paardrijmama's

mmmmm, Daan is nu vier maanden, en ik heb uiteindelijk besloten dat ik toch echt te weinig tijd heb voor drie paarden. Ook een beetje kostbaar, trouwens. Ik ga afschijd nemen van  Orange, mijn "maflinger". Ik was hier al een tijdje bang voor, maar ik moet mezelf niet langer voor de gek houden. Het is toch al een pony die veel aandacht opeist. Ik heb nog een klein beetje hoop dat het meisje wat hem nu rijdt misschien kan kopen. We zien wel. Vind het echt verschrikkelijk om hem na 10 jaar te moeten weg doen.
 
Hoi hoi

Wat balen dat je je pony weg moet doen. Nu maar hopen dat het meisje hem wil kopen. Zal voor je duimen.

Heb gister weer voor het eerst gereden. Wat was dat wennen zeg.
Ben best wel bang aangelegd en heb een eigen paard.
Mijn man heeft eerst gereden.
Eerst heb ik even rustig gezeten.
Daarna lekker gestapt en wat rondjes gedraafd.
Het was wel een fijn gevoel, maar erg wennen.
Had wel last van mijn kont zeg.
En je moet goed opletten dat je je bekken goed kantelt en niet voorover kukelt.
Ga waarschijnlijk een donderdag weer rijden en heb zaterdag de eerste les weer.
Het was het wachten waard.
Had een half jaar niet gereden.

Dag
 

hoi iedereen

heb zelf ook een eigen paardje(voor de geinteresseerden half arabier) en heb tijdens me eerste zwangerschap tot 23 weken door gereden. daarna vond ik het niet prettig meer,want begon de baby te veel te klotsen in me maag als ik in draf zat. vertrouwen doe ik me paardje wel,en heb ook wel vertrouwen in mezelf. me beesie is erg pittig kwa temperament maar zit geen kwaad in.maar ben aldoor met  haar bezig geweest 9 maanden lang want kan haar  niet lang missen.  heb erna ook borstvoeding gegeven nadat me zoontje was geboren. gaf hem te eten voor dat ik weg ging,en als me borsten niet helemaal leeg waren maakte ik ze helemaal leeg met de pomp. want met volle borsten rijden vond ik geen pretje! nou dan had ik toch wel 2.5 uur voordat ze weer pijnlijk werden omdat ze weer te-vol liepen. nu ben ik bijna 15 weken zwanger van me 2e kindje en ga lekker door met hobbelen totdat ik het niet lekker meer vind. wat ik nog wel knap vind is dat er ookvrouwen tussen zitten die dus zonder last te hebben 9 maanden door kunnen,op hun ben ik wel een beetje jaloers! waarom hun wel en ik niet haha.

suucs met alles groetjes esther
 
Hey Es, sinds wanneer zit je baby in je maag dan ?? Sorry, effe flauw. Leuk, hoe ver ben je met je tweede ? Ik vind het ook super-belangrijk om toch met de paardjes bezig te blijven. Toen bij mij de vliezen braken ben ik eerst nog even naar de paardjes geweest om "afscheid"te nemen voor de komende week. ( na 3 dagen was ik weer even bij ze, maar dat wist ik toen nog niet ).
Ik ben blij, want ik heb mijn haflingertje verkocht aan een heel lief nieuw baasje!!! En het mooie is, hij blijft de komende twee jaar bij mij op stal....joepie!!!! Dat maakt het een stuk minder hard. Een nadeel, ze is een afcenter, en in 2007 moet ze weer terug naar Duitsland. Maar dat zien we dan wel weer.
 

hoi whiperer

jeetje joh wat akelig je paardje weg doen.ik heb me eerste pony weg moeten doen omdat "de sport"te belangrijk was op dat moment en dat beesie te klein werd en ook ongeschikt ervoor was. heb me er toch een spijt van dat ik dat gedaan heb! niet dat ik niet heel erg gek op me paardje ben wat ik nu al 10.5 jaar heb.maar kan er dus nog steeds van wakker liggen soms. ik heb ook niet zo veel tijd om net zo veel te rijden als vroeger,maar ik MOET gewoon regelmatig rijden anders ben ik niet te genieten. zij blijft ook tot aan haar dood want ben er gewoon te gevoelig en te gehecht aan haar. maar wat is een afcenter?? nooit nl van gehoord... en een paard onderhouden is ook erg duur. ligt er ook wel een beetje aan waar je woont maar ik woon in noord-holland en daar weten ze hun prijzen wel. staat dus niet achter me huis ofzo,zo rijk ben ik niet haha. ik wil je heel veel sterkte wensen met deze (toch wel)moeilijke tijd /keuze zo zonder je paardje. spreek je vast nog wel  

groetjes esther
 
Hier nog iemand met eigen paard. (eigenlijk 2 zelfs, want ik heb nog een veule van 3 maanden ook)(.
Tijdens de zwangerschap heb ik tot 34 weken gereden, 9 dagen na bevalling zat ik weer op (ondanks hechtingen). Ik heb het advies van 6 weken wachten dus lekker in de wind geslagen

Nu is het moeilijk, ik ben alleenstaand, dus geen papa die kan oppassen als mama even naar paarden wil. Als ik vrij ben neem ik ze mee, op mijn werkdagen in de winter wip ik even langs als ik terug kom van werk. Want dan is het toch zo snel donker. Als ik echt wil rijden gaat ze naar mijn moeder of een vriendin past op (of thuis of even op stal).
Ik heb gelukkig wel iemand die mijn paard traint ( het is overigens een 4,5 jarige tinkerhengst) en ook uitbrengt op wedstrijden. Dan ga ik wel mee en neem de kleine ook lekker mee, in de buggy. Dekkingen doe ik gewoon zelf. Dan moet ze maar   'even wachten'.
Mijn veulen loopt nog bij mama (ik was bij geboorte), en wordt door de eigenaar van de merrie gedaan. Als ik tijd en mogelijkheid heb doe ik er zelf wat mee.
 
Een afcenter is iemand die voor de afcent werkt, een buitenlandse legerbasis in Nederland. ( of zoiets, precies weet ik het ook niet ). Hier wonen veel Denen, Zweden en Amerikanen. Ze hebben een soort "werkvergunning"maar mogen maar een paar jaar hier blijven.
Ik heb nu nog twee paardjes over. Lizzy, een pinto-merrie die ooit verwaarloosd was, maar het nu supergoed doet, en Whisperer, een grote hengst van 2,5, waarmee ik straks wel de sport in wil. Ik heb het geluk dat mijn ouders een boerderij hebben ( we hebben een recreatie-bedrijf, kijk op www.haversack.nl, lachen ). Ik heb daar drie stallen, waar ik niks voor betaal. Alleen het weiland dat ik pacht betaal ik. ( Plus alle andere kosten natuurlijk, en dat telt aardig door ! ) Lastig, Joos, als je alleen ervoor staat. Met z'n tweeen is het al een hele planning soms. Vooral omdat ik geen bak tot mijn beschikking heb waar ik 's avonds in kan. Nu het vroeg donker wordt betekent dat dus minder rijden. Maar ja, dat moet dan maar effe.
 

hoi hoi wisperer

wat tegek dat je een hengst heb zeg! roept zoveel bij me op. heb voorheen nl ook op anderen hun(klop)  hengsten gereden. die waren echt kwa karakter/buien hengst hengst als je begrijpt wat ik bedoel.man me vond het helemaal niets dat ik erop reed,hadden er regelmatig mot om. dan zei die bv laat ze lekker zelf op die gevaarlijke beesten stappen, vandaag of morgen word je nog dood getrapt!! dus had toen der tijd beloofd nadat ze zijn gaan samenwonen dat ik het zou laten.maar je begrijpt het al kriebelt nog steeds heel erg bij me.
dus je wil straks toch weer echt de sport in gaan. ja daar gaat echt een hoop tijd in zitten kwa trainen enzo. ik rij alleen nog maar in de noord hollandse duinen en ben dus helemaal vd sport afgestapt. de tijd om te trainen heb ik niet meer en was ook vaak gestrest op een wedstrijd. en me beesie vind het ook veel leuker om er op uit te trekken. maar de kans zit er dik in dat als de kids straks wat ouder zijn dat mams weer echt fanatiek gaat worden haha.

groetjes esther
 
Terug
Bovenaan