ovulatietest en eisprong!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

wie heeft er ervaring met ovulatietesten? Ik gebruik ze deze ronde voor het eerst. Zit nu op dag 16,maar nog geen 2 strepen kunnen ontdekken. Heb sinds gisterenavond wel een ongi gevoel,dus volgens mij nu wel mijn eisprong.
Mijn cyclus is erg onregelmatig,dus ben vanaf dag 12 gaan testen. Snap er allemaal niets meer van!

Ik wacht jullie reacties af!

Groetjes

ellow

Ik heb ze ook gebruikt, die ovulatietesten, maar ikgebruikte die van clearblue. ik vind die veel duidelijker omdat er gewoon een lachend gezichtje verschijnd als je je ei hebt. niks geen dikker streepje of vergelijken met teststreep...zijn altijd zo onduidelijk vind ik en dan weet je dus nog niks...tis wel duurder maar ja..ieder voor zich natuurlijk maar ben nu wel bijna 6 weken zwanger hahahaha. ligt niet aan die test hoor hahaha

liefs en veel succes!! sweety

ik heb deze maand ook voor het eerst ovulatietesten gebruikt, die van clearblue. ik had op dag 17 pas een lachend gezichtje. Was er erg blij mee, doet mijn lichaam tenminste wat het moet doen.
Sweety, heb je veel ovulatietesten moeten gebruiken voor je zwanger werd?

groetjes

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties so far!
Heb nu getest met van die goedkope ovulatietests dus als het deze ronde niet raak is ga ik volgende ronde toch die van clearblue proberen.
Vind het echt vreemd dat ik alle lichamelijke tekenen van ovulatie heb (ongi-gevoel in de buik,meer afscheiding ) maar dat de test negatief is. Klus voor de zekerheid maar ff door!!

Groetjes!

Hoi Mama van 5,

Het kan ook zijn dat je geen echte eisprong hebt gehad.Het eitje is dan wel "klaar'maar komt niet af.Een vriendin van mij heeft dat ook.Succes verder.

Hi Mother of five ,

Heb je vandaag al iets ontdekt? Ik heb vorige maand ook ovu-testen gebruikt (de gewone van CB) en ontdekte dat ik pas op dag 17 (met het 6e teststaafje (van de 7)) mijn LH piek had. Omdat ik ook deed tempen kon ik zien dat ik zo'n twee dagen na die piek mijn eisprong had. Helaas bleek ik niet zwanger dus deze ronde blijf ik wel tempen om mijn eisprong bevestigd te hebben. Dan hoeven we daarna niet meer zo op de klok te kijken zeg maar. Wij zijn normaal gesproken niet van die om-de-dag-klussers dus dat is wel even aanpoten voor ons rond de vruchtbare tijd hoor! (die overigens nu is ).

Hopelijk heb je vandaag je piek gemeten en anders (als ik goed heb opgelet) heb je er nog eentje over voor morgen. Succes en laat je even wat weten?!

Grtjs,

Tammy

Hoi Tammy,

Helaas vandaag ook geen piek. Heb zelf echt het gevoel dat ik mijn eisprong heb gehad. Maandagavond echt zo'n ongiegevoel en dat zou kloppen met het aantal dagen dus zou een eisprong kunnen zijn. Heb nu sinds die tijd wat lichte buikpijn en een opgeblazen gevoel.
Maar ja, ben zo wisselend ongi dat als ik uitga van 35 dagen (was de laatste keer zo) ik mijn eisprong nog zou moeten krijgen.
Test nu met die goedkope testen van Babybrabbel,maar ben daar niet zo tevreden over. Het testvlak is soms helemaal rose. Klopt volgens mij niet.
Denk dat ik het maar opgeef deze ronde en zie of het raak is en anders ga ik volgende maand beginnen met die van Clear Blue.
Het is dan wel voor een zesde kindje,maar de andre keren was ik binnen 2 maanden zwanger. Ben voor mijn doen dus al best wat langer bezig en ben na mijn miskraam het vertrouwen in mijn eigen lijf een beetje kwijt. Stom misschien maar zo voelt het wel. Heb natuurlijk geen klagen want heb immers al vijf kids,maar de wens voor een zesde is wel heel erg groot!!

Bedankt voor je reactie en ik hou je op de hoogte. Hou jij me ook op de hoogte!

Groetjes mama van 5

Hoi mama van 5,

En... hoe is het vandaag met de beruchte piek??

Tja, misschien moeten we ons niet enkel richten op al die scheikundige hulpmiddelen, maar gewoon vertrouwen op ons lichaam. Als jij voelt dat je je eisprong hebt (gehad), dan zal dat wellicht meer aangeven dan zo'n testje. Want het kan natuurlijk ook zijn dat jij jouw piek 's avonds hebt, dus als je 's ochtends test kun je hem gemist hebben. Zou kunnen toch?

Vind het trouwens heel bijzonder hoor, 5 kinderen. En dan ook nog zo'n sterke wens voor een 6e. Mooi! Tegenwoordig worden de mensen al gek van de drukte van twee kids, icm werk, huishouden en sociale leven. Hoewel ik zelf erg ambitieus ben qua werk, denk ik toch dat  de ouderwetse rolverdeling (man werkt buitenshuis, vrouw  werkt binnenshuis)  de 'makkelijkste' situatie is.  Dan is er duidelijkheid en regelmaat.  Ik zou het enerzijds ook best willen, maar anderszijds zou ik mijn werk niet volledig  willen opgeven. Wel wil ik drastisch minder gaan werken, zodat we hooguit 1 dag in de week een oppas (aan huis) nodig zouden hebben. Maar ja, dan moet ik wel eerst zwanger raken!  Dus vanavond weer aan de klus.

Nou, wel  een beetje van het onderwerp afgedwaald. Maar goed, ik wens ons en alle anderen veel succes en we wachten maar weer af.

Liefs,

Tammy

Terug
Bovenaan