@patricia

hey girl

heel erg badankt voor je uitnodiging!

echt een heel leuk kaartje hoor!

toch moet ik helaas zeggen dat we niet komen.

met zn 3tjes met de trein naar ede vinden we toch wel een beetje duur. sorry.

we hopen inieder geval dat caithlyn een top verjaardag zal krijgen. maar spreek je voor die tijd nog wel he :D

voor nathalia komt het steeds dichter bij. nog 2 weekjes. spannend!

we vieren het voor vrienden 31 jan en voor mn familie 8 feb. en daar tussen in is ze echt jarig hihi (4 feb)

hoe gaat t verder met jou?

zag dat het nog niet zo goed ging.

wil je heel veel stertke wensen   met alles te verwerken van dit grote verlies.

ik hoop dat je het een plekje kan geven op den duur.

hoe gaat t met caithlyn? en met je hummeltje in je buik?

xxx do

heey meissie

ahhh jammer nee maar begrijp het ook wel tis duur als je met de trein moet komen.

ja nog 2weekjes zo wat gaat de tijd snel haha kan nog wel herrinneren dat we telkens op msn zaten wanneer komen ze nu haha wij maar wachten en wachten en nu zijn we alweer aan het wachten dat ze 1worden waar blijft de tijd.

caithlyn gaat het heel goed mee probeert steeds zelf te gaan staan maar lukt der nog niet echt haha arme schat en dan kan ze boos worden

kan nathalia al staan uit der eigen?ja toch ja ze is bijna een maand ouder als caithlyn

en met mij gaat het wel redelijk hoor tzijn alleen echt die slaap en donkermomenten helaas wil der snel van af.maar ja zal nog wel even duren maar mis der zooooo erg maar helaas haal je der niet mee terug

verder gaat het met me humpie in me buik denk ik wel goed zelfs heb ik soms het gevoel dat ik al wat voel weer zo,n vlinder gevoel dat had ik bij caithlyn ook maar ja zal wel gek zijn haha morgen weer een echo en dan gaat mn pa een keer mee (tja normaal ging ma dan mee) maar is voor me vader ook wel leuk denk ik....

hoe gaat het verder met jou?heb je nog veel last of is alles weg kwa bloedingen enzo?gaan jullie wel meteen weer aan de slag of?

nou spreek je meis

liefs

hey wijffie

ja, vind t ook wel jamemr dat we zo ver weg uit de buurt wonen   maar t is niet anders

nathalia staat overal tegen, waar ze maar tegen aan kan staan.

maar los staan vind ze nog een beetje eng.

ze kan het wel, want zodra ze het eventjes niet in de gaten heeft, staat ze opeens los van de tafel ( of waar ze dan ook tegen aan staat op dat moment hihihi)

grappig is dat he, dat ze boos kunnen worden, omdat iets niet lukt hihihi

ik snap wat je bedoel , met die donker momenten.

heb ik ook een hele tijd gehad.

ik heb een zusje die overleden is, toen ik 7 jaar was. ben toen ook heel lang bang geweest voor dingen waar ik daarvoor niet bang voor was. bang dat ik haar zou zien zeg maar. dit heb ik echt jaren lang gehad. bang voor de angst zelf!

toen ik 12 was, overleed mn oma haar moeder ( waar ik best wel een goede band mee had)

om alles een plekje te geven ben ik gaan schrijven.

alles wat in me op kwam, schreef ik op zodat alle woede, verdriet enz eruit kon en ik het een plekje kon geven.

toen ik klaar was om alles af te sluiten, ben ik naar de begravenplaats geweest, met al die blaadjes.

ik ging vertellen tegen mn oma en ik zei dat ik klaar was om alles een plekje te geven.

stuk voor stuk heb ik die blaadjes verscheurd. er ging zo'n last van me af.

zo veel verdriet had ik en daarna wa shet een heel stuk minder. ( dit proces heeft overigens  6 maanden geduurd hoor) wat ik nu denk is: mijn oma waakt nu over mijn zusje. en als het mijn tijd is, komen ze me halen en dan zie ik ze weer terug na al die jaren.

natuurlijk denk ik soms nog wel eens aan oma en sharmaine. zeker als het  hun verjaardag of sterfdag is. maar ik heb het nu wel een plekje gegeven.

wat ik wil zeggen is: gun alles de tijd. doe waar jij je goed in voel ( zoals bij mij schrijven) en probeer het een plekje te geven. alles komt goed meid!

mag ik vragen waaraan je moeder is overleden?

als je t niet wilt vertellen, is dat ook goed hoor. snap dat het moeilijk is voor je.

nou, om even dit onderwerp af te sluiten gaan we maar even je andere vragen beantwoorden:D

ik voel me goed nu. natuurlijk is het soms best lastig om te horen dat jij en de andere zwanger zijn en ik niet meer. ik heb ook even een traantje weg gepinkt toen jij je echo op de site zette.

misschien dat je nu snapt wat suno bedoelde met: je kan er andere verdriet mee doen. denk datr ze mij bedoelde :) erg lief van haar.

nee, we mogen voorlopig nog niet verder klussen en al had het wel gemogen, ben er nog niet kalar voor. ben zoo bang dat het nog een keer gebeurd dit was de 2e keer.

wat leuk dat je vader mee gaat vandaag :D

is toch lief van je, dat je hem zo veel mogenlijk bij betrekt.

en dat je zo veel voor hem   doet.

hihi ja, ik heb toevallig van de week mn berichtjes op hyves weggegooid en toen kwam ik ook een paar berichtjes van jou tegen.

toen moesten we nog bevallen en nu is het al weer een jaar geleden.

gaat snel he :D iets te snel na mijn idee.

nog 2 weken en nathalia is baby af. dan is ze al weer een dreumes. en caithyn een maand later :D

nou, ik ga want nathalia is weer wakker ( nog geen half uur geslapen :S)

xxx do

Hoi Do,
Het is eigenlijk jullie topic, maar moest effe reageren op hoe jij afscheid hebt genomen van je oma, en je zusje.Ik ben 10 jaar geleden ook mijn zusje verloren en heb dat ook op mijn manier verwerkt.Maar 't is altijd fijn te lezen/horen hoe anderen dat doen.Ik ben na 4 jaar naar een spiritueel centrum gegaan voor een medium sessie.Ik moest gewoon weten waarom mijn zusje er voor had gekozen uit het leven te stappen.Ik stond er voor open, zonder al teveel zweverigheid.Ben niet zo zwart-wit te denken dat er niets meer zou zijn na dit leven, dus ik dacht; ik heb niets te verliezen,.Het gevolg was heel veel duidelijkheid voor mij.Werkelijk alles klopte.Terwijl ik heel neutraal erin stapte.Ik heb het gevoel dat ik mijn zusje nu beter ken en begrijp dan toen ze nog leefde.
Maar inderdaad, ik herken heel goed wat Patricia nu meemaakt...bang zijn voor het donker.Bang dat haar moeder (in mijn geval dan mijn zusje) opeens voor mijn neus staat...moet je toch niet aan denken...Ik heb gewoon destijds (klinkt raar hoor) vaak genoeg hardop gezegd dat ik dat niet graag wilde.Ik dacht, mocht ze mij nog kunnen zien, dan zou ze dat misschien wel kunnen 'horen' en begrijpen...
Klinkt allemaal een beetje raar, maar ja, het hele dood gaan is natuurlijk iets onbekends voor ons...
Groetjes Roos

quote: dotjuh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-01-2009 13:32:59'));

hey wijffie

ja, vind t ook wel jamemr dat we zo ver weg uit de buurt wonen   maar t is niet anders

nathalia staat overal tegen, waar ze maar tegen aan kan staan.

maar los staan vind ze nog een beetje eng.

ze kan het wel, want zodra ze het eventjes niet in de gaten heeft, staat ze opeens los van de tafel ( of waar ze dan ook tegen aan staat op dat moment hihihi)

grappig is dat he, dat ze boos kunnen worden, omdat iets niet lukt hihihi

ik snap wat je bedoel , met die donker momenten.

heb ik ook een hele tijd gehad.

ik heb een zusje die overleden is, toen ik 7 jaar was. ben toen ook heel lang bang geweest voor dingen waar ik daarvoor niet bang voor was. bang dat ik haar zou zien zeg maar. dit heb ik echt jaren lang gehad. bang voor de angst zelf!

toen ik 12 was, overleed mn oma haar moeder ( waar ik best wel een goede band mee had)

om alles een plekje te geven ben ik gaan schrijven.

alles wat in me op kwam, schreef ik op zodat alle woede, verdriet enz eruit kon en ik het een plekje kon geven.

toen ik klaar was om alles af te sluiten, ben ik naar de begravenplaats geweest, met al die blaadjes.

ik ging vertellen tegen mn oma en ik zei dat ik klaar was om alles een plekje te geven.

stuk voor stuk heb ik die blaadjes verscheurd. er ging zo'n last van me af.

zo veel verdriet had ik en daarna wa shet een heel stuk minder. ( dit proces heeft overigens  6 maanden geduurd hoor) wat ik nu denk is: mijn oma waakt nu over mijn zusje. en als het mijn tijd is, komen ze me halen en dan zie ik ze weer terug na al die jaren.

natuurlijk denk ik soms nog wel eens aan oma en sharmaine. zeker als het  hun verjaardag of sterfdag is. maar ik heb het nu wel een plekje gegeven.

wat ik wil zeggen is: gun alles de tijd. doe waar jij je goed in voel ( zoals bij mij schrijven) en probeer het een plekje te geven. alles komt goed meid!

mag ik vragen waaraan je moeder is overleden?

als je t niet wilt vertellen, is dat ook goed hoor. snap dat het moeilijk is voor je.

nou, om even dit onderwerp af te sluiten gaan we maar even je andere vragen beantwoorden:D

ik voel me goed nu. natuurlijk is het soms best lastig om te horen dat jij en de andere zwanger zijn en ik niet meer. ik heb ook even een traantje weg gepinkt toen jij je echo op de site zette.

misschien dat je nu snapt wat suno bedoelde met: je kan er andere verdriet mee doen. denk datr ze mij bedoelde :) erg lief van haar.

nee, we mogen voorlopig nog niet verder klussen en al had het wel gemogen, ben er nog niet kalar voor. ben zoo bang dat het nog een keer gebeurd dit was de 2e keer.

wat leuk dat je vader mee gaat vandaag :D

is toch lief van je, dat je hem zo veel mogenlijk bij betrekt.

en dat je zo veel voor hem   doet.

hihi ja, ik heb toevallig van de week mn berichtjes op hyves weggegooid en toen kwam ik ook een paar berichtjes van jou tegen.

toen moesten we nog bevallen en nu is het al weer een jaar geleden.

gaat snel he :D iets te snel na mijn idee.

nog 2 weken en nathalia is baby af. dan is ze al weer een dreumes. en caithyn een maand later :D

nou, ik ga want nathalia is weer wakker ( nog geen half uur geslapen :S)

xxx do

heej ;ieverd

ja echt gaaf dat ze nu alles al kunnen :p:p

maar wat erg van je zusje:(maar was ze ziek off???ja het leven is helaas zo oneerlijk verdeeld,kijk na verkrachters moordenaars en alles die leven dalijk het langst en de mensen die geen vlieg kwaad doen gaam veel te vroeg maar helaas bepalen wij het niet,en kunnen we er niks aan doen
maar ja zoals mama nu is overleden maakt je ook wel bang kijk ze ging na bed en werd nooit meer wakker daar denk ik ook heel veel aan nu dat het dus zo maar in een keer gebeurd kan   zijn voor haar een hele mooie dood maar voor ons oh zo pijnlijk en angstvol maar ja.
ze is overleden aan een hartstilstand dus verder geen ziektes of wat dan ook dus ja....

en ja schrijven is een optie ik hebdat toen heel veel gedaan toen alles was gebeurd met me echte vader (noem hem liever niet zo maar zo snap je me)heb toen ook heel veel van me afgeschreven en het helpt echt maar ja als ik nu ga schrijven dan word ik helemaal gek en kom ik er niet uit dus mss is het de tijd er niet voor en mss als ik het over een tijdje probeer dat het dan wel lukt.

ja ik snap het meis wat suno bedoelde vandaar dat ik er ook niks meer op zette daarna weet zelf hoe moeilijk het is na mijn miskraam toen.
maar dacht er effe niet bij na sorry schatmaar gelukkig gaat het al wat beter met je en ik hoop echt dat je echt nog de tijd krijgt voor jullie om een 2e kindje te mogen krijgen (eigenlijk word het dan al de 4e he want de miskramen mag je nooit vergeten waren ook jullie kids)

nou meis je weet me te vinden he

rustig aan dikke kus

hey meiden

sjonge jonge.

ben een uur bezig geweest met mn verhaal, druk ik op de verkeerde knop, ben ik heel mn verhaal kwijt :S:S:S

ik schrijf straks nog wel even het 1 en ander en morgen de rest :D

liefs, do

@ patricia

wijffie, maak je niet druk. daar hoef je je excuses niet voor aan te bieden :)

ik snap toch hoe blij je bent. natuurlijk wil je je humpie aan de hele wereld laten zien :D

ik zal mijnzwangerschappen nooit vergeten. ik heb jou in mijn zwangerschap toch wel eens vertelt over mn oma? dat we eerst de naam caihtlynn hadden bedacht en we daar vanaf zagen?

ik ben er nu eindelijk achter waarom mijn   oma toen die nachtmerries had.

erwin en ik noemde ons eerste kindje, toen het nog in mijn buik zat, ook caitlynn.

we hebben daar eigenlijk nooit bij stl gestaan dat die nachtmerries van mijn oma over mijn 1e zwangerschap gingen.

@ roos.

misschien vraag je je nu af, wat bedoelt ze, dus hier even uitgelegd:

toen ik zwanger raakte van nathalia, hadden wij de naam caithlynn uitgekozen.

we vonden dit een heel mooie naam. deze naam hadden we ook al bedacht met mijn 1e bbz. toen ik de naam verklapte aan mn oma (was zo'n 6 mnd zwanger toen van nathalia) had ze er een heel slecht gevoel bij. ze kreeg nachtmerries, en zag de hele tijd de naam caithlynn in haar droom, met een grote rode kruis erdoor.

ze vertelde dit toen aan mij, envoor mij was het heel simpel. de naam caithlynn gaat weg en we verzinnen een andere naam, zodoende is de naam nathalia te voorschijn gekomen.
stel nou, dat we ons kindje caithlynn zouden noemen, en er zou iets mis gaan? dat zou ik nooit over mijn hart kunnen verkrijgen. mn oma had me immers gewaarschuwd.

van de week had ik erwin zijn oude telefoon in mijn handen en las smsjes van ons. leuk, om dat na zo'n lange tijd terug te lezen dacht ik.

na al die tijd, hebben we er eigenlijk niet meer bij stil gestaan, dat  we bij mn eerste zwangerschap het kleintje in mn buik ook caitlynn noemde.

mijn oma wist niet dat we de foetus in mn buik zo noemde.

maar eindelijk snapte we wel waar haar nachtmerries vandaan kwamen.

de nachtmerries die ze had, gingen over mijn eerste zwangerschap!

caitlynn, en een rode kruis erdoor. ja, nu klinkt het allemaal erg logisch.

stom he, dat we nooit eerder die link hebben gelegd. aankomende augustus is het al weer 3 jaar geleden, dat ik voor het eerst zwanger was.

@ patricia

nee, het leven is ook niet eerlijk. maar het is helaas niet anders.

sharmaine is op 25 okt geboren. ze lag aan de  zuurstof in het ziekenhuis

mijn moeder zag dat de zuurstoffles bijna op was en drukte op de rode knop. dan hoort er gelijk personeel te komen, maar die hadden het blijkbar te druk.

mn moeder is toen de gang opgerend. ze zag een arts en vertelde in paniek dat haar pasgeboren babytje bijna zonder zuurstof zat. waarop het antwoord van de arts was, dat hij nu een spoedoperatie heeft en ze even een zuster moest zoeken!

mn moeder is in paniek het hele ziekenhuis doorgerend, tot een zuster haar tegenhield.

mn moeder vertelde haar verhaal en de zuster vloog naar mn zusje toe.

het kwaad was al geschiet.

ze probeerde nog te reanimeren. maar t mocht niet zo zijn.

diezelfde dag dus op 25 okt is ze overleden, omdat de arts het te druk had!

ik heb het er lang moeilijk meegehad.

zelfs zo erg dat toen 2 jaar later mn andere zusje geboren werd, ik riep dat dat mijn zusje niet was. sharmaine was mijn zusje.

nu heb ik er mee leren leven.

en blijf maar denken dat ik het 10000 keer erger vind, als ze ouder had geweest.

net als bij roos

jij hebt je zusje op zien groeien, jij hebt alles meegemaakt van je zusje, heb kunnen praten enz enz enz

dan is de pijn helemaal niet te overzien.

eerlijk is eerlijk, maar ik kon mn zusje eigenlijk niet. ik weet niks van haar.

was niet eens bij haar begravenis ( was nog maar 7 en mn ouders vonden me te jong. begrijpelijk)

en jij patricia, voor jou moet t ook moeilijk zijn. je moeder is natuurlijk je alles!

maar lieverd, ik weet zeker dat je op den duur je draai weer hebt gevonden.

vergeten zal je haar nooit, maar het verdriet wordt minder. echt waar.

geef het de tijd om alles een plekje te geven. op wat voor manier dan ook.

ze zal altijd bij je zijn. in je hart en misschien ook wel om je heen.

nou meiden, een erg leuk gesprek was het niet, maar t is fijn om er met andere over te praten.

t is wel een heel lang gesprek geworden, langer dan gepland hihi dus ik ga er snel vandoor.

heel fijn weekend!

patricia, hoe was je echo?

liefs do

Hoi meiden,
@Do, wat een walgelijk verhaal..de dood van je zusje...daar moet je het van hebben he...medisch personeel!!Heeft je moeder hier nog gerechtelijke stappen ondernomen of heeft ze het laten varen?
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk voor je was toen je 2e zusje werd geboren...
Vervolgens verlies jij je 1e kindje en je 3e, denk jij niet ook soms (zoals ik af en toe) 'wanneer houd de ellende voor ons nou toch eens op voor mij/ons ?'Geldt ook voor Patricia denk ik...
@Patricia, hoe gaan de nachten nu?Kan je wat afleiding vinden bij je dochtertje?
Alles goed met mini babietje?Nu over de 12 weken grend he!Moet goed voelen!
Groetjes Roos

Terug
Bovenaan