ovulatietest als vervroegde zwangerschapstest

Ha meiden,

Ik heb op verschillende foums al gelezen dat als je na je ovulatie een positieve ovulatiest krijgt je waarschijnlijk zwanger bent. Wie heeft hier ervaring mee en vanaf wanneer zou je die ovulatietest voor zwangerschap dan moeten doen? Ik heb over 1 week mijn NOD. Normaal zou ik gewoon afwachten maar we hebben zondag met vrienden afgesproken om naar Walibi te gaan en stel nou dat ik heel misschien toch zwanger bent... geen idee of dat kwaad kan??? Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes Susie

Naar Walibi kan geen kwaad hoor, anders zouden ze dat wel afraden als het een miskraam zou veroorzaken. Nee als het eventueel fout zou gaan dan komt dit door een celdelingsfout maar niet door de achtbaan... ik snap je gedachte wel hoor, je wilt toch alles doen om een eventuele miskraam te voorkomen. Verzet anders de afspraak of sla de heftige attracties een keer over.

Je zou een vroege test kunnen doen, maar waarschijnlijk is die negatief, want dan moet je wel een hele vroege eisprong hebben gehad.
Ik zou dus afwachten en lekker naar walibi gaan.... als je zwanger bent hoef je echt niet als een kasplantje te leven... zelfs als je al verder zwanger bent kun je nog rustig in de achtbaan... vliegen mag toch ook gewoon?

Geniet ervan... en ik hoop voor je dat je positief test.

Ps. een ovulatietest gebruiken om een zwagerschap te testen lijkt me niet betrouwbaar. maar ik heb wel eens gehoord dat ie positief blijft als je zwanger bent... maar goed... of dit bewezen is weet ik niet hoor!

Hoi Susie,

Een ovulatietest geeft idd positief aan als je zwanger bent (andersom werkt niet) maar waarom zou je niet een gewone zwangerschapstest doen? Een ovulatetest blijft namelijk niet positief vanaf de Lh piek (voor de eisprong) tot je NOD. Pas als je HCG in je urine krijgt test hij weer positief. In de tussentijd zou zowel een ovulatiestest als zwangerschapstest negatief geven.

Het is echt geen probleem om in de achtbaan te gaan vlak na de bevruchting of in het begin van je zwangerschap. Als je een vroege MK krijgt ligt dat aan ontwikkelingsfoutjes of chromosomale afwijkingen - daar kun je niets aan voorkomen of veroorzaken. Later in je zwangerschap (als je dikke buik wordt afgekneld door het harnas) moet je natuurlijk niet meer in de achtbaan.

Veel plezier in Walibi!

Hoi Susie,

Een ovulatietest geeft idd positief aan als je zwanger bent (andersom werkt niet) maar waarom zou je niet een gewone zwangerschapstest doen? Een ovulatetest blijft namelijk niet positief vanaf de Lh piek (voor de eisprong) tot je NOD. Pas als je HCG in je urine krijgt test hij weer positief. In de tussentijd zou zowel een ovulatiestest als zwangerschapstest negatief geven.

Het is echt geen probleem om in de achtbaan te gaan vlak na de bevruchting of in het begin van je zwangerschap. Als je een vroege MK krijgt ligt dat aan ontwikkelingsfoutjes of chromosomale afwijkingen - daar kun je niets aan voorkomen of veroorzaken. Later in je zwangerschap (als je dikke buik wordt afgekneld door het harnas) moet je natuurlijk niet meer in de achtbaan.

Veel plezier in Walibi!

IN mijn geval was dit dus wel zo. Ik ging een ovulatietest doen om te kijken of ik een eisprong had, maar al een paar keer achter elkaar was deze positief. Bleek ik dus al zwanger te zijn. En wij maar klussen, ha, ha..
Maar goed ik heb ook een keer gelezen dat een vrouw zwanger is geraakt, die eigenlijk geen kinderen kon krijgen, toen ze in 1 of andere achtbaan ging met G-krachten. Dus wie weet, helpt het ook nog!
Gr. mamajo.

hoi christina,
gaf hij bij jouw wel positief aan.klusdatum zeg maar.
ik heb het met ochtend urine getest maar,na een dik een week testen ben ik gestopt.ik heb hele koste cyclus.test moet een gezichtje geven ik zag wel 2 strepen maar gaf geen gezichtje.
ik was net boven en zag die testen nog liggen toen dacht ik ook zou ik ermee kunnen testen.a.s woensdag is mijn nod dag.
twijfel of ik volgende maand weer die testen moet gaan halen.je bent er dan zo erg mee bezig.

Terug
Bovenaan