<p>Hallo dames, </p><p>aangezien ik mijn ei niet echt kwijt kan bij mijn partner, vraag ik jullie om advies. </p><p>Mijn partner (37) en ik (29) hebben het vorig jaar zomer voor het eerst over kinderen gehad, hij heeft al een zoon van 13, doordat wij natuurlijk als gezin leven rammelen mijn eierstokken al behoorlijk lang, vorig jaar zomer hadden we de afspraak gemaakt dat we zouden wachten tot de kerst. Toen het eindelijk december was schoof hij het uit naar april, ik ben er toen in april over begonnen maar aan zijn reactie merkte ik dat hij er nog niet achter stond en heb het toen ook gelaten omdat het me de discussies niet waard was steeds, en ik dacht hij komt vanzelf wel. Afgelopen juni, merkte ik aan mezelf dat ik me gevoelens niet langer kon verstoppen en ben er toen langzaam over begonnen. Wat eindigde in een gesprek waaruit bleek dat hij best een heftige tijd heeft gehad met de geboorte van zijn kind met zijn ex dat ik eigenlijk denk dat hem dat heel veel verdriet heeft gedaan en hij een muur om zich heen heeft gebouwd.. en dat hij eigenlijk alleen maar bang is dat er iets fout gaat in de toekomst. Toen hadden we afgesproken dat we het er in september aanstaande nog eens over zouden hebben. </p><p>Vandaag maakte ik een opmerking dat ik echt zin had in september, waardoor ik gelijk aan zijn reactie en lichaamshouding zag dat het ook dit x weer zou worden uitgesteld. Eerlijk gezegd begin ik steeds meer te twijfelen of er ooit wel een kind van ons gaat komen, of blijft hij het steeds uitstellen.. waar doe ik mezelf goed mee? Moet ik blijven wachten of voor mezelf kiezen </p>