ovulatietesten

Hoi corina,

Ik gebruik ook altijd ovulatietesten. Als hij positief klussen wij altijd die avond en de avond erna dan kan je hem niet missen!
Als je ovulatietest positief is heb je namelijk binnen 48 uur je eisprong. Dus dan kan na 6 uur maar ook 40 uur betekenen. 24 uur voor de eisprong klussen is het beste!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Janneke

Hey Corina,

Is bij mij ook de eerste keer... dus weet 't allemaal ook niet zo goed.
Heb wel de raad gekregen om de info op onderstaande link es door te nemen.
Mss moet jij dat ook eens doorlezen...

http://www.babycheck.nl/index-2.html

Greetz

quote: mam12 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-07-2008 19:51:09'));

Hoi corina,

Ik gebruik ook altijd ovulatietesten. Als hij positief klussen wij altijd die avond en de avond erna dan kan je hem niet missen!
Als je ovulatietest positief is heb je namelijk binnen 48 uur je eisprong. Dus dan kan na 6 uur maar ook 40 uur betekenen. 24 uur voor de eisprong klussen is het beste!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Janneke

oke bedankt,maar ik dacht dat het voor het zaad weer niet goed zou zijn om twee dagen achter elkaar te klussen?

quote: Babeken reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-07-2008 19:52:52'));

Hey Corina,

Is bij mij ook de eerste keer... dus weet 't allemaal ook niet zo goed.
Heb wel de raad gekregen om de info op onderstaande link es door te nemen.
Mss moet jij dat ook eens doorlezen...

http://www.babycheck.nl/index-2.html

Greetz

tnks ik ga er even kijken

heb gister ook nog geklust,dus wordt drie dagen dan niet te veel van het goede of kan het echt geen kwaad?voor het zaad?hahah het rijmt ook nog

Hoi

Er gaan veel verschillende verhalen over het hoe vaak klussen. Sommige artsen zeggen dat je het beste iedere dag kunt klussen, andere zeggen dat het beter is om de 2 a 3 dagen te klussen, is ook beter vol te houden. Gemiddeld blijven zaadcellen 72 uur in leven, dus elke 3 dagen zou voldoende moeten zijn. Als je iedere dag klust wordt de hoeveelheid zaadcellen per dag natuurlijk wel kleiner, omdat het lichaam tijd nodig heeft om ze aan te maken.
Wij hebben zelf vele maanden om de dag geklust (met en zonder ovulatietesten en temperaturen) vanaf ongeveer  7 dagen voor de ovulatie tot 1 dag erna. Na zo'n 9 mnd was ik het helemaal zat en heb op 3 dagen ovutesten na alles aan de kant gegooit. We hebben toen alleen geklust 5 dgn voor mijn ovulatie (was 2 dagen later dan normaal, erg raar, en we hadden die dagen gewoon echt geen zin, dus niet geklust) en 3 dagen erna.  Wonder boven wonder ben ik juist die maand zwanger geraakt. Denk dus niet alleen aan de dagen dat je test positief is aan het klussen, maar juist ook de dagen ervoor, die zijn minstends even vruchtbaar (artsen hebben het over de 5 dagen voor de ovulatie) en gebruik de testen vooral om je cyclus voor jezelf in kaart te brengen. Het zou zonde zijn als je net je kans mist doordat je alleen klust als de test positief is.
In ieder geval heel veel succes allemaal en hopelijk hebben jullie snel een positieve zwangerschapstest in jullie handen.

Groetjes Natalie
(28w)

Terug
Bovenaan