pap

A

Anoniem

Guest
hey

even een vraagje wat vinden jullie van pap pyamapapje of iets dergelijks?
eigenlijk mag het pas met   maanden geloof nou mees wordt zondag 5 maanden zou dat erg zijn? hij heeft namelijk nadat hij vorige week ziek is gewest dat hij vaak wakker blijft worden snachts nou ja snachts rond vijf uur terwijl hij eerder wel sliep tot half negen het verschilt nu vaak de ene nacht slaapt hij door en dan weer wakker toen hij ziek was vondt ik het geen probleem dan hoort het maar nu niet meer vindt ik.   weet iemand hier iets over?

groetjes

Whhahhaha!!! Grappig!!!
Maudy heeft gisteravond haar eerste pyamapapje gekregen...........ook van het weekend natuurlijk 5 maanden, daar Mees en Maudy op dezelfde dag geboren zijn............
Ze vond het heerlijk!
Kijk, ik heb nog even opgezocht en nagevraagd over glutenintollerantie.........dat is een aangeboren afwijking aan je darmen en kun je dus niet krijgen door iets vroegen met gluten te beginnen...........
Maudy had gewoon niet meer genoeg aan haar eten wat ze overdag krijgt, hoe is het mogelijk, en werd steeds vroeger wakker......ik laat haar nog wel liggen tot 7.15/7.30 maar vroeger moest ik haar wakker maken en nu ligt ze al ruim een half uur te murmelen..........ze is volgens mij toe aan wat meer vulling in haar maagje.
Dus.........zo gezegd zo gedaan........gister haar eerste pyama papje...........viel goed in de smaak. Ik vind het wel vrij duur om dat elke avond te doen, want ze krijgt ook nog danoontje enzo..........dus ik heb ook een pak met bambix groei ontbijt gekocht, en ik ga een beetje afwisselen. De ene avond een melkpapje met bambix, de andere avond een lekker pyamapapje..............

Als er allergieen in je familie voor komen zou ik nog even wachten maar dat is bij ons dus niet het geval...........aangezien ze ook al aardappels en alle vruchten (kiwi ook) eet en dat goed gaat heb ik de sprong gewaagd.........
Ik hoop dat dat haar wat meer vulling gaat geven voor de nacht, rijstebloem trapt ze niet meer in...............

Liefs Rimke

O, en wat ik gister nog tegenkwam op internet.
Vanille schijnt behoorlijk hevig te zijn voor ukkies, veel kindjes reageren daar toch enigzins allergisch op. Je hebt verschillende smaken pyamapapje, ik laat de vanille dus links liggen...............misschien een tip.

hihihi indd super grappig ja, nou bij mees komt het dus eigenlijk door dat hij door het ziek zijn wakker werdt snachts en dan wel een uur voordat hij weer ging slapen en nu blijft hij daar een beetje in hangen voor mijn gevoel hij wordt nu af en toe nog wakker maar wel later dus tegen 5 uur half zes we gaan er heen speentje indoen en laten hem dan maar huilen en soms valt hij weer in slaaptoen hij ziek was gaf ik hem een beetje fles maar dat doe ik nu niet meer want dan kan ik dat denk ik blijven doen gelukkig is het niet meer elke nacht maar zou het fijn vinde dan hij weer gewoon tot 7 uur slaapt dus dacht mischien is pap een idee. Mees heeft ook een tijdje gehad dat hij de rijstebloem niet meer wilde maar drinkt het nu wel weer hij krijgt 240 en dat is in 5 min op.
En wat alergieeen betreft ik ben allergisch voor huisstofmijt en mijn vriend heeft hooikoorts maar mees krijgt ook al fruit en groente en zouden ze er nu echt zon soort allergie van kunnen krijgen vindt dat een beetje raar.

groetjes

Ach, misschien is hij nu ook gewoon even gewend aan wakker zijn in de nacht OF moet hij een inhaalslagje maken qua eten, omdat hij toch even wat minder voedingsstoffen heeft opgenomen toen hij ziek was.
Je kunt het altijd proberen, een gluten intollerantie komt toch wel aan het licht, mocht hij het hebben.......of je nu begint met lichte gluten of een maandje later.........als hij geen overdreven krampen krijgt van fruit en groenten zou dit ook moeten kunnen, maar ik ben geen expert natuurlijk.
Maudy had ook iets last van obstipatie, haar ontlasting was wat hard, dus ik hoop dat het met wat extra vezeltjes ook wat soepeler gaat..........

Nogmaals, je kunt het altijd proberen, een intollerantie komt toch wel naar boven............Maudy vond het heerlijk MAAR heeft er niet echt langer van geslapen............
Vanavond eens een melkpapje proberen met wat vezeltjes...........kijken hoe het dan gaat..........en misschien haar laatste fles toch nog een half uurtje later geven...........maar ze lijkt alweer gewend aan de 20 uur die we nu doen............we hadden zo'n fijn ritme, om 18.30 de laatste fles, maar dat gaat nu niet meer op...........whahaha!
Ach, nog even en ze eten met de pot mee en gaan na sesamstraat naar bed.............ik geniet nog echt van die laatste fles............ze ligt dan zo lekker tegen me aan op ons bed, ik lees nog even een boekje voor (grote ogen, leuke plaatjes en ik lul maar een eind heen.........), zij vindt het ook leuk volgens mij.............gewoon lekker genieten dus.........
Sorry voor mijn gezemel.........
Succes met je keuze!!

Ik denk ook dat het geen kwaad kan; bij de eerste keren even goed opletten of er een negatieve reactie komt. Dan weet je dat het nog te vroeg is.

Mika heeft bij ons trouwens altijd al Rijstebloem Vanille gehad; nooit geen problemen. Dus het hoeft geen probleem te zijn denk ik.

Onze dochter heeft ook lange tijd pap als "avondfles" en ontbijt gegeten. Ongeveer vanaf 5 a 6 maanden. Wij gebruikten daarvoor pap van Milupa uit Duitsland. Daar komen we regelmatig vanwege schoonfamilie. Milupa heeft pap vanaf 4 mnd, 6 mnd, 8 mnd en 12 mnd in allerlei smaakjes. En vooral dat vond ik interessant, want hier in NL kan je alleen die granenpapjes, appel en die dure pyamapapjes krijgen. Die Milupa pap is op basis van opvolgmelk en kun je dus gewoon zelf aanmaken met water.
Voor degenen die in de buurt van Duitsland wonen vind ik het echt een aanrader. Kijk maar eens op milupa.de onder het tabje "Produkte" en dan "Milchbrei".
Voor Mika ligt er al een hele stapel klaar (nog voorraad van z'n zus, die had er van de een op andere dag genoeg van...).

hoi hoi,
ik zou je kleintje geen pijama papje geven, maar gewone bambix naturel ofzo. in de pijamapapjes zit erg veel suiker. brendan en samantha vonden het ook heerlijk, maar lagen daarna te stuiteren in bed en box. samantha werd er heel druk van en brenda werd na 1,5 uur alweer wakker krijsend omdat ze weer honger had. brenda had dus een suikerspiegeldip en samantha is de hele nacht onrustig en druk geweest.
ik hem na 2 beroerde pogingen het weggedaan. het kost ook 1 euro per papmaaltijd.... een normale bambix is 0,96 euro en daar doe je een aantal dagen mee.

veel plezier met het kliederbal.

Groetjes,
Petra

Aha!! Logische verklaring voor het feit dat Maudy normaal gesproken na haar laatste fles als een blok inslaap valt en gisteravond na het pyamapapje niet.................ga het dus denk ik maar half om half doen, want heb net een   voorraadje gekocht............whahaha!

Thnx Petra!!!

Terug
Bovenaan