PCOS, Clomid

ik had in het begin ook de gewone ovulatie testen alleen vond ik die niet duidelijk genoeg dus dan zat ik nog in onzekerheid wanneer het nu het beste was. toen ik die met de smiley deedt wist ik gewoon en nu gaan haha. als ik die smiley had was het dezelfde dag en de dag erna klussen en daardoor ben ik zwanger geraakt.

ik had ook een app maar dan puur voor het invullen van de positieve ovulatie test, het klussen en wanneer ik dan weer ongesteld zou worden. zodat ik wel wist hoe of wat er die maand gebeurde.

en ja de opvliegers zijn vervelend haha. succes met zwanger worden! x

@Gebruiker10099314:
Hoe lang heb je Clomid toen moeten gebruiken? Ik zit eraan te denken om deze ronde nog niet met ovulatietesten te starten en gewoon af te wachten hoe het verloopt ?. Bedankt ik hoop dat het dit jaar mag gebeuren ?.

@RCeline, ja hoor! Doe ik ?
hoop ook dat de bijwerkingen meevallen. 

Hoe lang moeten jullie clomid nemen en moeten jullie op check-up?
ik moet clomid nemen van cyclusdag 3 tem 7. Op dag 10 heb ik een afspraak.

@Mieltje:
Ik ben afgelopen zaterdag begonnen en moet alleen morgen nog 1 pil nemen! Dus idd ook 5 dagen. Ik hoef niet op controle nog te komen omdat we het eerst zonder echo's doen. De gynaecoloog wil over 6 weken (als het dan nog niet gelukt is) met echo's het in de gaten houden. Zijn jullie al lang aan het proberen om zwanger te worden? 

ik had voor 9 rondes de eerste keer zwanger worden en werd de 8e ronde zwanger alleen werd dit een miskraam. toen de 9e ronde gestart en meteen weer zwanger, dit was de laatste ronde voor ik over zou gaan op hormoon spuiten dus gelukkig hoefde dat niet. in het begin ook gelaten voor wat het was/niet de goeie ovulatie testen en pas ronde 8 clear blue gebruikt.
de tweede keer zwanger worden heb ik meteen de ovulatie testen gebruikt en was ik de 3e ronde zwanger dus dat ging al sneller omdat we wisten wat werkte voor ons.

@Gebruiker10099314:
Jeetje wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad.. kan mij niet voorstellen wat dat met je doet.. fijn dat het wel meteen daarna gelukt is! Ik ga misschien toch maar ovulatietesten gebruiken. Ik merk dat ik steeds enthousiaster word en het liefst zo snel mogelijk zwanger wil raken. (Eerst had ik dat absoluut niet en keek ik het met de maand aan)

@Gebruiker10099314:
Jeetje wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad.. kan mij niet voorstellen wat dat met je doet.. fijn dat het wel meteen daarna gelukt is! Ik ga misschien toch maar ovulatietesten gebruiken. Ik merk dat ik steeds enthousiaster word en het liefst zo snel mogelijk zwanger wil raken. (Eerst had ik dat absoluut niet en keek ik het met de maand aan)

@RCeline, toch best een andere aanpak van de gynaecoloog dan bij mij hé. Je bent ondertussen al gestopt, denk ik. Gebruik je testen? 
Eigenlijk ben ik met de pil gestopt in oktober 2021, maar we hebben ook een paar maandjes moeten stoppen met proberen omdat ik geopereerd moest worden eind april (en heb diagnose gehad in februari, dus toen zijn we gestopt met proberen). Maar ik hield wel m'n cyclus bij. Tijdens m'n revalidatieverlof ging ik naar de gynaecologe en toen zei ze dat ik PCOS had en dat ik met clomid mocht starten. Maar wegens het feit dat m'n bloeding niet kwam heb ik vorige week eerst Duphaston genomen om die op te wekken. Nu is m'n bloeding bijna gedaan en mag ik dus morgen pil 3 van clomid nemen. 
@Gebruiker10099314, wat jammer van het miskraam maar wel fijn dat het alsnog tweemaal gewerkt heeft voor je!

Terug
Bovenaan