paardrijmama's

Hey Es !

Wat heb je zelf voor een paardje ? Mijn hengst is ( tot nu toe ) superbraaf. Ik werk een beetje met hem op de "Monty Roberts"-manier. Of beter gezegd, ik haal de dingetjes die me aanstaan uit het "natural horsemanship". Werkt prima bij hem, hij ziet mij duidelijk als zijn leider. Al wil hij dat af en toe nog wel eens testen, hoor ! Maar ja. ik had me meer zorgen gemaakt als hij dat niet deed. Mijn man vindt het trouwens ook helemaal niks wat ik doe. Hij laat me gelukkig wel mijn gang gaan, maar helemaal gerust is hij er niet op. Ach ja, we zullen het maar "houden van "noemen! Of ik echt met mijn paardje de sport in ga, moet ik nog zien, maar ik wil het wel proberen. En wordt het niks, dan ga ik gewoon lekker buiten jakkeren met hem !

Kan ik trouwens hier geen foto's plaatsen, weet iemand dat?
 
ook hengsten zijn paarden!!
ik ben van mening dat een consequente aanpak prima werkt! Ja is ja en nee is nee.
Mijn hengst is 4,5 en heb ik al ruim 4 jaar, hij doet geen stap fout, ondanks zijn sexuele excapades. Nummer 25 wordt volgend jaar geboren.
Hij loopt ook in de sport!

Ja, het is lastig, maar we komen er wel uit!!
 

hoi hoi

ik heb zelf een arabier, een pittige tante. haar vader is pernod,weet niet helemaal zeker of die nog leeft,in ieder geval een jaar terug nog wel. ze is een bruinschimmel maar is nu wit geworden met grijze appels en zwarte manen. is echt een super beesie kwa karakter. hoop dat ze nog wel even bij me blijft want is ondertussen ook al 14.(heb haar al va dat ze 3 was)
wat ik bedoelde(voor die andere mevr die reageerde) is dat je toch altijd op je hoede moet zijn met een hengst.degenen waar ik toen op reed waren stuk voor stuk sexueel gefrustreerd en sprongen daarom heel regelmarig boven me uit en als ze de kans hadden me een trap te geven dan.... dus dat is de reden dat me man het niets vond. ik ben ook wel iemand die niet konstant op me strepen wil staan om hem goed in de hand te houden en dus soms een beetje vergat dat ik met een hengst bezig was. maar ik vind ze helemaal het einde,zit zo ongelofelijk veel karakter in alleen je moet het dus wel gewend zijn om ermee om te gaan als je begrijpt wat ik bedoel.

groetjes esther ps foto's invoegen kan wel maar vraag mij ook niet hoe want lukt mij ook niet.
 
Ja, nou ja, als onze "kerels"zich helemaal geen zorgen over ons maakten was er toch ook iets niet goed in de relatie, toch ?
Ik moet zeggen dat mijn hengst qua karakter ( tot nu toe !!!!! ) meer weg heeft van een mak schaap dan van een stoere gevaarlijke hengst. Maar, wat niet is kan nog komen ! Ik ben vanaf het begin echt consequent geweest, en ben ( normaal gesproken ) iedere dag met hem bezig. Dat is gewoon zo belangrijk voor een paard. Natuurlijk probeert hij me soms wel even uit, maar ik had me veel meer zorgen gemaakt als hij dat niet deed ! Bovendien, als ik hem dan aanpak, kijkt hij me zo aan van oeps, sorry, dat mocht niet he ? Ik wilde alleen maar met je spelen !!! Ja fijn, maar ik speel liever niet met een hengst, tenminste niet op zijn manier !
 
Hoi paarde dames

Hier even een vette dip zeg.
Ik blij dat ik weer kon rijden. Had echt de zes weken na de bevalling afgeteld.
Ik was weer rustig aan het opbouwen. Moesten nog rustig aan doen. Hij heeft een peesblessure gehad. Liep hij vorige week van de een op de andere dag erg kreupel. Hij gebruikt zijn achterhand niet. Hij wil totaal niet draven.
Ga dus morgenochtend weer naar de kliniek met hem
Ben erg benieuwd. Mochten nu alleen maar stappen. Maar dan is hij erg vervelend.
Jullie horen wel hoe het is afgelopen.

Liefs Jannie
 
Hey hallo dames,

ben ik ook weer een keertje. Jannie was niet de enige met een geval van kreupelheid! Alleen was het bij mij ( gelukkig ) geen paard, maar ikzelf. Ben aan mijn knie geopereerd, en kan dus nu weer niet rijden. Gelukkig is het weer zo'n beetje achter de rug. Er zit alleen nog veel vocht in mijn knie van de ingreep, en dat is gevoelig. Zou nog een paar weken kunnen duren. Nou ja, ik zie wel. Wil toch echt komende week weer rijden.
Afgelopen weekend lekker op Jumping Indoor Maastricht gestaan met een stand. Is altijd super-gezellig.Hebben ontzettend veel lol gehad met lekker dressuurding Laurens van Lieren ( hij zag mijn vriendin wel zitten geloof ik ) en Jos Lansink ! Na 4 dagen stand hebben we ook nog even lekker meegeholpen bij de show van Monty Roberts. Was ook weer supergaaf, die man is geweldig !!!!!!
Een heel erg groot super-nadeel, ik heb mijn kleine man toch een partij gemist !!!! donderdag en vrijdag had ik nog lekker wat tijd voor hem, maar zaterdagochtens was ik om 9.00 weg, ik bleef bij een vriendin slapen, en was pas weer zondag diep in de nacht thuis !! Gelukkig had mijn man lekker vrij, ( mannen-quality-time ) dus Daan hoefde niet naar een oppas of zo. Maar nu heb ik weer lekker zeeen van tijd voor hem. Heerlijk.
 
Hai allemaal!



Ik heb zelf dan geen paard, maar rijd wel. Tijdens mijn eerste
zwangerschap reed ik op een manege. Na 4 maanden ben ik gestopt omdat
het enige paard waar ik nog lekker op kon rijden voornamelijk voor
beginners bedoeld was en dus niet makkelijk in mijn les geplaatst kon
worden.



Tegenwoordig heb ik een lease paard die ik twee keer in de week doe.
Vorige week zaterdag heb ik van haar een trap tegen mijn arm gehad,
behoorlijk schrikken dus. Vooral toen ik er een week later achter kwam
dat ik weer zwanger ben!



Ik ga gewoon door met haar te doen, maar ben wel een stuk
voorzichtiger. Gelukkig krijg ik met haar intensieve begeleiding. Ik
kijk wel hoe lang ik door kan gaan met 'r. Als het niet meer gaat stop
ik weer.



Lynn

 
Terug
Bovenaan