Pas genieten na 1e echo...?

Als vervolg op mijn berichtje van 10 maart:

Gisteren ben ik voor controle geweest bij de vk. Hebben het hartje weer gehoord en de vk vond dat de baarmoeder goed groeit! Ook de pijn was goed te verklaren als bandenpijn, waarschijnlijk loop ik over een paar weken met een hele toeter, terwijl er nu nog weinig aan me te zien is...
En toch, ondanks dat alles nu weer goed was en ik weer het hartje heb gehoord, kan ik nog steeds niet helemaal bevatten dat ik over vijf maanden mama ben... Gelukkig is mijn man daar wat stelliger van overtuigd, dus kan hij een beetje op me inpraten... Ook beginnen langzaam de kadootjes en nuttige spullen binnen te komen, dus ja, het wordt nu wel heel echt! Misschien als ik weer wat meer beweging voel, dat het dan eens tot me doordringt!

Maar goed, ondank de bandenpijn, voel ik me helemaal geweldig! Heb er zin in (o, sorrie nu heb ik het weer ergens anders over, ga namelijk volgende week lekker een weekje naar Engeland!)!

Groetjes
Saskia

Ik heb het er met mijn verloskundige over gehad, dat ik er onzeker over was. Nu mag ik komende week al komen voor een echo, gewoon om even te kijken :)
En dat met 9 weken!

Nou, ik ben geweest voor de echo. Er zat een kindje in mijn baarmoeder met een piepklein kloppend hartje :) Ik ben ong. 9 weken en begin al meer en meer aan het idee te wennen. Naar mijn idee kan het niet meer stuk!

Ik heb mijn eerste echo gehad toen ik 10 weken en 5 dagen zwanger was. Het kindje was echter kleiner,( 9 weken en 2 dgn).  maar deed het goed hoor. Het hartje klopte prima.  Over 1 1/2 week heb ik opnieuw een echo om de termijn te bepalen. Moet er wel bij zeggen dat het kindje met de rug naar ons toe lag, en dat er mede daardoor ook geen goede meting kon worden gedaan. en ook geen mooie duidelijke profielfoto.  

Het maken van de echo deed overigens erg veel pijn !! Ze drukte zo enorm hard op mijn buik. Dit heb ik met mijn vorige 2 zwangerschappen nooit zo ervaren. Het was ook iemand die voor het vak in opleiding was.
Ik heb er de hele avond last van gehad. ( pijnlijke buik).
Kent iemand van jullie dit ???
Ga er de volgende keer wat van zeggen, zo'n echo hoeft volgens mij geen pijn te doen.

groetjes janoja

quote: janoje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-03-2009 12:14:39'));

Ik heb mijn eerste echo gehad toen ik 10 weken en 5 dagen zwanger was. Het kindje was echter kleiner,( 9 weken en 2 dgn).  maar deed het goed hoor. Het hartje klopte prima.  Over 1 1/2 week heb ik opnieuw een echo om de termijn te bepalen. Moet er wel bij zeggen dat het kindje met de rug naar ons toe lag, en dat er mede daardoor ook geen goede meting kon worden gedaan. en ook geen mooie duidelijke profielfoto.  

Het maken van de echo deed overigens erg veel pijn !! Ze drukte zo enorm hard op mijn buik. Dit heb ik met mijn vorige 2 zwangerschappen nooit zo ervaren. Het was ook iemand die voor het vak in opleiding was.
Ik heb er de hele avond last van gehad. ( pijnlijke buik).
Kent iemand van jullie dit ???
Ga er de volgende keer wat van zeggen, zo'n echo hoeft volgens mij geen pijn te doen.

groetjes janoja

Zeker zo'n vroege echo hoeft geen pijn te doen, aangezien ze dan nog, als ze het niet goed kunnen zien, een inwendige echo kunnen doen!

Bij mij heeft het bij de 21 weken echo wel veel pijn gedaan, aangezien de kleine er een beetje vreemd bij lag en ze niet alles goed kon zien daardoor!, heb blauwe plekken gehad waar mijn vel tussen het bot en het apparaat zat!

Zat er trouwens verder geen vk of echoscopist bij, waardoor je het gelijk duidelijk kon maken? Als ze het nog moet leren, lijkt het me niet goed als ze het dan alleen moet doen!

Hoop dat je pijn snel over is!

------------------
Zo nog even een update over mijn 21 weken echo, alles was goed, ruggetje en lipje goed gesloten, maagje, niertjes en blaasje op de goede plaats, blaasje was ook vol! Hartje klopte goed en had vier kamertjes! Schedeltje was mooi van vorm en ook qua grootte! Het enige nadeeltje was dat we niet konden zien wat het is! Beentjes bij elkaar en kont te ver naar achteren gedraaid! Had het graag willen weten, maar ja, een verrassing is ook leuk... De vk heeft wel echt haar best gedaan, waardoor ik dus de blauwe plekken kreeg, maar het mocht niet baten!

groetjes
Sas

Hey,
Ik had dat ook hoor. ben nu 6 weken zwanger van t 2de kindje. Mn dochter is alweer bijna 9 jaar geleden geboren. Maar deze zwangerschap is echt heel anders (althans, wat ik me er nog van kan herrineren dan )
Ik ben echt ontzettend moe, duizelig, misselijk en ontzettend veel last van buikpijn. Ik was al een aantal maal naar de huisarts geweest ivm die buikpijnklachten. En 2 weken voor mn 1ste afspraak met de gyn kwam t woord "buitenbaarmoederlijke zwangerschap"naar boven :|
Heeeeeel fijn!!!! NOT! zeker niet met die hormonenkermis die zich in je lijf afspeelt! En dat zegt dan je huisarts *zucht*

Enfin...... Na een hele hoop onzekerheid en bezorgdheid kwam dan tog de dag dat ik naar de gyn kon. Heb haar meteen mn bezorgdheid uitgelegd en ook verteld waardoor dat kwam.
Dmv een inwendige echo ging ze kijken en ik was maar al te blij toen ze de woorden zei: "het zit op de juiste plaats! En kijk! Het hartje klopt..

"PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF wat was ik opgelucht zeg!!!!!!!

En ja, nu begint t gevoel van zwanger zijn ook daadwerkelijk geweldig te zijn. tuurlijk kan het nog wel mis gaan, maar daar ben ik absoluut niet mee bezig. Het is al een wonder dat ik überhaupt zwanger ben, en dan ook nog zo snel!
6 februari gestopt met de pil en nu dan ongeveer 6,5 week zwanger.....
8 april weer afspraak met gyn. Dan kan ze aan de hand vd echo beter bepalen hoever ik precies ben en wanneer de uitgerekende datum precies is. En hopelijk kan ze dan het hartje ook laten horen.... Nu heb ik t dan wel gezien, maar t horen is erg emotioneel de 1ste keer.................

Oja, en voor iedereen hier natuurlijk een proficiat met jullie zwangerschap!!!!!

xXx

Hallo,

Vorige week hebben we ontdekt dat ik zwanger ben. Totaal onverwacht, want ik heb constant de pil geslikt en ben de afgelopen maanden ook gewoon ongesteld geworden... Het kindje is heel welkom, maar het is allemaal nog erg onwerkelijk. De VK denkt dat ik zo'n 8 weken zwanger ben, maar ik kan het bijna niet geloven. Ik voel me prima en heb geen duidelijk aanwijsbare kwaaltjes. Helaas moet ik nog 3 weken wachten voor de eerste echo. Ik denk dat ik inderdaad pas echt blij kan zijn als ik met eigen ogen heb kunnen zien dat ik in verwachting ben en alles er goed uitziet! Spannend hoor...

Groetjes,
Anne

Ik heb zelf het antwoord op mijn vraag gevonden... ik heb de 12-weken echo gehad en die bleek niet goed te zijn. Mijn voorgevoel is toch wel een beetje uitgekomen. Waarschijnlijk is het met een week of 10 toch nog misgegaan.
Misschien moet je maar gewoon genieten van elke dag dat je zwanger bent en aan het eind zie je wel wat het resultaat is. Geniet in ieder geval van de wondertjes in je buik, het is toch uiteindelijk wel erg bijzonder!

Terug
Bovenaan