Ovulatiebloeding: wie kan meer vertellen?

Ha lieve Krissy,

Ja, stom hè. Ik dacht even dat het wat minder was vanmiddag, maar nu is het weer aardig heftig. Balen dus. Ik ga het inderdaad donderdag meteen ter sprake brengen. Wat dat betreft is het heel fijn dat ik zo vaak naar het ziekenhuis moet. Ben benieuwd of mijn ovulatietest vanavond eindelijk positief is. Heb net een potje thee op, dus moet nog even wachten met testen...
Ik heb geen last van gevoelige tepels. Maar, ik hoop voor jou dat het een positief teken is!

En jij... wanneer verwacht je ongeveer al dan niet ongesteld te worden? Begin volgende week? Ook spannend hoor! Ik hoop dat de voortekenen gunstig zijn!

Bedankt voor het meeleven! Het is fijn dat we zo in hetzelfde schuitje zitten. Al heb jij gelukkig geen bloeding ;-)

Heel veel succes en als er wat te melden is, dan doe ik dat!

Veel liefs, Marieke

Lieve Marieke,

Hopelijk is je ovulatietest vanavond positief, alleen is het dan niet zo fijn klussen...
Wanneer ik uit ga van een cyclus van 28 dagen dan zou ik volgende week dinsdag, 1 maart, ongesteld moeten worden, dit kan ook 35 dagen duren en dan is het die week erna, 8 maart.
Ik hoop dat ik de gynaecoloog kan bellen met goed nieuws. Mocht ik ongesteld worden, dan weet ik in ieder geval dat mijn lichaam weer goed functioneert.
Laat maar weten als je een positieve ovulatietest hebt.

Liefs,
Krissy

Lieve Krissy,

De ovulatietest was gisteravond nog steeds negatief. Vanavond maar weer een nieuwe poging. Heb nog steeds een bloeding en pijn in mijn onderrug. Maak me eigenlijk toch best zorgen, want als het een ovulatiebloeding zou zijn, dan zou het volgens mij nooit zo lang duren en zo heftig moeten zijn. Dit is meer een gewone menstruatie, maar ja dat kan dan weer niet, volgens de inwendige echo van vorige week. Gelukkig ga ik donderdag weer naar het ziekenhuis, want ik snap er niets meer van!

En tja, klussen tijdens bloedverlies is niet zo fijn, maar wij zeggen altijd "een echte kapitein bevaart ook de Rode Zee" haha! Die uitspraak hoorden we een keer op vakantie toen we inderdaad aan de Rode Zee lagen.
Fijn is het niet, maar we laten geen mogelijke kans onbenut. En, we genieten er ook van hoor!

Maar, voor jou geldt volgens mij dat je gewoon 14 dagen bij de datum van je ovulatie moet optellen. Want de ovulatie is altijd 14 dagen voor een eventuele menstruatie. Dan weet je dus ongeveer wanneer je ongesteld kunt worden, of eventueel kunt testen!

Ben benieuwd!

Nou, onze verhalen worden weer vervolgd!

Veel liefs, Marieke

Hoi Marieke,

Ik hoop voor jou dat de gynaecoloog donderdag goed nieuws heeft.
Die uitspraak kende ik ook, wel goed dat jullie er helemaal voor gaan ;)
Op 16 februari, vorige week woensdag, had ik een positieve ovulatietest, dus dan zal ik volgende week woensdag mijn NOD hebben. Ik heb van die goedkope testen thuis liggen dus die ga ik vanaf dan wel gebruiken als ik niet ongesteld wordt en anders wacht ik tot die week erna dinsdag want dan zijn de 35 dagen voorbij. Het wordt dus nog even doorbijten met afwachten...
Ik ben trouwens blij dat het van de week weer warmer wordt, want met die kou zijn mijn tepels nog pijnlijker. Ik hoop dat de gyn. mijn kan vertellen wat de oorzaak is als ik haar moet bellen volgende week. Ach ja, we weten waarvoor we het doen, dus dit overleven we ook wel.

Laat in ieder geval donderdag even weten hoe het is gegaan.

Liefs,
Krissy

Lieve Krissy,

Bedankt, je woorden doen me echt goed steeds. Zit nu echt even in een dipje. De ovulatietest was weer negatief vanavond, dus ik kap er nu maar mee. Heb echt last van mijn onderrug en zit even niet zo lekker in mijn vel, letterlijk en figuurlijk. Zou dat dan toch nog een uitwerking van de hormonen zijn? Kan me nauwelijks voorstellen, de laatste Clomid heb ik vorige week maandag geslikt.
Daarnaast ben ik eigenlijk altijd heel erg vrolijk, maar nu lukt me dat even niet.
Bah, waarom kan het nou toch niet normaal gaan?
Ik ben echt aan het twijfelen of ik toch niet morgen al het ziekenhuis moet bellen. Ik heb even in mijn agenda gekeken en in vorige cyclussen heb ik ook wel een een tussenbloeding gehad. Tijdens de cyclussen dat dat gebeurde heb ik geen ovulatietietesten gebruikt, dus ik weet niet of dat ovulatiebloedingen geweest zijn. Maar die bloedingen waren niet zo heftig en duurden 1 of 2 dagen en dus niet 3, zoals nu al het geval is.
Het zit me gewoon echt niet lekker en ik voel me gewoon niet op-en-top. En ik blijf het heel gek vinden dat ik geen positieve ovulatietest heb gehad, terwijl het eitje afgelopen donderdag 17 mm was. Er klopt gewoon iets niet, denk ik.

Nou ja, gelukkig kan ik op dit forum altijd even mijn frustratie, zorgen en verdriet uiten.
En mijn lieve man leeft ook ontzettend mee, hij is zo'n steun.

Nou, wordt vervolgd...

Liefs, Marieke

Oh hihi, heb nu al antwoord op mijn vraag die ik je in de andere topic stelde...
Sterkte! Ik hoop dat de gyn je wat duidelijkheid kan geven!
Ik zou gewoon bellen als ik jou was. Misschien dat je niet eerder terecht kunt, maar je krijgt misschien wel ene geruststellend verhaaltje over de telefoon om het wachten tot je volgende bezoekje te overbruggen!

Succes meid, ik heb het idee dat het bij niemand echt lekker loopt op dit moment!

X

Thanx! Ik verwacht echt niet dat ik morgen naar het ziekenhuis moet/kan, maar wil even van een arts geruststellende woorden horen.
Hopelijk lukt dat.

Eerst maar lekker slapen zo, want dit gevoel kost veel energie, zowel lichamelijk als psychisch...

Gelukkig heb ik het superdruk op mijn werk, dus ik kan daar goed mijn zinnen verzetten.
En mijn collega's slepen me ook wel door de dag heen!

Jij hebt zeker vakantie nu? Hopelijk kun je daar een beetje van genieten!

Succes en veel liefs,
X Marieke

Lieve Marieke,

Balen dat je zoveel last hebt van verschillende klachten. Voor je gemoedsrust kun je misschien toch morgen vast even bellen naar gynaecologie in het ziekenhuis, de assistente kan je dan vast meer vertellen over jouw situatie en hoe verder...
Scheelt dat je voor donderdag al een afspraak hebt staan.
Slaap lekker en ik blijf duimen en als je morgen hebt gebeld, laat dan even weten hoe het is gegaan.

Liefs,
Krissy

Terug
Bovenaan