Hey meiden,
nou vanavond heb ik maar gezegd dat we eens even moesten praten.
Zijn verhaal:
De eerste keer heeft hij iemand ontmoet toen ik een weekend van huis weg was, ik was van haar bestaan op de hoogte (kende haar naam, het was iemand die ook op een msn-groep van hem zat en die heeft hij me laten zien, ze was in die tijd ook getrouwd). Ik ben hier toen puur toevallig achter gekomen. Hij heeft toendertijd (ruim 2 jaar geleden) veel spijt gehad dat hij het niet aan me verteld heeft, heeft dat ook duidelijk laten merken, en heeft haar nooit weer gezien (was ook nooit de bedoeling geweest, het was een spontaan idee en zo zit hij ook wel in elkaar).
De tweede keer (nu paar maanden geleden) heb ik in zijn mobiel zitten neuzen en vond ik smsjes waaruit bleek dat hij bij iemand langs was geweest nadat hij op cursus was geweest. Ik ben daar toen niet verder op in gegaan, maar vanavond vertelde hij dat het meer uit gein was gekomen, zo van "ik ben vandaag toevallig in je woonplaats voor cursus, zal ik langskomen". Hij zegt dat het niet meer voorstelde dan als hij iemand bij het tankstation tegengekomen zou zijn waar hij een praatje mee maakt.
Hij zegt dat hij in de eerste situatie mij niks heeft verteld omdat ik toen al jaloers was, en wat niet weet, wat niet deert. Daar kan ik dus nog steeds flink pissig om worden, maar het is inmiddels een poosje geleden, ik weet zeker dat er niks gebeurd is en inmiddels hebben we een kind, dus ik vind dat we dat maar als een oude koe moeten bestempelen en in de sloot moeten gooien.
In de tweede situatie noemt hij het totaal onbelangrijk en niet noemenswaardig (hij hoeft me ook niet alles te vertellen), omdat het dus ook een totaal vreemde had kunnen zijn. Hij zit idd zo in elkaar, legt makkelijk contact, dus dat geloof ik en dat stoort me ook niet meer.
Blijft nu natuurlijk het punt van wantrouwen: hoe kan je zoiets weer herstellen?? Ik ben me er enorm van bewust dat ik op het moment ook de wereld niet zie zoals het hoort (niet voor niks weer in therapie), maar weet niet of ik, als ik dat weer recht heb getrokken, weer 100 % goed in deze relatie zal staan!!
En ik als ik heel eerlijk ben voel ik me nog steeds niet echt veel beter na dit gesprek, hoewel ik hem wel geloof hoor in wat hij zegt, maar gewoon het feit dat hij het niet heeft gezegd, tja dat kan ik blijkbaar niet vergeten???!!!
Nog even ingaande op Esme haar laatste reactie:
waarom: vrienschap, kletsen met onbekende (bv buitenlanders, vindt ie leuk)
ik weet dat hij contacten legt (hij zoekt nu nieuwe vriendinnen omdat zijn oude vriendinnen verhuisd ziin ed), dat heeft hij me verteld en zijn oproep heb ik gelezen, waarin hij zeer duidelijk te kennen geeft dat hij op zoek is naar vriendschap en niet naar sex of een relatie (staat er letterlijk in).
Ik weet op welke sites, ik weet ook de namen en van een heeft hij me de website gestuurd zodat ik zelf kan kijken (die is overigens ook getrouwd).
Hij doet dit al zolang als ik hem ken, ik heb hem zelf nml ook via internet leren kennen en dit geldt ook voor zijn vorige relaties (op de eerste na)
Is er nog iets wat ik moet weten: nee (geloof ik ook), hij vertelde wel dat hij het altijd heel moeilijk vind om mij iets te vertellen ivm mijn reacties (tja lastig voor jullie in te schatten he, ben idd bang dat ik niet de makkelijkste ben, maar aan de andere kant wil ik het misschien ook goed praten dus ik ben allang niet objectief meer)
nou heel verhaal, voorlopig ben ik ff uitgeluld en morgen moet ik werken, dus ik duik mijn bedje in!
liefs Jenneke