Partner in vechtscheiding, nu samen zwanger

Fijne reacties! Ik heb nog tijd om er goed over na te denken gelukkig. Het is gewoon erg eigenlijk dat we daar mee bezig moeten zijn maar het is niet anders. Gelukkig kan ik wel energie halen uit de dochter van mijn vriend. Een lach van haar maakt veel goed! 

Jeetje, dat 'gecondoleerd' verhaal, wat enorm onvolwassen, wat er ook is voorgevallen, dat doe je toch niet. Echt triest.
Ik zou wachten tot je de termijnecho hebt gehad, ook voor de dochter van je ex. Eerst in de safe-zone. En dan toch aan de ex vertellen eerst. Dan ben je zelf volwassen en hopelijk kun je haar reactie van je af laten glijden. Dit is denk ik gewoon wat netjes is, ongeacht van wat zij doet of zegt. 
Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens! En fijn dat je zo goed met je stiefdochtertje kunt opschieten. Jullie vormen vast een mooi gezinnetje straks met zn viertjes!

Gefeliciteerd!! Zou denk ik ook even wachten met het vertellen aan jouw bonusdochter en haar moeder. Qua 3 maanden mijlpaal maar ook zodat jullie idd de negativiteit buiten kunnen houden.
Draai het gewoon om, dat het iets bijzonders /leuks is om met z’n tweetjes zo’n geheim te delen, voor zo lang het kan. Erna heb je nog 6 mnd om het met de wereld te delen :) Als je buik groeit, ga je vast nog heel veel leuke aandacht krijgen (om haar evt negatieve aandacht te compenseren). 
Als ze echt zo hekserig doet, zou ze ook negatieve boodschappen mee kunnen geven aan haar dochtertje. Dat kan zij vervolgens niet plaatsen maar voelen doet ze het wel. Ze leert dat mama en pappa+bonusmama= spanning. 
Als het echt erg wordt met de tijd zou je kunnen kijken of een kindercoach of maatsch werk op school de relatie/communicatie tussen jullie kan verbeteren tbv het dochtertje.
Laat je niet gek maken, geniet ervan komende tijd!  

Bedankt voor de lieve reacties!
er zit al een heeeel lang traject medation in en nu nog steeds een hoop maatschappelijke hulp maar het wil niet baten. Het is net hoe de pet staat. Terwijl zij zich juist moet kunnen plaatsen in een situatie waarbij iemand anders voor je zorgt. Zelf is ze jaren lang opgegroeid met een bonusmama. Erg frustrerend. 
Het kindje van mijn vriend wil zo graag een broetje of zusje dat ze haar fantasieen al enige tijd (ik gok al bijna een jaar) kenbaar maakt en dat scheelt. Aangezien ze dus al vaker tegen jan en alle man zegt dat ik een baby in mijn buik heb. Misschien dat dat nu wel goed uitkomt na steeds een rood hoofd te krijgen bij de uitspraken

Hii, soortgelijke situatie hier. Vriend en ex zijn 3 jaar uit elkaar.
Ben nu 8 weken, mijn vriend heeft al 2 kindjes met zijn ex. In de eerste instantie dacht ik: we vertellen het de kinderen wanneer we 12 weken zijn op een dag waarop ze bij ons komen, en lichten haar dan ook gelijk in. Dan heeft zij ook een aantal dagen om aan het idee te wennen zonder dat de kinderen bij haar zijn en reageert ze misschien minder lelijk wanneer de kinderen het haar vertellen.
Toevallig hebben we gisteravond met iemand erover gesproken, en nu neigen we er toch naar om haar niet zelf in te lichten. Wanneer we haar in lichten geven we haar een podium om lelijk te reageren (ik las hier de reactie: ‘gecondoleerd’.. dit zou zomaar ook haar reactie kunnen zijn gok ik zo). Bovendien gaat ze er toch niet leuk op reageren tegen de kinderen, maar dat is haar keuze, en haar stukje! Wel willen we naar de kinderen toe bespreekbaar maken dat we begrijpen als het misschien moeilijk vinden (jaloerse gevoelens), of dat hun moeder misschien verdrietig of boos zou kunnen reageren, maar dat wij iniedergeval erg blij zijn dat ze er een (half)broertje of zusje bij krijgen.
Maar nog 4 weken om er over na te denken hoe we het daadwerkelijk aan gaan pakken. Ik vind het iniedergeval vreselijk moeilijk! Het maakt mij niet uit hoe ze tegen ons doet, ik heb inmiddels brede schouders, maar ik zou willen dat ze normaal kan doen tegen de kinderen...  helaas zie ik dat niet gebeuren..

Bij mij is ook echt de twijfel. Ze kan zo gemeen zijn of ze het nu wel of niet weet van ons haar oordeel heeft ze toch wel. Ze zal hoe dan ook haar dochter beinvloeden. Probeerde ze ook in het begin als het over mij ging. Maar de band met mijn bonusdochter is zo hecht en strek dat ze het niet toe laat. Ze was net 2 toen ik in haar leven verscheen. 
Hiet kan ik ook nog een tijdje over nadenken gelukkig

Terug
Bovenaan