Pas genieten na 1e echo...?

Natuurlijk ben ik blij dat ik weer zwanger ben, maar op de een of andere manier kan ik er niet van genieten voordat ik op de 1e echo heb gezien of alles goed is. Hebben jullie daar ook last van?
Met hoeveel weken hebben jullie trouwens een 1e echo (gehad)?

Nou, bij mijn 1e, 2e en 3e had ik dat niet. Ik was zwanger dus zat op een roze wolk. Natuurlijk, ik wist wel dat het nog fout kon gaan maar daar was ik verder helemaal niet mee bezig.

Maar nu bij de vierde had ik dat ook. Deze zwangerschap was niet gepland, ik heb de eerste weken dan ook gewoon gerookt en verkeerde dingen gegeten enzo. Dus ik was ontzettend bezorgd. Daarnaast had ik geen flauw idee hoever ik was en vanwege mijn lichamelijk toestand schrokken we ook heel erg van het feit dat ik uberhaupt zwanger was. Ik ben dus eerst naar de huisarts gegaan, heb gevraagd om een verwijzing voor een echo en die kreeg ik 3 dagen later. Toen bleek ik bijna 9 weken zwanger te zijn en zag alles er goed uit.

Eerlijk is eerlijk, daarna heeft het nog even geduurd voor we echt konden genieten en voor we de eerste dingetjes durfden te kopen was ik al bijna 24 weken zwanger, maar toch was die eerste echo echt wel een mijlpaal.

Normaal gezien, als je ongeveer weet hoever  je zwanger bent en er geen problemen te verwachten zijn, krijg je volgens mij de eerste echo tussen de 10 en 12 weken.

Ik heb de eerste echo's ook altijd met spanning afgewacht hoor. En nog steeds denk ik er elke dag aan en  hoop ik dat alles goed blijft gaan.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik met 22 weken een bloeding gekregen. Ik moest toen bedrust / bankrust houden tot  de bevalling.  Ik ben nu 21 + 2 en ik zal toch blij zijn als ik de 23e week voorbij ben. Slaat eigenlijk nergens op, maar ja...

Ik weet zeker dat de meeste a.s. moeders elke dag wel even in hun buik zouden willen kijken of alles goed gaat. Je kunt zo weinig zelf doen aan hoe het daar binnen gaat. En dan wordt je wel eens onzeker.