Pampers!

Hoi Suzannetje,

Ik ga ook alleen voor Papmers, vind ik het fijnste. Ook kruidvat vind ik kunnen, maar daar verbruik ik er meer van, omdat ik vind dt die dan vaker verschoond moeten worden, en dan ben je nog duurder uit.

Wel had mijn zoontje de eerste maanden van die echte dunne borstvoedingsontlasting, en daar was geen luier tegen beschikt, helaas. Ook pampers vingen dit niet altijd goed op.

Ik had bij mijn zoontje 1 pak maat 1 gekregen in een doos, en bij de bevalling ook nog een luiertaart. Ik was blij toen ze op waren, want eigenlijk kon mijn zoontje heel snel naar maat 2. Maar hij was een ruime 8 ponder bij de geboorte. Al je een 6 ponder krijgt is dit natuurlijk heel anders.
Ik zou maat 1 gewoon niet te veel in huis halen, zijn zo bijgehaald als het nodig is.

mvg,
Kim

Hoi Suzannetje,

Mijn zoontje is nu 11 weken en ik gebruik het merk Pampers alleen voor de nacht, omdat deze gewoon veel beter absorberen. Overdag gebruik ik Bumblies. Zijn gewoon goedkoper, maar absorberen minder goed dan de echte pampers, vandaar dat ik die dan weer 's nachts gebruik. Dan hoef(de) ik hem voor de nachtvoeding niet te verschonen. Want van verschonen worden ze heel erg wakker. En 's nachts na de voeding wil ik graag gelijk weer slapen ;-)
Dus lekker doen ze niet zo gauw. Mijn kleine man heeft een pamper 's nachts van half 11 tot de volgende ochtend 7 uur aan en nog nooit nat geweest. Mits je hem goed aan doet natuurlijk. Kan nog weleens merken als mijn man hem 's avonds heeft verschoond.... ;-)

Ik ben met 8/9 weken overgestapt op maat 2, toen was hij ong. 9 of 10 pond. Toen kon hij maat 1 op zich nog wel aan, maar omdat ik maar 1 echt pamper per dag gebruik ben ik toen maar gelijk over gegaan op maat 2. Ik denk dat je die maat 1 wel aan kunt tot ongeveer een pond of 10 a 11. Dus hoe lang je ze kunt gebruiken hangt een beetje van de grootte van je baby af.

Groetjes Corina

Hi,

Ik gebruik ook pampers. Heb al vele merken geprobeerd en als je ze in de aanbieding koopt, zijn ze best nog betaalbaar. Ik vind dat je er ook minder door hoeft te verschonen, dus heb je er minder van nodig, dus zijn ze (in de aanbieding gekocht) net zo duur in gebruik.

Hoeveel je nodig hebt? Dat ligt aan de groei. Ik heb hier van onze eerste nog een aantal luiers in maat 1 liggen! Die had ik dus te veel gekocht en nooit meer weg gegooid. Het ligt aan de groei van je kindje. Ik zou zeker niet te veel in het voren kopen, de aanbiedingen zijn zo vaak!

Succes.

Gr. Tamara.

geen ervaring met pampers zelf, enkel ooit een proefpakketje geprobeerd maar ik vind ze erg dun, ik was zelf altijd meer te spreken over het kruidvat merk, ook qua prijs ;)

hoi hoi,
ik heb naast pampers ook de huismerken AH en Etos geprobeerd, maar met name de Ah luiers waren net stukken karton....
die van de etos sloten op een gegeven moment niet goed meer aan waardoor de poep langs de beentjes liep....
de pampers luiers zijn ook minder dik en wat flexibeler....
elke uk groeit op zijn eigen tempo dus hoe lang je met 1 maat zal doen, weet ik niet...
luieruitslag krijgen de kids volgens mij niet door de luiers zelf (tenzij ze niet tegen met materiaal ofzo kunnen) maar oa van de vocht. verder is uitslag niet altijd te voorkomen, maar meestal wel snel op te lossen.... mocht je kleintje een schimmeltje krijgen, heeft dat ook niks met hygiene te maken... die krijgen ze gewoon soms... en met een zalfje van de HA is het zo weer over.

groetjes,
petra

Hoi!

Met maat 1 doen kindjes ongeveer een week (+/- 8 luiers per dag x 7 dagen = 56 luiers)
Vooral in het hele begin ben je vaak aan het verschonen. Het verschild per kind hoelang ze in een bepaalde maat zitten. Bij de geboorte wegen kindjes gemiddeld 3500gr en kunnen ze ongeveer een maand maat 1 aan.
Verder zijn pampers mij altijd het beste bevallen!

Succes!

Terug
Bovenaan