paniekaanval of foute neusspray?

Mijn huisarts gaf aan dat je tijdens je zwangerschap wel neusdruppels mag met xylimetazoline. Maar neem dan wel de kindervariant (0,5ml/mg) en niet tijdens de laatste drie weken van je zwangerschap (dus vanaf 37 weken). De hartslag van je baby kan er iets van omhoog gaan en dit is niet goed tijdens het bevallen. Maar voor alles geldt natuurlijk, liever niet en dan ook nog eens met mate.
 
Hi,

Waarom ga je niet op recept een neusspray halen? Want je mag inderdaad niet zomaar van alles slikken/snuiven als je zwanger bent, maar in overleg met een huisarts mag er vaak veel meer dan je zelf denkt!

Ik heb zelf een lichte vorm van astma en ik gebruik daarvoor dagelijks een puf. In de wintermaanden ook nog een neusspray. Toen ik de winter in moest heb ik in overleg met de huisarts gewoon die neusspray gebruikt. De apotheek kwam met allerlei boeken aan zetten waar in stond dat het niet mocht (er zijn drie categorieën: wel, misschien en niet, deze zat bij misschien). Mijn huisarts had toen al overlegd met de longarts en die adviseerde het wel te doen.

Om te voorkomen dat er dingen misschien niet goed gaan, worden heel veel medicijnen afgeraden, maar overleg met de ha kan veel duidelijkheid gegeven.

Gr. Tamara.
 
Hallo meiden, vanmorgen de assistente gebeld en ik kon later terugbellen.Mijn huisarts raadt de neusspray met xylimetazoline af, want dit kan weeen-opwekkend werken!!! Ai, dus die maar niet meer gebruiken! Ik denk , ik geef het ook even door aan jullie, altijd handig om te weten.
Nu voor mezelf maar hopen dat ik niet te vaak verkouden ben, anders slaap ik echt niet meer....
Bedankt allemaal voor de adviezen/tips!
liefs,
 
Hallo meiden, vanmorgen de assistente gebeld en ik kon later terugbellen.Mijn huisarts raadt de neusspray met xylimetazoline af, want dit kan weeen-opwekkend werken!!! Ai, dus die maar niet meer gebruiken! Ik denk , ik geef het ook even door aan jullie, altijd handig om te weten.
Nu voor mezelf maar hopen dat ik niet te vaak verkouden ben, anders slaap ik echt niet meer....
Bedankt allemaal voor de adviezen/tips!
liefs,
 
waarom geeft iedereen tips welke spray je mag gebruiken? waarom ga je niet naar de huisarts voor je paniekaanvallen? want het is nu dit, maar wat komt er straks nog bij? voor de kleine lijkt het mij een stuk fijner om een mama te hebben die niet meer bang is dan verslaafd aan neusspray

want er zijn neussprays waar je verslaafd aan kan raken en het is niet goed voor je lichaam om regelmatig te gebruiken.

succes want hoe je het ook went of keert het is op dit moment niet fijn voor je
 
Terug
Bovenaan