Paracetamol (zetpil)

Inderdaad babyluuf gebruiken, zonodig ook een neusspray. Wat wij ook doen,is 's avonds voor het naar bed gaan lekker in bad. Komt alles lekker los. Je hebt speciaal badschuim daarvoor.
En wat ook helpt en erg leuk en gezellig is, is om samen met je kind in de douchebak te gaan zitten. Douche aan en stomen maar. En natuurlijk een hoop schik samen.

Ik heb mijn dochter vorige week 1 keer een zetpil gegeven voor de nacht. Dit omdat ze erg verkouden was en iets verhoging. En ze was zo moe, maar kon door haar verkoudheid al een paar nachten niet goed slapen.
Een goed nachtrust doet dan ook wonderen. Maar inderdaad heb ik het maar 1 nacht gedaan en deed ik het zeker niet om zelf goed te slapen.
Want dat is dan het laatste waar je aan denkt.

Al moet ik wel bekennen, dat ik die nacht heerlijk heb geslapen en dat ik er daardoor ook weer beter tegen aan kon. Maar dat was mooi meegenomen,maar niet de insteek.

Groetjes Ria
 
sorry hoor maar ik geef Joyce helemaal gelijk. je moet niet zomaar paracetomol gebruiken. maar goed iedereen moet het zelf weten. ik geef in elk geval niet voor een poep en een scheet een paracetomol voor mijn kleintje alleen als hij het echt nodig heeft. het zijn geen snoepjes.
 
ik geef joyce helemaal gelijk, en ja, je onderdrukt de ziekte met paracetamol. ik zou het niet zomaar geven, wel zoals Ria hierboven beschrijft. maar goed moet iedereen zelf weten, ik zou het niet doen. En dat gezeur op Joyce jeetje zeg, ze geeft alleen haar mening (die ik ook deel met haar), mag ze. Daar is dit forum voor.

Wel apart dat alle kritiek weer van een anoniem is, wel frappant.

Esther
 
Hoi sandy,

Ik schreef idd een zetpil als het echt nodig is. Maar dat is iets wat de moeder zelf moet beoordelen. Als je kind ziek is en huilt koorts heeft enz. Dan ga je zeker niet wachten. Maar is je kind koortsig en verder niet ziek (hoe leg ik dat uit) is het niet altijd nodig.

En jij weet het beste hoe je kind reageert op een prikje. Is hij bij de eerste ziek dan weet je dat voor de volgende.

Maar sommige kinderen reageren niet op de prik dan hoef je hem niet uit voorzorg te geven.

Ik denk ook dat het de manier is hoe iets gelezen word het is het nadeel van internet dat er geen geluid enz bij zit zodat je dingen anders opvat.

Fijn dat je zo eerlijk bent want het is zeker niet mijn bedoeling.

Anoniem 23.10 11.25.
Ik vind geen een moeder slecht want iedereen heeft het beste voor met zijn kind toch. Hmm alles aankunnen jammergenoeg niet. OF juist gelukkig maar. Ik geef mijn dochter ook wel eens een zetpil hoor. Omdat ik er van uit ga dat je weet wanneer je kind het nodig heeft.

Anoniem er onder,
Je onderdrukt idd de symptomen voor je kindje. Maar het is niet iets waarvan je kindje beter word zeg maar. Snap je wat ik bedoel. Maar het stond er idd niet echt duidelijk.

Groetjes allemaal.

 
Gebruik met mate is belangrijk, maar laten we idd niet net gaan doen of we bezig zijn ons kind te vergiftigen als we een keer naar de paracetamol grijpen. En ik vind de opmerkingen van je wist van te voren waar je aan begon heel erg denigrerend en niet op zijn plaats. De vraagstelster zit hier mee en ik verwacht dan ook dat ze serieus antwoord krijgt en niet dat moraliserende gedoel. Waarschijnlijk durft ze nu al een tijdje niet meer naar de antwoorden te kijen en mist ze inmiddels deze hele discussie.
 
Ik lees steeds maar, je geeft niet zomaar een paracetamol. Wat is zomaar dan? En wie beoordeeld of het zomaar is? Blijkbaar de dames op het forum en niet de moeder zelf? Hou nou even op met dat gemier en gezeur en geef de vraagstelster nou gewoon het advies dat ze zoekt. Volgens de bijlsuiter mag je de zetpillen niet langer dan 3 dagen achtereen gebruiken, dus dat hou ik dan altijd maar aan. Dat zou in jouw geval betekenen dat je 3 avonden de zetpil gebruikt. Vaak is dat ook wel genoeg voor een verkoudheid. Vraag het anders eens na bij je huisarts of de assistente van je huisarts.
 
Als ik grieperig ben vind ik het soms ook prettig om me even een paar uurtjes wat minder beroerd te voelen door een paracetamol. Je komt den even helemaal tot rust zeg maar. En nee, je word er niet echt beter van omdat je moet uitzieken, maar het maakt het uitzieken soms wat draaglijker en als je je wat beter voelt rust je dus beter uit. En van uitrusten kun je wel degelijk het herstel versnellen. Dus waarom zou dat voor onze kinderen dan niet gelden?
 
Ik snap die kritiek op de schrijfwijze van Joyce wel. Het is inderdaad het toontje alsof je aan het voordragen bent uit het boekje "hoe een goede moeder te zijn". Dat komt weleens heel belerend en betuttelend over. En waarom zou je jezelf niet anoniem mogen uitdrukken? Laten we niet weer beginnen over dat anoniemgedoe. De inhoud van een boodschap veranderd niet echt door er een naampje bij te zetten hoor.
 
Terug
Bovenaan