paniekaanval of foute neusspray?

Ja, meiden, dan ben je zwanger van de vierde en sta je voor een dillemma.
Ik heb 1 jaar geleden mijn laatste ooroperatie gehad en daarna kreeg ik een soort paniekaanvallen.Omdat ik me afgesloten voelde, met mijn kop in het verband, ik kon niet niet meer slapen in het donker of met de deur dicht, dan stoof ik overeind en had ik een hartslag van 2000 ongeveer, tegen het hyperventileren aan.Daarna kreeg ik de "tic" dat mijn neus niet verstopt mocht zijn, want dan was ik nog meer afgesloten van de buitenwereld.Nu heb je zo,n volwassen neusspray met xyli...nogwat er in, en die werkte het best, 1x puffen en over!
Maar....die mag je niet gebruiken als je zwanger bent, want het zet je vaatjes wat open ofzo.
Nu heb ik afgelopen nacht, het was warm en broeierig en ik was verkouden, weer de eerste voortekenen van zo,n "aanval" gehad. Dit lijkt me ook niet bevordelijk voor de kleine, die zich ,in alle rust van de nacht, wezenloos moet schrikken van een moeder die ineens d,r bed uitspringt en gaat rondlopen! Maar die baby/kinderneusspray die helpt me niet, mijn neus blijft dicht zitten. Duss, nu de vraag...weet iemand of ik zonder gevaar die andere neusspray kan gebruiken? Ik ben nu bijna 23 weken zwanger en het lijkt me stug dat iets wat ik in mijn neus spuit schadelijk is voor mijn kindje...maar misschien is dat wel heeel dom?
Heeft iemand enig idee?????
Thanx alvast!!!
Liefs,
 
Weet je, dit lijkt me typisch iets waarmee je even naar de dokter moet! Paniekaanvallen zijn inderdaad niet bevorderlijk voor jou en de kleine, maar volgens mij mag je ook geen neusspray. Misschien wel iets homeopatisch? Weet je, check het even bij de dokter!

Veel sterkte ermee!

Groetjes Blossom
 
Ik heb Oceanic van Kamillosan die mag wel als je zwanger bent, het is een soort onderhouds spray voor je neus, je mag het meerdere keren per dag sprayen. Het grote gevaar van de andere sprays is is dat het bloedvatvernauwend werkt en helaas is dat ook bij de placenta dan het geval. Dat is nu net een plek waar je dat niet kan hebben!
Qua paniekaanvallen kun je idd misschien beter even langs de HA en hij/zij kan je vast ook wel vertellen welke neusprays er over blijven voor jou.

Sterkte ermee!
 
Ik heb Oceanic van Kamillosan die mag wel als je zwanger bent, het is een soort onderhouds spray voor je neus, je mag het meerdere keren per dag sprayen. Het grote gevaar van de andere sprays is is dat het bloedvatvernauwend werkt en helaas is dat ook bij de placenta dan het geval. Dat is nu net een plek waar je dat niet kan hebben!
Qua paniekaanvallen kun je idd misschien beter even langs de HA en hij/zij kan je vast ook wel vertellen welke neusprays er over blijven voor jou.

Sterkte ermee!
 
Oei, ik heb de afgelopen tijd gewoon neusdruppels gehad van apotheek.... Mag dat dan ook niet? Als het wel mag heb ik wel een tip. Als je neusdruppels gebruikt moet je op je bed gaan liggen met je hoofd naast het bed. Je hoofd hang je helemaal naar achteren. Als je de neusdruppels hebt gebruikt blijf je nog eventjes zo liggen. Daarna kom je overeind en snuit je je neus goed. Als het goed is, is je neus nu open. Als je de neusdruppels proeft is het niet goed gegaan en heb je je hoofd niet ver genoeg naar achteren gehangen.

Succes ermee!
 
Hè,Bedankt allemaal voor de tips!!
Ga denk ik morgen eerst maar even de assistente bellen, als ik die kan bereiken, want ze zijn òf dicht òf op scholing òf met vakantie als ik ze nodig heb!!! Sorry hoor, ben verder helemaal niet gefrustreerd....hihihi!
Liefs,
 
Mijn huisarts gaf aan dat je tijdens je zwangerschap wel neusdruppels mag met xylimetazoline. Maar neem dan wel de kindervariant (0,5ml/mg) en niet tijdens de laatste drie weken van je zwangerschap (dus vanaf 37 weken). De hartslag van je baby kan er iets van omhoog gaan en dit is niet goed tijdens het bevallen. Maar voor alles geldt natuurlijk, liever niet en dan ook nog eens met mate.
 
Terug
Bovenaan