Overstappen op kunstvoeding?

[quote quote=10237459]Herkenbaar, ik kolf af, zo heb ik gekeken of mijn melk vet genoeg is voor een vol gevoel.. Het kunnen ook krampjes zijn die zuigen ze weg een speen geven kan dan helpen en soort van fiets bewegingen maken met de voetjes dit kan verlichten. Wij zelf gebruiken sap simplex voor de darmkrampjes halen we in Duitsland.. (ligt natuurlijk ook een beetje waar je woont. Kun je ook bestellen op internet en op ouders van nu staat een gebruiksaanwijzing) Succes en onthou alles wat je doet doe je met liefde een gestreste moeder heeft je kindje ook niks aan… Jij maakt de keuze die bij jou past.[/quote]
Mijn melk is volgens mij niet vet genoeg.. Dit kun je zien aan de hoeveelheid bezinksel en wat daar bovenop ligt wanneer het een tijdje staat toch?! Het vettige laagje bovenop is bij mij misschien een paar mm... Ik laat hem wel zo lang mogelijk 1 borst leeg drinken zodat hij ook het vette achtermelk binnen krijgt maar dit heeft niet altijd zin. Je gaat ineens aan alles twijffelen en ik herken zijn honger symptomen niet goed genoeg voordat hij huilt. Speentje heb ik maar dit vind hij 5 minute leuk en daarna ook niet meer. Voor krampjes heb ik infacol, werkt super!! 

Soms denk ik... Heb ik niet gewoon een huilbaby??! Maar als hij huilt en geef hem de borst drinkt hij alsof hij uitgehongerd is. Daarna is hij voor even stil (niet altijd) en begint het weer. Dus lijkt op honger?! Maar ben bang dat het troost is en als ik over ga ik kunstvoeding dat dit nog niks veranderd in het huilen. Ben al bij de osteopaat geweest lactatiedeskundige en huisarts hij is verder gewoon gezond en lactatiedeskundige dlzefr dat dit normaal is maar dit is al zo sinds de bevalling en had gehoopt dat het minder zou worden maar ik zie nog geen verschil 

Kun je niet gewoon eens één voeding met kunstvoeding proberen? Kijken hoe hij daarop reageert. Als hij dan ineens uren mee kan, weet je genoeg :)
Ik ben zelf nooit aan borstvoeding begonnen ookal wist ik dat dat het beste is voor je kind. Ik werd al helemaal gestrest bij het idee dat ik niet zou weten of mijn kind genoeg zou krijgen, etc. Erg blij met mijn beslissing. Mijn man kon in het begin de zorg op zich nemen terwijl ik nog niks kon vanwege herstel na de bevalling :)
Succes, hopelijk vind je een oplossing!

De eerste weken bv kun je echt zien als investeren, het is hard er veel werken. Het zou kunnen zijn dat je kindje niet goed drinkt. Is de lactatiekundige geweest om te kijken hoe hij drinkt?
Ook zou het kunnen zijn dat hij vraagt om voeding omdat hij te veel drinkt. Als hij goed groeit zou je eens kunnen proberen om hem, in plaats van opnieuw aan te leggen, een rondje te gaan lopen in de kinderwagen. Grote kans dat er langer tussen de voeding zit en hij daarna meer de juiste hoeveelheid drinkt. Even een vicieuze circel door.
Het is echt niet altijd opgelost door het geven van kv en het opnieuw opstarten van bv lukt niet altijd. Ik zou als ik jou was het nog even een weekje of 2 aankijken. Daarna wordt het echt makkelijker! De eerste weken heb ik ook heel veel en lang bv gegeven. Nu is hij 16bl weken en ben zo blij dat ik heb doorgezet! 

Heb je je melk al laten testen? Volgens mij kan dat, maar daar weet de lactatiekundige vast meer over. De zoon van een kennis wilde ook elke 2 uur drinken en leek echt nooit verzadigd. Zij heeft haar melk laten testen en er zaten niet zoveel voedingsstoffen in. Ik heb geen idee hoe dat toen verder gegaan is, maar daar is vast een oplossing voor. 
Bedenk je goed dat kunstvoeding niet de oplossing voor alles is. Ik ben zelf na 4 dagen hannessen gestopt met bv en kunstvoeding gaan geven. Onze zoon dronk niet goed en viel in rap tempo af (ook met gekolfde melk en finger feeding om de 2,5 uur, terwijl ik veel melk had). Daardoor kwam onze zoon wel aan, maar ook dan gebeurt het regelmatig dat ze na 2 uur alweer honger hebben en moet je soms rekken, want er is een max dat je mag geven. En onze zoon dronk erg traag (3 kwartier, soms een uur over een fles). Ik heb geen spijt van de overstap, maar het was zeker geen oplossing voor alles hier.
Je zou ook eens 1 flesje kunstvoeding kunnen proberen om te kijken hoe dat gaat. 

Bij mijn eerste kindje borstvoeding geprobeerd. Ik heb het 4 weken volgehouden, toen overgestapt op kunstvoeding en wat was ik daar blij mee! Mijn dochter wilde ook almaar aan de borst, was nooit verzadigd en kwam s nachts elke 2 uur. 
Nu is mijn tweede dochter 3.5 week oud, vanaf dag 1 krijgt ze kunstvoeding en wat heb ik nu een relaxte baby! Veel relaxter dan mijn oudste dochter was. Ze komt netjes om de 3 uur, drinkt dan 100-130cc. s Nachts komt ze alleen om 3.00 en dan slaapt ze verder tot 7.00 ongeveer. 
Dus lekker doen!!!! Ik snap heel goed dat het zwaar is. Ik was er ook zó klaar mee na 4 weken en kunstvoeding was voor mij echt de juiste beslissing. Hopelijk voor jou ook!
Ik ben ook blij dat ik de tweede keer niet meer begonnen ben met borstvoeding. Zoveel meer rust en regelmaat nu!

Ik zou eens lid worden van la leche leque Facebook of borstvoedingsforum. Er bestaan zoveel foute aannames over borstvoeding. Daar kunnen ze ook goede motivatie geven om nog even door te zetten want het wordt straks echt makkelijker. Mijn eeeste sliep op bv na 2 weken al door en mijn andere komt 1x per nacht om 05.30 en daarna weer om 09.00 met 7 weken. Het verschilt per kind en kunstvoeding hoeft niet te betekenen dat het beter gaat. Kan wel als je grote flessen geeft maar het kan ook huidhonger zijn. 
Hier doen we bijvoorbeeld ook in de draagzak en dan wandelen om er minstens 3 uur tussen te laten. Soms komt hij wel eerder en dan krijgt ie gewoon. Ik heb ook wel eens eerder honger. Na dat een paar dagen gedaan te hebben slaapt ie ook langer in bed. 
Succes en welke keuze je ook maakt het is goed. Sta er wel 100% achter anders krijg je spijt. 

Heel eerlijk, de eerste weken BV is gewoon zwaar. Het idee dat ze de hele dag aan de tiet hangen......maar echt dit wordt minder. Die eerste weken is echt een questie van goed op elkaar afstemmen. En het is ook een stukje geborgenheid, lekker dicht bij mama. Op een gegeven moment ga je echt minder voeden, maar houd er rekening mee dat het meestal toch nog wat vaker blijft dan bij kunstvoeding, dit omdat BV licht verteerbaar is. Ik ben bijvoorbeeld heel lang op 8 voedingen per dag blijven hangen maar de duur hiervan viel dan wel weer mee (max 15 min)

Terug
Bovenaan