Pas genieten na 1e echo...?

Ik zit nu in de 7e week en begin wel wat symptomen te krijgen. Ik ben vooral 's avonds erg moe en heb vaak een enorme trek in eten (had ik bij mijn 1e zwangerschap ook). Voor de rest voel ik er nog niet veel van. Ik heb een afspraak voor een echo in de eerste week van april. Ik denk dat ik in de week ervoor een afspraak maak bij de vk om te kijken of er al een hartje te horen is.., wie weet

Hoeveel weken ben je dan met de echo? Volgens mij kunnen ze het hartje pas horen na 12 weken.
Spannend he om te moeten wachten. Ik ben erg opgelucht nu we de echo hebben gehad. Maar ik vind he took wel heel vreemd om het nu aan mensen te vertellen.

Hier doen ze de echo niet voor 10 weken. Ga ook daarna pas voor intake naar de vk. Lijkt me niet zinvol om over een zwangerschap te praten  waarvan ik niet zeker weet dat alles oké is.
 Heb vorige x met 9 wkn een vaginale echo gehad. Schijnt minder goed beeld te geven. Trouwens nog grappig: ik zei dus tegen mn vriendin dat de echo via de andere kant moest (ik dacht ik hou het netjes) zegt zij: "waaaat, via je RUG?!" Duidelijk iemand die nog niet in de baby/zwangerhoek zit, wel verfrissend eigenlijk. Heb pas 6 april echo, dus nog 4 (!!!!) weken wachten en proberen de kaken op elkaar te houden.....
Vandaag 6 wkn en 3 dgn, de misselijkheid wordt steeds erger....

Met de echo ben ik 10wk+1. Bij mijn vorige zwangerschap hoorden we (met de doptone) het hartje al eerder dan 12 weken... Ik had toen met 8 weken trouwens al een echo gehad omdat ik toevallig toch langs de gynaecoloog moest. Ik heb nu zelf de afspraak al gemaakt bij het ziekenhuis. De huisarts had tegen een vriendin die zwanger is gezegd dat rond de 10 weken de beste tijd is voor een echo. Ik dacht dat het altijd met 12 was, maar ik vind het op zich niet erg om het 2 weken eerder te doen. Ik vind het toch allemaal al zo lang duren.

Hallo Renske,

In onze verloskundigepraktijk krijg je standaard met 8 weken (om te kijken of het goed zit) met 12 weken (termijnbepaling) en met 28 weken (kijken of de groei volgens plan verloopt) een echo.
Ik heb eerst 2 miskramen gehad voordat ik een goede zwangerschap heb gehad. Bij de eerste zwangerschap woonden we nog ergens anders en daar had ik met bijna 11 weken een eerste echo, hier bleek dat het vruchtje al met ruim 6 weken gestopt was met groeien. De tweede keer kwamen we in mijn huidige praktijk en daar kreeg ik al met 6 1/2 week de eerste echo om me gerust te kunnen stellen, helaas zag het er weer niet goed uit en twee weken later weer een echo gehad waarop dit werd bevestigd. De 3e zwangerschap mocht ik weer met 6 1/2 week komen en deze keer zagen we wel een kloppend hartje, vervolgens heb ik met 8 1/2, 10 1/2 en 13 weken een echo gehad om me gerust te stellen, het hartje konden ze pas na die periode horen. Hieruit is vorig jaar feb een mooie dochter geboren. Nu ben ik voor de vierde keer zwanger en nu ben ik gewoon in het normale schema van 8 en 12 weken op controle geweest, inmiddels ben ik 24 weken zwanger.

Sterkte met afwachten en misschien kun je proberen toch eerder een echo te krijgen om een bevestiging te krijgen.

Karin

Niet om iemand bang te maken ofzo, maar ik moet het gewoon even kwijt!
Ik heb met 8 weken de eerste echo gehad, daarna hebben we wel besloten het aan iedereen te vertellen, want ja, als mensen ervan weten en het zou toch mis gaan, dan heb je misschien wat meer begrip!
Met 13.6 op controle, geen echo, alleen luisteren! Wat heb ik hem geknepen zeg, toen de vk het hartje even niet kon vinden! De week ervoor ook al zenuwachtig enzo...
En nu, het is dat ik de kleine voel bewegen, maar ik hoop zo dat donderdag de vk zegt dat alles goed is! Ik zit nog steeds in twijfel, ik kan het gewoon nog niet helemaal bevatten denk ik! Over twee weken dan de 20 (lees 21) weken echo, denk dat ik dan pas helemaal gerustgesteld ben! Jammer dat het niet eerder kon, maar dat kwam doordat we precies een vakantie hadden geboekt, slim heh!
Ik denk dat het aan mij ligt, antescedent weegschaal, dat ik zo onzeker ben af en toe, maar ja, het is de eerste! En bij mij in mijn leven is er nog nooit iets op een normale manier gegaan... Hopelijk is dit het eerste dat helemaal volgens het boekje gaat!!!

Ha Renske,

Gefelicteerd met je zwangerschap !! Leuk zeg ! Ik zag je berichtje al wat eerder, en dacht al dat ik je 'kende', maar nu ik het berichtje van Rinske zie weet ik het zeker, mama van Jelle toch (of vergis ik me nu in de naam)??? Iig, ik ben ook weer zwanger van nummer twee ( 26 weken), vandaar dat ik hier nog wel eens ronddwaal ! Als het goed is zien we je snel op het oktober 2007 forum !!

groetjes,
Hope74 (mv Kyra)

Terug
Bovenaan