Partner heeft vriendinnen ipv vrienden, en ik daar niet zo goed tegen...

Nou meiden, het onderwerp zegt t al, ik ben gezegend () met een vent die alleen met vrouwen op kan schieten, en dus alleen maar vriendinnen heeft ipv vrienden.

Nu ben ik nogal onzeker, en daarbij jaloers, en hij houdt veel dingen voor zichzelf, en tja dan heb ik redelijk vaak periodes dat ik denk: bah bah bah!!!
Volgens mij heb ik een enorme angst om besodemieterd te worden...

Iemand ook ervaring? Enne.. tips om van die jaloezie af te komen?

Liefs Jenneke

Ja ik heb ook zo'n man. Alleen maar vrouwelijke vrienden en in msn ook alleen maar vrouwen bijna. In het begin had ik het er ook heel moeilijk mee, controleerde zelfs zijn mobiel en email. Maar toen hij daarachter kwam en erg boos werd (en terecht) een goed gesprek erover gehad. Nu kan ik er beter mee om gaan en probeer maar zo te denken: hij is met jou getrouwd en jullie hebben samen een kindje dat gooit hij echt niet zo maar weg. Je zal het toch moeten accepteren. Hoe moeilijk misschien ook. Probeer vertrouwen in hem te hebben, anders kan het daardoor alsnog je relatie kosten.

Oe, lastig. Ja, als je het vertrouwt zou ik er maar even met hem over praten, misschien kan hij je gerust stellen ofzo.
Ik heb er weinig ervaring mee. Succes!
Liefs NElleke

Hoihoi,

Praat erover, hoe moeilijk ook!!! Als je je eigen man niet vertrouwt is de basis er toch niet? Lijkt mij ook heel moeilijk, heb zelf  wat dat betreft een mannen-man (die vind mij als vrouw wel genoeg gedoe aan zijn hoofd haha).

Heel veel succes in ieder geval, maar blijven praten hoor!!!

Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie  

Mijn ex waar ik 6 jaar een relatie mee heb gehad (4 jaar mee smanegewoond)  was ook zo'n type.. Erg knap, popuair en speelde in een populaire band. Hij had dus altijd van die kwijlende geile vrouwen aan de buhne staan bij een optreden. Ik werd er destijds érg onzeker van. Ik vroeg me dan ook écht af wat hij in hemelsnam met mijn  moest als hij aan elke vinger 10 vrouwen kon hebben. Ik heb destijds ook lastige situaties gekend, mede door mijn eigen onzekerheid. Altijd afvragen wat hij aan het doen was als hij weer een optreden had en daarna nog wat ging nadrinken etc.. Ik was niet jaloers.. maar wel erg onzeker.. ik voelde me niks tov hem..

Ik keek destijds erg tegen hem op. Hij had gewoon werkelijk alles mee.. nou ja,.. bijna alles. Maar dat zag ik pas later in en ben toen gelukkig opgestapt.

Maar het gevoel van onzeker zijn in mijn relatie is het laatste wat ik weer wil zijn. Nu ben ik trots op mezelf en blij me wie ik ben. Ik weet wat ik waard ben en als het goed is weet mijn partner dit ook. Mocht hij dit toch op het spel willen zetten door overspel te plegen is dit zijn eigen risico. Ook hier ben ik héél resoluut in geworden, niet? dan niet!! Hoewel ik zielsveel van mijn vriend houd weet ik ook dat ik mezelf prima kan redden en dat alleen geeft al veel rust.

Ik ben absoluut niet jaloers en heb ook geen moeite met het feit dat hij wel eens alleen naar een concert of feest gaat. Ik hoop dan allen dat hij dan héél veel plezier heeft!! Geen moment van onzekerheid of spanningen.. Onze relatie zit gewoon goed!

Mocht het ooit zo zijn dat hij vreemd zou gaan dan weet ik voldoende.. en hij ook!
Maar tot die tijd ga ik niet meer ongelukkig zitten wezen en geniet ik van al het goede en leuks om me heen. Daar is het leven te mooi en te kort voor..

Probeer in te zien wat je waard bent, waarom hij bij je is.. Als iemand vreemd wil gaan gebeurd het toch, dat kan niemand tegenhouden.

Dat hij dingen voor zich houd is een andere zaak. Waarom houd hij iets voor zich? Kan dat komen om jou niet extra jaloers te maken of bang is dat je kwaad wordt of hem niet begrijpt? Dit is iets wat veel mannen doen als ze een jaloerse vrouw hebben. Zeg maar niks, dan weet ze niks en wordt ze ook niet boos.. Maar als ze het zeggen dan is het ook niet goed.. Lastig pakketje is het..
Soms creeer je zelf de sfeer en de spanningen door je eigen onzekerheid, en gaat je partner zich er ook naar gedragen.. En waarom voel je dat het eens mis gaat? Doordat de spanningen door alles te hoog worden of geeft je man aan verliefd te zijn op een ander? Hoe meer je je man naar je toe probeert te trekken hoe verder je ze vaak van je af duwt..

Tegenwoordig hebben mannen nu eenmaal vriendinnen en andersom.. En als je heel eerlijk bent kun je snel genoeg aan je vriends gezicht zien wanner je je zorgen moet gaan maken. Neemt niet weg dat zo'n situatie  soms heel moeilijk kan zijn..

Mocht het zo zijn dat je je eigen jaloezie als een belemmering in je relatie gaat worden, zoek dan hulp of lees eens op internet over de RED-methode (De Rationele Effectiviteitstraining). Dat kan veel opheldering geven..

Ik vind het een lastig iets om je hierin te adviseren..

Ik wens je in ieder geval  heel veel succes..

Esmé mv Kay

Hey Esmé

ik ken wel de RET (rationele emotieve therapie), is dat hetzelfde als waar jij het over had? Zo ja, toevallig heb ik dit eens gedaan en het werkt absoluut voor mij en daarom ben ik nu weer naar een psycholoog gestapt om dit weer aan te leren.

En... goed dat jij nu zo lekker in je relatie staat, je hebt ook helemaal gelijk van "niet, dan niet", en tot die tijd vooral geen zorgen maken over dingen die mogelijk niet eens gebeuren!

Ik vrees dat het ook voor een heel groot deel aan mij ligt, en het deel wat betreft dat hij dingen achterhoudt, ga ik morgen op in, ik moet nu weg voor een afspraak

Liefs Jenneke

He Jenneke,

Ik herken het ook heel erg! EN ook het verhaal van Esme gaat voor een groot deel voor mij op....heb door mijn eigen onzekerheid heel wat weggegooid in het verleden....!! Praat er absoluut over met je vriend (of was het man, sorry weet het niet meer). Dat kan een boel opheldering geven. Maar werk vooral aan je eigen zelfvertrouwen; bedenk dat hij echt niet voor jou en je kindje kiest als hij niet totaal gek op je is....er lopen duizenden vrouwen rond maar hij is wel bij JOU! Dat moet voldoende zeggen toch!! Ga hem vooral niet verstikken of controleren, dat werkt echt niet en is voor jezelf supervervelend. Ik ben nu gelukkig op een punt gekomen dat ik kan zeggen "als ie meent het beter te kunnen krijgen moet ie maar gaan!!" Heeft me heel wat jaartjes gekost en moest ook echt streng voor mezelf zijn..maar daardoor heb ik nu een stabiele relatie en zit ik echt lekker in mijn vel en doen we leuke dingen..ook apart! Ik gun jou dit ook van harte, dus heel veel sterkte ermee!
Liefs, Marcia mv Puck.

Bedoel de RET-Methode,.. Sorry,.. Ben dyslectisch en typ er behoorlijk vaak naast..  Meeste weten dit wel ondertussen haha..

Fijn dat je er baat bij hebt.. Het is een super methode om je de dingen anders te laten zien. Zo is er ook het boek "beren op de weg spinsels in je hoofd", leuk om eens te lezen.

Héél erg goed dat je zelf al wat dingen inziet en er hulp bij zoekt!!! Ontzettend knap!!Geef het wat tijd en wie weet krijgt je relatie zometeen vanzelf weer meer lucht. Probeer tot die tijd aan jezelf en aan je relatie te werken. Voel je spanningen komen of onzekerheden, zonder je even af, neem een warm bad of ga even iets voor jezelf doen. Zet voor jezelf dan even alles, of de situatie,  op een rijtje (RET-Methode) en leg jezelf uit of je nu wel rationeel aan het denken bent of dat je "beren op de weg ziet". Je weet het vast nog wel, rijtje gedachtes, gevoelens etc.. Ga dus op tijd een ruzie of irritatie uit de weg, even weg gaan, adem halen, nadeken en dan pas terug gaan.. Scheelt een hele boel.. Want als je kwaad bent of erg gemotioneerd dan  is de gemiddelde mens  nu eenmaal vaak erg onredelijk   wat dus alles alleen maar erger maakt..

Ik wens je veel succes en lees je "vervolg" vanzelf wel weer..

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan