PCOS, Clomid

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik ben vandaag gestart met 50mg Clomid.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee en kan ik bijwerkingen verwachten? <br />Na hoe lang heeft het gewerkt en hebben jullie er ovulatietesten bij gebruikt? <br />Kortom een hele hoop vragen ?.</p>

Wil je niet bang maken, maar bij mij duurde het 9 maanden voordat ik zwanger werd met clomid 50mg. En de bijwerkingen waren bij mij verschrikkelijk! Mijn emoties gingen alle kanten op. Ik was continu verdrietig en vooral heeeel erg boos! Op alles en iedereen. Heb af en toe ovulatietesten gebruikt. Volgens gyn kreeg ik eisprongen maar volgens de ovulatietesten niet. Toen ik helemaal klaar was met clomid en het echt niet meer wilde en over zou gaan naar hormoonspuiten. Was ik zwanger.
Gelukkig is voor iedereen de bijwerkingen anders. En gaat het bij veel vrouwen sneller! Heel veel succes!

Ja hier dan ook een succesverhaal! Ik was de eerste ronde zwanger! Ik gebruikte ovulatietesten maar die waren niet duidelijk positief. Ik kreeg ook echo’s om te kijken of er follikels aan het rijpen waren en daar was dus na 18 dagen ofzo te zien dat er eentje groot genoeg was om te springen. Ovulatietesten bleven toen niet heel denderend dus hebben ze extra bloed geprikt en geconcludeerd dat ik wel degelijk een eisprong had. En toen dus zwanger geraakt!
Qua bijwerkingen had ik alleen een beetje hoofdpijn op sommige dagen dat ik clomid gebruikte en verder niks van gemerkt :)

Wij waren na de 3e ronde zwanger. De eerste 2 maanden zijn we gestart met de laagste dosering (volgens mij 50mg) alleen kreeg ik geen eisprong. Hierna zijn we opgehoogd na 75mg als het goed is en was het in 1x raak.
Ik kwam elke 3 dagen in het ziekenhuis op een gegeven moment voor controle.
De enige bijwerkingen die ik had waren hoofdpijn en iets misselijk.

eerste keer na 8 rondes clomid zwanger en tweede keer de derde ronde zwanger.
als ik er op terug kijk had ik meteen ovulatie testen van de clear blue moeten gebruiken want daardoor wist ik beter wanneer er geklust moest worden en ook meteen zwanger daardoor.
bijwerkingen waren vooral opvliegers en kort lontje..

Hopelijk ben je snel zwanger en vallen de bijwerkingen mee!

@Gebruiker10089556:
Wat fijn dat het toch nog geholpen heeft voordat je aan de hormoon injecties begon. Ik heb vandaag pas de 2e pil ingenomen en pas de eerste ronde dus het is nog even spannend. Bedankt ik hoop dat het gaat werken!

@Elise Roos:
Wauw! Wat fijn voor je dat het meteen de eerste ronde gewerkt heeft! Ik word nog niet in de gaten gehouden met echo's ze willen eerst het zonder echo's aankijken. Ik word dan over 6 weken gebeld of het gelukt is of niet. Nog even afwachten dus!!

@Gebruiker10342654:
Fijn om te weten dat het geholpen heeft! Ik ben heel benieuwd of het ook zo vlot bij ons werkt! Ik merk vooral dat ik het erg warm heb. (Maar dat kan ook komen door het mooie weer)
@Gebruiker10099314
Heb je alleen de ovulatietesten van clearblue gebruikt of ook nog een app of iets dergelijks bijgehouden? Ik heb wel een app die vorige keer vrij goed timede met mijn eigen eisprong en de gynaecoloog gaf aan dat het niet veel nut heeft omdat je meerdere eitjes kan aanmaken. Ik merk inderdaad dat ik het erg warm heb! Ik hoop ook dat het hierbij blijft haha! 

Hoi,
ik lees even mee want ik begin vanaf morgen met clomid 50mg. Ook de eerste keer dus héél spannend. 
fijn om te horen dat de bijwerkingen meestal meevallen en dat het meestal ook een succes is/was. 

@Mieltje:
Spannend voor je!! Ik zit nu op dag 3. Hou je me een beetje op de hoogte hoe het gaat? Dan kunnen we toch een beetje bij elkaar checken hoe en wat ?! Heel veel succes en hopelijk vallen bij jou ook de bijwerkingen mee.

Terug
Bovenaan