ovulatie testen

Hoi

Sommige kennen mij mss al wel ,
ik zit al een tijdje op dit forum .
Bijna 4 jaar proberen wij zwanger te worden
na kuren van Clomid , Pregnile ,
bloedtesten inseminaties 7 om precies te zijn
zijn we begonnen aan IVF 4 pogingen hebben we ondertussen gehad .
Even bij zeggen dat er bij geen van ons beide is iets mis .
Wat wij in het begin goed nieuws vonden lijkt nu
stillaan slecht nieuws .
Omdat het vooral mij erg zwaar werd zijn we in het voorjaar gestopt met alles , even niet nadenken , geen medicijnen , doktersbezoeken ....
Jullie kennen het wel .
Nu kreeg ik van verschillende meiden te horen
om ovulatietesten te gebruiken .
Wie heeft er ervaring mee ?
Hebben jullie tips ?
Wat als je test en je eisprong al voorbij is ?

groetjes
bloempke x

Hoi bloemke,

Ik heb ook een goede ervaring met ovulatietesten.
Op deze manier weet je goed wanneer je eisprong is.
Ik zelf gebruik regelmatig ovulatietesten van sensitest te bestellen via internet.Betrouwbaar en niet te duur.Zijn binnen 1 dag thuis bezorgt dus ideaal.
Je moet op tijd beginnen met testen.
Zeker als eerste keer is en je niet exsact weet wanneer je eisprong is zal ik als ik jou was al ruim van tevoren beginnen met testen.Dan kan het niet anders dat je 1x goed zit.
Meestal raden ze aan rond dag 10 te beginnen.
Dus sla de eerste maand genoeg testen in dan kan je ruim van tevoren beginnen.

Succes.

Gr suusje

Hoi Bloemke,

Ook wij hebben de ovulatietesten van sensitest en dat bevalt heel goed. Zo kun je een beetje bijhouden wanneer je ongeveer je eisprong hebt. Ik zal net zoals Suusje al zegt ruim van te voren beginnen met testen, dan zit je altijd goed.

Succes

Hoi meiden ,

Ik heb ondertussen men testjes en heb direct de koe bij horens gevat en al beginnen testen.
De 1ste dag 1 streepje , niets dus
gisteren 2 dus zoals ik het begreep men vruchtbare moment .
Of test ik dan vandaag opnieuw ?

Iemand is mijn situatie ??
Niet met IVF wel op deze manier ?

Alvast bedankt voor snelle reactie

PS maandag langs dokter puur informatief .
Wat hij ons voorsteld te doen .
groetjes X

Hoi bloempke,

En heb je ze ook via internet besteld?
Ik zou als ik jou was vandaag of morgenochtend nog 1x testen als goed is is 2de streep dan weg of lichter.
Je weet dan exsact of je goed hebt gezeten.

Succes maandag bij dokter.

x

Hoi Suusje ,

Ik heb ze gekregen van en vriendin die op internet
had besteld , zij was gelijk zwanger
terwijl ze ook al enkele inseminaties achter de rug heeft .
Net getest en ....
Snel gaan kijken men 2de streepje is zo goed als
weg , je ziet ze nog heel zachtjes .
Wil dit dan zeggen dat men eisprong echt voorbij is ?
Zijn jullie met iets bezig of proberen jullie via de natuurlijke weg ?
Hoelang dromen proberen jullie zwanger te worden?

liefs XXXX

Hoi Bloemptje,
Ovulatietesten geven alleen aan wanneer je een eisprong kan verwachten, zodat je de beste tijd kan bepalen waarop je het vruchtbaarst bent. Gezien het feit dat je al langere tijd bij de dokter loopt, ga ik ervan uit dat er met jullie timing niets mis is. In het ziekenhuis met IVF en IUI zit je altijd goed met de timing.

Het kan jullie dus alleen helpen om te bepalen of je op je vruchtbaarste periode zit, maar het maakt je niet vruchtbaarder.
Als je de testen doet, dan wordt aangeraden (ook door het ziekenhuis) om 2 x per dag te testen (ochtend, avond). Als de test 2 streepjes aangeeft en het teststreepje is donkerder dan het controlestreepje, dan heb je je eisprong binnen 12 tot 24 uur (dat staat als het goed is in de bijsluiter). Je bent dan dus op z'n vruchtbaarst.

Ik heb zelf bijna een jaar ovulatietesten gebruikt, maar sinds ik begonnen ben met de IUI's (en nu met IVF) gebruik ik ze niet meer. Dan is het namelijk alleen maar verwarrend.

Heel veel succes bij de dokter maandag.

Groetjes, Esk

Hoi bloempke,

Ik denk dan wel dat je eisprong voorbij is zo te horen.
Ik ben al meer dan 2 jaar bezig om zwanger te worden.
2mnd terug kijkoperatie uit en hier kwam uit dat ik endometriose heb dit is direct weggehaald.Ook komt er bij dat nu de waarschijnlijke oorzaak is dat ik vijandig baarmoederslijmvlies heb.Dit is nu hoogswaarschijnlijk hoofd oorzaak waarom het nog niet gelukt is.
Ik start bij volgende cyclus eindelijk met IUI dus is wel spannend.

Ik ben het niet helemaal met esk eens.Wat betreft gebruik ovulatietesten.Je kan nu goed zien aan steepje of je uberhaupt wel een eisprong hebt.Bij mij bleek achteraf dat mijn eisprong veel later was doordat cyclus ook langer was.
Hier had ik nooit rekening mee gehouden aan het begin.Nu met de ovulatietesten is het voor ons goed duidelijk geworden wanneer exsact mijn eisprong is.Ook in combinatie met nader bloedonderzoek wat ik heb gehad.
Ik raad je juist aan om het op 1x p.d te houden. je zag bij mij ook duidelijk een dubbele streep waardoor ook niet 2x p.d heb gedaan,maar zeg nou zelf het moet ook wel leuk blijven.Anders ben je er ook te geobsedeerd mee bezig.

En ook als je start met IUI kan het zijn dat je ovulatietesten moet gebruiken.
Ik moet ze ieg wel gebruiken.Dag na eisprong (dus dubbele streep) krijg ik IUI.

Nou meid succes.
Hoop dat voor jullie snel raak is op spontante manier.

x suusje

Terug
Bovenaan