Paracetamol (zetpil)

Hallo,

Ik heb een vraag ik hoorde laatst op het cb dat er nog al wat negatieve artikelen zijn over het gebruik van zetpillen (paracetamol) bij kindjes. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waar ik dat kan vinden.

Mijn zoontje is namelijk erg verkouden en als ik hem 's-avonds een zetpil geef voor het slapen slaapt hij redelijk goed maar doe ik dat niet dan loop ik de hele nacht rond.

Ik hoor het graag van jullie
 
Idd een zetpil alleen geven als het echt nodig is.

Zeker niet uit voorzorg bij bv een prikje.

Verder is het door een paracetamol zo dat je de ziekte (griep enz) onderdrukt en je moet toch uitzieken.

Dus voor de nacht is het lekker dan kna hij slapen. Maar probeer het overdag niet te doen. Lekker laten uitzieken.
Als er geen koorts is lekker veel naar buiten dat is goed voor hem.

Met een verkoudheid kan je verder alleen maar uitzieken.

Groetjes
 
de zetpillen zijn er niet om ze te laten slapen zodat jij een goede nachtrust krijgt.. ze zijn er om pijn te verlichten bij de kleine.. en ik zou het zeker niet zomaar gebruiken als ''slaapmiddel'' soms moet je nou eenmaal 's nachts je bed uit.. dat wist je toen je eraan begon toch??
 
persoonlijk zou ik niet te snel een paracetamol geven. Heb zelf ook een tijdje teveel van die dingen geslikt, en na een tijdje is 1 niet meer genoeg. Je kan beter een paracetamol geven als het echt nodig is, dus koorts. En alleen met koorts als hij ziekig is, want alleen koorts en nog tierig zijn hoeft ook geen paracetamol.

Je kan beter de symptonen van de verkoudheid bestrijden, doorgesneden ui, neusdruppels (voor babies), en misschien een vapo rub voor babies. Dat is wat ik zou doen.

Succes,
Linda
 
Ik geef mijn kindjes alleen een paracetamol als ze echt koorts hebben of heel ziek zijn. Toen mijn zoontje een paar maanden was had ik hem een paracetamol gegeven bij een verhoging van 38 graden met als gevolg dat hij een hele heftige reactie kreeg en zijn temperatuur daalde naar 35,4. Je begrijpt dat ik nu dus stukken voorzichtiger mee ben. Het lijkt mij dan ook dat je inderdaad met mate moet gebruiken. Sterkte met je zoontje.
 
Met paracetamol moet je idd wat voorzichtig zijn. Het is de bedoeling dat ze zelf een afweersysteem opbouwen. Een griepje kun je dus beter 'uitzitten' Tenzij natuurlijk de koorts erg hoog word! Om hem/haar te laten slapen lijkt mij een zetpil niet verstandig, bij overmatig gebruik kunnen ze er een soort immuun voor worden.
 
eeehh even voor de anoniem van 21.10, het gaat er niet zozeer om dat jij je bed uit moet 's nachts maar dat je kind een goede nacht slaap krijgt. Dat bevorderd namelijk het beter worden enorm. En voor Joyce, je kind mag met koorts wel naar buiten hoor. Hangt een beetje van de temperatuur en de weersomstandigheden af. Maar ik heb mijn zoontje van de zomer toen het warm weer was gewoon in zijn wagen mee naar buiten genomen toen hij koorts had. Met het mooie weer van dit moment kan het ook wel, als je je kind maar wel gewoon inpakt zoals je anders ook doet.
 
Terug
Bovenaan