paardrijmama's

Hallo dames !

Zijn er misschien ook meiden die een kindje hebben, en tevens een paard, of paardrijden ? Hoe hebben jullie dat gedaan tijdens de zwangerschap ? Zelf heb ik geen risico genomen, en de paarden door iemand anders laten  rijden. Inmiddels is mijn zoontje alweer 3,5 maand, en zit ik weer een tijdje in het zadel. Nu is dat nog goed te doen in de avonduren, dan is het papa-tijd ! Als de dagen korter worden, wordt het lastiger,maar dat zien we dan wel weer.
 
Hoi, hoi,

ik heb ook een eigen paard. Tijdens mijn zwangerschap ben ik best lang blijven rijden uiteindelijk. Rond de 4de maand kreeg ik redelijk wat last van m'n bekken, maar tot mijn eigen verbazing werd dit weer minder en ben ik uiteindelijk tot en met de 8e maand blijven rijden. Op het laatst wel maar 1x per week/2weken, dus meer voor de lol.
Wel heb ik vanaf bijna het begin met slofteugel gereden, voor de zekerheid.

Na de bevalling ben ik na 6 weken weer opgestapt, in het begin nog rustig aan, maar ik vond het fijn om te doen. Inderdaad is het zo pappa-tijd 's avonds.... Soms vind ik het wel lastig te combineren en toen Dion nog erg klein was vond ik het niet fijn om Dion bij pappa te laten als hij erg onrustig en huilerig was. Einde van het verhaal was meestal dat ik dan helemaal niet ging...

Nu ben ik nog steeds op zoek naar iemand die 1x doordeweeks op mijn paard kan rijden, zodat ik in ieder geval 1 avond thuis ben, verder rijd ik op zaterdag niet om zo alle tijd voor man en kind te hebben.
Groetjes,

yolanda
 
Hoi

Ik heb ook een eigen paard.
Ik had me voorgenomen om te blijven rijden zolang het goed voelde.
Met 23 weken heb ik moeten stoppen omdat het paard een blessure kreeg.
Bij ons was de verloskundige heel duidelijk (ook bij vriendinnen de reden en een andere verloskundige hebben), Als je een week niet heb gereden moet je stoppen. De banden zijn er dan niet meer aan gewend en heb je kans op verzakkingen.Ook lukt het dan lichamelijk niet meer.
Wat vooral het advies is, je moet doen waar je je prettig bij voelt.
Zodra het lichamelijk niet meer gaat moet je stoppen of als je angstig wordt.
Ik heb twee vriendinnen van de manege ook beide met een eigen paard, die tot het eind hebben doorgereden.
Ik ben nu de zes weken aan het aftellen, zodat ik weer kan gaan rijden.
Wacht eerst wel de nacontrole af.
Nog veel plezier met rijden.

Liefs Jannie en Lieke(1509)
 
Ik had zelf ook gedacht dat ik lekker zou kunnen doorrijden, en dat mijn lichaam het wel zou aangeven als ik moest stoppen. Helaas dacht mijn verloskundige daar anders over. Je loopt toch het risico om een smak te maken. Als je dressuur rijdt in een rustige bak met een goed getraind paard, valt dat risico nog wel mee, maar ik heb een pony die flink kan bokken, ( en dat ook met grote regelmaat doet ) en aan paardje die op zich wel heel lief is, maar soms wat onberekenbaar kan zijn. ( Ze was ooit verwaarloosd, zodoende) Verder  ben ik ( tot nu toe ) recreatieruiter, dus veel buitenritten, en dan ben je niet alleen afhankelijk van je paard, maar ook van idioten in het verkeer en zo.
Gelukkig had ik twee vriendinnen die de paardjes rijden konden, en ook een groot deel van de verzorging op zich namen.

Voor mijn man was het meteen heel duidelijk : 9 maanden niet rijden ( help, hoe moet dat ???) Als ik na de les van mijn vriendinnen een paard droogstapte, ging hij al over de rooie ! ( hoezo bezorgde aankomend papa? )
Oeps, Daantje is wakker, en huilt voor zijn fles.....einde bericht!!
 
Hoi,

Ik ben net bevallen van een dochter Emma (10 oktober). Ik heb tijdens mijn zwangerschap niet gereden. Ik wilde geen risico's nemen. Ik heb geen eigen paard maar reed regelmatig een van de paarden van mijn zus en op de manege. Tijdens deze 9 maanden is mijn man wel blijven rijden. Daar stond ik dan langs de rand van de bak soms flink te balen, maar ik moet zeggen het was het dubbel en dwars waard!!!
Wij hebben nu afgesproken om om de beurt te gaan rijden. De ene week hij, de andere week ik. Dat mag ook op de manege, samen op een maandkaart. Ik heb nog geprobeerd mijn man te overtuigen dat ik nu 9 maanden aan de beurt was, maar helaas!!
Ik had nog wel een vraag. Geven jullie borstvoeding en zo ja heb je daar last van tijdens het rijden?

Groetjes Reisa

 
Hoi

Ik kan je geen raad geven met betrekking tot borstvoeding. Ik geeft namelijk flesvoeding.
Ik ben de dagen aan het aftellen dat Lieke 6 weken is en ik de nacontrole heb gehad en weer kan gaan rijden. Mijn man trouwens ook, dan hoeft hij   niet meer zo vaak.

Ook ik heb het moeilijk gehad langs de kant. Heb eerst ons paard twee keer daags gestapt totdat ik 37 weken was, toen ging het echt niet meer. Hij had namelijk een blessure. Ben tot de dag voor het bevallen elke dag mee geweest als mijn man hem ging rijden. Kon ik nog lekker poetsen en zadelen. Maar heb het moeilijk gehad langs de kant.

Maar inderdaad het is voor een goed doel.

Straks weer veel plezier met het rijden.
Ik heb mijn eerste les weer op mijn verjaardag, een leuk cadeautje voor mezelf.

Groetjes Jannie en Lieke(1509)
 
Ik ben op een gegeven moment niet eens meer mee geweest naar de manege ! Ten eerste vond ik het idd heel moeilijk om alleen maar te kijken en niets te doen, ten tweede zag ik alleen maar dingen die niet goed waren en die ik anders wilde zien. Dat klinkt heel verwaand, alsof ik zelf heeeel goed ben, zo bedoel ik het niet.   Maar bij je eigen paardjes doe je het zelf ( naar gevoel dus ) toch het beste. Ik moet er wel bij zeggen dat als we na de les even bespraken hoe en wat ( dat deden we na iedere les !!!) er wel naar me werdt geluisterd. De volgende les  werd daar dan  duidelijk aan gewerkt, en kreeg ik na de les te horen "en, was dit of dat nu beter ?"Dat kon ik erg waarderen.

Over die borstvoeding kan ik helaas ook niet meepraten. Ik heb drie jaar geleden een borstverkleining gehad. Ik heb wel geprobeerd, maar ik had echt veel te weinig voor Daan. Na 5 dagen ben ik maar heel gauw flesjes gaan kopen......

Wel fijn trouwens, dat jullie  mannen wel allebei rijden. Die van mij is zwaar "anti-paard". Maar ja, zolang hij mij lekker mijn gangetje laat gaan, en me af en toe helpt met voeren en water geven als het nodig is , klaag ik niet. Maar gezelliger was het wel, samen aan de paarden !  Hij doet veel in de muziek. Bij ons is het altijd de discussie": Daan gaat pony-rijden, de shet staat al klaar !!!!!!""Nee mens, hij gaat gitaar spelen, dan kan hij bij papa in de band ". Zul je zien dat hij gaat voetballen of zo  . Nee, laat hem eerst maar eens groot worden, dan mag hij dan kijken wat hij wil....
 
Hoi,

Het geven van aanwijzingen langs de kant heb ik ook veel gedaan. Mijn man werd helemaal gek van mijn kritiek op zijn slechte zit. Rug recht, benen langer, hakken uitdraaien enz. En dat terwijl hij ongeveer 25 jaar rijdt en ik pas 3 jaar. Maar ja je ziet veel te veel als je alleen staat te kijken.
Ik ben ook niet iedere keer meegeweest. Uit jullie verhalen begrijp ik dat je na je nacontrole hoort of je weer mag rijden. Dan wacht ik daar dan ook maar op.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan