Pas genieten na 1e echo...?

Natuurlijk ben ik blij dat ik weer zwanger ben, maar op de een of andere manier kan ik er niet van genieten voordat ik op de 1e echo heb gezien of alles goed is. Hebben jullie daar ook last van?
Met hoeveel weken hebben jullie trouwens een 1e echo (gehad)?

Nou, bij mijn 1e, 2e en 3e had ik dat niet. Ik was zwanger dus zat op een roze wolk. Natuurlijk, ik wist wel dat het nog fout kon gaan maar daar was ik verder helemaal niet mee bezig.

Maar nu bij de vierde had ik dat ook. Deze zwangerschap was niet gepland, ik heb de eerste weken dan ook gewoon gerookt en verkeerde dingen gegeten enzo. Dus ik was ontzettend bezorgd. Daarnaast had ik geen flauw idee hoever ik was en vanwege mijn lichamelijk toestand schrokken we ook heel erg van het feit dat ik uberhaupt zwanger was. Ik ben dus eerst naar de huisarts gegaan, heb gevraagd om een verwijzing voor een echo en die kreeg ik 3 dagen later. Toen bleek ik bijna 9 weken zwanger te zijn en zag alles er goed uit.

Eerlijk is eerlijk, daarna heeft het nog even geduurd voor we echt konden genieten en voor we de eerste dingetjes durfden te kopen was ik al bijna 24 weken zwanger, maar toch was die eerste echo echt wel een mijlpaal.

Normaal gezien, als je ongeveer weet hoever  je zwanger bent en er geen problemen te verwachten zijn, krijg je volgens mij de eerste echo tussen de 10 en 12 weken.

Ik heb de eerste echo's ook altijd met spanning afgewacht hoor. En nog steeds denk ik er elke dag aan en  hoop ik dat alles goed blijft gaan.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik met 22 weken een bloeding gekregen. Ik moest toen bedrust / bankrust houden tot  de bevalling.  Ik ben nu 21 + 2 en ik zal toch blij zijn als ik de 23e week voorbij ben. Slaat eigenlijk nergens op, maar ja...

Ik weet zeker dat de meeste a.s. moeders elke dag wel even in hun buik zouden willen kijken of alles goed gaat. Je kunt zo weinig zelf doen aan hoe het daar binnen gaat. En dan wordt je wel eens onzeker.

Zoek een beetje afleiding. De eerste weken is dat erg lastig, zeker omdat je je vaak zo beroerd voelt, maar je zult helaas gewoon even moeten afwachten...

Groetjes, Marisa

Hier net zo.
Maar heb dan ook al 3 miskramen gehad,  dus niet raar.
Kan dus ook niet wachten om de eerste echo te krijgen.
Hoop zo op een kloppend hartje!
Had dat trouwens niet bij mijn 1e, dat was echt een  onbezorgde zwangerschap.

Het was allemaal heel onwerkelijk toen we erachter kwamen dat ik zwanger was. We waren al jaren bezig en hadden de hoop al opgegeven, toen was ik "ineens" spontaan zwanger. We konden het niet geloven tot we de eerste echo hadden gehad en konden dus ook niet echt in de wolken/blij zijn tot we zeker wisten dat alles goed was. De ontlading kwam dan ook wel voor een groot gedeelte toen ik het kloppende hartje op de echo zag. Ik had mijn echo met 9 weken en 3 dagen. Daarna waren we nog zenuwachtig tot de magische 12 weken grens. Ook daarna was het vaak onwerkelijk en bang dat het toch nog fout zou gaan. Pas vanaf een week of 16 mocht ik langzaam van mezelf steeds blijer worden. Inmiddels met ik 27 weken en gaat het allemaal super goed en ben super blij!

Yep, dit heb ik ook. Ik heb het ook nog niet verteld aan anderen voordat ik mn eerste echo heb gehad. Ik heb die afgelopen woensdag gehad. En nu ben ik pas echt zwanger en kan ik er van genieten.
Dit weekend kunnen het dan ook lekker gaan vertellen (ouders hebben we het al verteld na de echo).
Bij ons krijg je je eerste echo als je 10 weken bent. Tijdens de echo was ik 9 weken en 5 dagen.

Terug
Bovenaan