Nou, bij mijn 1e, 2e en 3e had ik dat niet. Ik was zwanger dus zat op een roze wolk. Natuurlijk, ik wist wel dat het nog fout kon gaan maar daar was ik verder helemaal niet mee bezig.
Maar nu bij de vierde had ik dat ook. Deze zwangerschap was niet gepland, ik heb de eerste weken dan ook gewoon gerookt en verkeerde dingen gegeten enzo. Dus ik was ontzettend bezorgd. Daarnaast had ik geen flauw idee hoever ik was en vanwege mijn lichamelijk toestand schrokken we ook heel erg van het feit dat ik uberhaupt zwanger was. Ik ben dus eerst naar de huisarts gegaan, heb gevraagd om een verwijzing voor een echo en die kreeg ik 3 dagen later. Toen bleek ik bijna 9 weken zwanger te zijn en zag alles er goed uit.
Eerlijk is eerlijk, daarna heeft het nog even geduurd voor we echt konden genieten en voor we de eerste dingetjes durfden te kopen was ik al bijna 24 weken zwanger, maar toch was die eerste echo echt wel een mijlpaal.
Normaal gezien, als je ongeveer weet hoever je zwanger bent en er geen problemen te verwachten zijn, krijg je volgens mij de eerste echo tussen de 10 en 12 weken.