oxepam

Sorry hoor Gea,

ik merk dat de hormonen deze dagen hoogtij vieren.. en ik ben verbaal iets agressiever dan normaal..

maar wil toch even reageren.

Zelf ben ik dan geen arts, maar zoals je hebt kunnen lezen, wel verpleegkundige. Natuurlijk heb ik niet zoveel verstand van de hele kwestie als een arts, maar ik ben dus geen complete leek. Ik reageer naar mijn beste kunnen en weten en zou me niet bemoeien met zaken waar ik geen verstand van heb.
Ik heb voldoende ervaring met benzo's etc. om in ieder geval te weten dat het de grootste rotzooi is die bestaat en dat ik elke keer weer verbaasd ben hoe makkelijk het voorgeschreven wordt. Ik heb mensen gezien die puur verslaafd waren geraakt omdat de  huisarts het meegaf als: neem maar eentje als je het nodig hebt. Nou, die mensen hadden het binnen de kortste keren écht elke dag nodig!
En het afbouwen van grote doseringen is ook absoluut geen pretje en komt echt in de buurt van drugsverslaving. Dus ik zou zeggen dat ik echt wel weet waar ik het over heb.

Syrah is app. ass. en zal ook als geen ander, nog meer dan ik, weten wat wel en niet mag tijdens de zwangerschap. Dat is haar dagelijkse werk.

Dus kortom, heb ik wat moeite met je reactie. Ik denk dat je het goed bedoelt, maar ik weet echt wel waar ik over meepraat. Jij doet nu net of we als een stelletje bouwvakkers advies staan te geven over zaken waar we compleet geen verstand van hebben.

Hoi,

Ik zou met zo'n vraag ook zeker naar je huisarts gaan, ik gebruik ook wel wat en dat het alleen maar rommel is is natuurlijk ook onzin, voor sommige problemen is het ook gewoon een hulpmiddel, het is er niet helemaal voor niets en enkel een verslavende drug ofzo.
Ik heb nu al mijn derde zwangerschap en gebruik ook nog steeds wel wat en de vorige kinderen kon ik zelfs gewoon bv geven met de medicijnen.
Je moet je alleen door een arts goed laten voorlichten wat wel en wat niet kan en de afweging maken wat je echt nodig hebt en wat niet.
Ik heb zelf PTTS en heb daar echt wat medicijnen voor nodig, maar gebruik dus het absoluut minimun en dat is echt niet schadelijk voor de baby.
Je moet in je zwangerschap elk medicijn weloverwogen nemen en in elk geval ervoor zorgen dat je het in overleg doet met je huisarts, anders krijg je straks ook het probleem dat hij het niet meer geeft ivm je zwangerschap en dan moet je opeens stoppen en das veel moeilijker dan wanneer je goed overlegt en desnoods een vervangend middel krijgt.

Sterkte!

Brenda

Hai Harma,

Ik heb niet eens alle reactie's gelezen....dus ook niet dat jij in de verzorging zit...maakt in dit geval ook niet uit..lijkt mij...want als het over medicijnen gaat kan niemand een advies geven over iemand die je totaal niet kent...je kent haar verleden(gezondheid) toch niet???...dus zou jij dan zeker het advies moeten geven het aan artsen te vragentoch????

Geeft niks hoor meid dat je hormonen opspelen...doen de mijne ook...ik sta op scherp...en als ik dan zo'n vraag lees...geef ik nu mijn idee daarover.....1 telefoontje is tenslotte zo gepleegd lijkt mij...zelfs nog sneller als dat je de vraag hier neerzet.....

Succes hoor meidenGea

Hoi   meiden,

Nu   pas   even   en   eaktie   van mnijn   kant   hier   weer.
Ik   was   ziek   griep   denk   ik..

Allemaal   bedankt   voor jullie   meningen en hefetige   discussie   hierop!
Ik   dacht alleen   maar   ik   stel   hem   even   hier en   kijk wat jullie   ervan   vinden.

De   huisarts   gesproken   en   overlegt met hem   en   inderdaad   beter   van niet   te   gebruiken   in   zwangerschap.

En   Gea sorry   hoor   dat ik   die   vraag hier had   gesteld,maar   wou   gewoon   even weten hoe   het   zat,ik   heb   er   in   die   5   weken   nu   1 genomen   dus   hoop   nie t   te   veel   schade   te   hebben aangericht.

bedankt   allemaal!!
liefs   maagd  

Ach Maagd ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken van 1x iets gebruikt te hebben....toen ik nog niet wist dat ik zwanger was heb ik ook een paar avonden flink alcohol gedronken en zwaardere pijnstillers op omdat ik dacht dat ik griep had...bleek dus toen toch zwanger.....maar ik las ergens dat die eerste weken dat je nog maar net weet dat je zwanger bent er nog niet zo veel gebeurd in je lichaam dus...houdt goede moed meid......

Succes en geniet ervan

Groetjes Gea

Hoi Gea en de anderen,

haha.. het is wat die hormonen! Om de kleinste dingen kan ik compleet uitvallen.. en achteraf schaam ik me dan dood!! Maar goed, soms is het ook wel lekker om van je hart geen moordkuil te maken en lucht het lekker op. En mensen begrijpen het vaak wel, omdat het door de hormonen komt!

Tuurlijk kun je zoiets het best overleggen met de huisarts, ook stom dat ik dat niet genoemd heb..
Door mijn werk heb ik zoveel ellende gezien met dergelijke medicatie dat ik werkelijk versteld sta hoevaak en hoe makkelijk medicatie door huisartsen wordt voorgeschreven. In NL zijn ontzettend veel mensen, gewone huismoeders enz., hartstikke verslaafd aan de pijnstillers of rustgevers. Maar het blijft vaak onbekend, omdat niemand er iets van merkt en een huisarts er niet op let.

Daarom ben ik zo voorzichtig geworden ten opzichte van deze medicatie en kun je het best kort medicatie gebruiken en daarna zo snel mogelijk afbouwen. Het is gewoon rotzooi, hoe je het ook wendt of keert. Sommige mensen hebben inderdaad medicatie nodig ivm psychische stoornissen of problemen, maar uiteindelijk blijkt dat veel van deze mensen nooit meer afbouwen, terwijl dat wel zo verstandig is.

En natuurlijk ben ik geen arts en wil ik hier niet de betweter uithangen.. dat is echt niet de bedoeling!! Het is gewoon een natuurlijke aversie tegen die medicijnen, omdat ik van zo dichtbij de schadelijke effecten heb gezien!!

Terug
Bovenaan