pap

dat is wel lastig ja. maar ik heb gemerkt dat het niet uit maakt of je ze nu melk of pap geeft als avondfles. mijn dames worden toch altijd rond dezelfde tijd wakker voor de volgende fles.

@Dolphin; mijn dochter heeft ook lange tijd vlak voor het slapen gaan een lekkere kom pap-met-lepeltje gekregen. Tuurlijk is dat lurken aan een fles lekker om slaperig van te worden, maar uiteindelijk is een buikje vol warme voedzame pap ook prima om op te slapen! Ik zou haar gewoon de pap met een lepel aanbieden hoor, als je denkt dat ze daar lekker op zou slapen, maar d'r fles niet wil! (eigenwijs grietje! ;-) )

Ha die moeders

Ook hier zijn we begonnen met pap te geven ook al is Nora nog geen 6 maanden. Ze werd namelijk elke morgen vroeger wakker en rijstebloem in de laatste fles hielp niet meer.
Ik heb nu 3 soorten pap in huis om lekker af te wisselen. Ik heb het melkpapje met appel, de bambix ontbijt granen voor 6 maanden en een avondpapje van bambix.
Ze krijgt nu ondertussen om 9 uur 's avonds de laatste fles en ze slaapt dan door tot 7.30 uur. Kan ik nu eindelijk mijn slaap inhalen van de laatste tijd. hahahahaha.
's morgens krijgt ze dan ook een papje.

En ze is echt binnen no time gewend geraakt aan de pap en ze heeft nu ook een fijner ritme.

7.30 pap
9 uur naar bed
10 uur fruit
12 uur 180 ml melk
naar bed tot 15 uur
15 uur een kruimel liga in een beetje diksap
16.30 groente met yoghurt als toetje
19 uur fles  150 ml
21 uur fles met pap

ik denk niet dat het nog erg lang duurt dat de fles van 19 en 21 samen gaat en dan dus nog maar 1 voeding is.

Maar alle andere mama's kijk goed naar je kind, de ene heeft wel meer vaste voeding nodig dan de ander. Hier zit gewoon een kleine vreetjurk die alles eet wat los en vast zit en daarna boos is als het op is.

succes verder.

hey

Ik was even benieuwd hoe het nu bij jullie gaat met de pap of wel gezegd de laatste fles?
Ik ben vanaf vorige week begonnen om hem pap tegeven zon pak bambix daar doe ik dan 7 scheppen van bij de voeding in, maar nu drinkt ie de fles maar voor de helft leeg zo langzamerhand weet ik niet meer wat ik moet geven zit er soms aan te denken om maar een gewone fles te doen kijken hoe hij dan slaapt.

groetjes anja

hoi anja,
ik deed er in het begin ook de voorgeschreven 7 scheppen in, maar dan is het te dik voor een fles. dat is denk ik alleen voor als je het met de lepel wil geven. ik heb uitgerekend dat het ongeveer 15 gram is, die 7 scheppen en geef ze 12 tot 13 gram en dan is het een stuk minder dik. zelfs op stand 3 kon die eerste dikte niet door de speen heen.

Groetjes,
petra

Terug
Bovenaan