ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
Hoi

Amai, ik ben echt weel een beetje jaloers van alle mensen die hier al na 1 ronde zwanger zijn.
Wij zitten ondertussen aan ronde 9 en nog steeds niet zwanger
In het begin was ik er niet zo bewust mee bezig, maar de laatste 2 maanden is dat het enige wat nog door mijn hoofd spookt. We hebben dan ook dit weekend voor het eerst ovulatietesten gekocht. Hopelijk lukt 't daar mee!
Iemand daar al ervaring mee?

Groeten

Babeken

Hoi,

Bij mijn 1e kindje duurde het ook 9 maand voor ik zwanger was, zonder ovuatietesten.
Nu ben ik in mei gestopt met de pil en in de 2e ronde beland.
Afgelopen week voor het  eerst ovulatietesten gebruikt, ik dacht altijd dat ik dag 17 a 19 een eisprong had, maar afgelopen week dankzij ovutesten dag 14 mijn eisprong ontdekt, en konden we dus wat gerichter klussen.
Ik ben dus blij dat ik ze gebruikt heb anders was er weer een maand verloren gegaan. ( en wil graag nu meteen zwanger zijn)
Of het gelukt is weet ik nog niet heb 24juli NOD, ik hoop van wel!!!

Succes Mama2006

Welk merk heb je gebruikt?
Heb ondertussen vernomen dat deze van het kruidvat helemaal niet betrouwbaar zouden zijn...
Mijne is van het merk DB...

Ik ga voor 't eerst testen rond de 23e... dus moet nog een weekje wachten.
Hopelijk heb jij tegen dan een positieve test

Babeken

he babeken

Wij zijn ook al een tijdje bezig ronde 11.
Ik gebruik nu ook al lange tijd testen clearblue en sinds deze mnd de digitale.
Ik vin ddeze wel iets beter omdat je een smiley ziet in de display wanneer je moet klussen. Die andere vond ik de streepjes vaag, bij deze zijn ze ook duidelijker al sje dat ding uit he tapperaat haalt(je ziet dna ook 2 streepjes).
Ik ga eigenlijk voor the real thing dan testen van kruidvat of zo.
Ach ja je moet toch wat het blijft toch een duure bezigehid die testen ,de digitale zijn maar iets duurder.
Succes in ieder geval,mijn klus dagen zijn net geweest en mijn NOD is 30-7.

doeg gr Sahiton

Hoi

Ik gebruik de testen van mat care, kun je   bestellen via internet.
Sorry,had het er natuurlijk direct bij moeten zetten

Groetjes Mama2006

Valt me wel op dat heel veel vrouwen hun eigen lichaam totaal niet kennen (dan word zwanger worden toch wel wat lastiger en in elk geval minder gericht)

Ik ben bij mijn eerste eerst 3 maanden ontpilt daarna aan de persona gegaan om mijn cyclus te leren kennen en zo was ik wel binnen 1 ronde zwanger dat heeft voornamelijk wel met mazzel te maken (ik prijs mezelf erg gelukkig en daarom heb ik bv ook meegedaan met moeders voro moeders ook al moest ik elke week 20 kilometer rijden ervoor) maar deels ook met het kennen van je lichaam natuurlijk (als je steeds verkeerd vrijt dan word je kans wel steeds kleiner) maar dan nog als ik ovuleer en heb geen zin om te vrijen dan doe ik het ook niet hoor dus kijk er nou ook weer niet heel gespannen naar..

Ik gebruik daarnaast om mijn persona te checken ovulatietesten (deze kloppen tot nu toe altijd met elkaar) ik ben nu met mijn eerste persona ronde bezig voor de tweede, ik ga er niet vanuit dat het deze keer net zo snel gaat maar je lichaam kennen is wel de eerste stap in het zwanger worden..

zoiezo vind ik ovulatie testen altijd te laat eigenlijk, het beste is om al 5 dagen voor je ovulatie te beginnen met klussen (meer kans zullen we maar zeggen) is een beetje lastig als je ovulatie maar 2 klusdagen aangeeft..

imd, het is niet zo dat als je ovulatietesten gebruikt (of de persona) je dan OMDAT je je lichaam kent ook direct zwanger wordt. Ik gebruik al 8 maanden ovulatietesten en ben al een jaar bezig met zwanger worden en ken m'n lichaam inmiddels hartstikke goed (voor zover ik het voor die tijd al niet kende) en helaas, nog niet zwanger (ik geloof niet dat wij ooit al 's NIET op de juiste momenten geklust hebben). Misschien reageer ik wat overdreven, maar ik wordt wat kriegelig van opmerkingen in de trant van "als je je lichaam niet kent kan je ook niet zwanger worden". Je wordt zwanger of je wordt het niet. Zelfs niet  als je op de goede momenten klust.

Zaad leeft in een héél enkel geval 5 dagen, maar 24 uur tot 72 uur is een veel reëlere leeftijd, dus vanaf twee dagen ervoor klussen is prima. Het moet ook nog kunnen zwemmen naar dat ei. En meestal zie je je streepjes voordat ze positief zijn ook wat donkerder worden, dus weet je al dat de goede tijd eraan komt.

Ik gebruik de ovulatietesten van sensitest en ben er erg tevreden over. Nogmaals, niet dat ovulatietesten ervoor zorgen dat je zwanger wordt, maar wel dat je de kansen er optimaal mee kan benutten.

Iedereen heel veel succes met zwanger worden en ik hoop dat we allemaal snel zo'n wondertje mogen hebben.

Esk

Terug
Bovenaan