PCOS en emoties

<p>Hallo allemaal,</p><p>Afgelopen woensdag is er zws PCOS bij mij vastgesteld, ik moet nog 2 weken op bloeduitslagen wachten. Ik krijg het niet uit mn hoofd, en ik ben zo bang om nooit zwanger te kunnen raken.. Ik heb cyclussen tussen de 35 en 46 dagen en ben 8 maanden gestopt met de pil. Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips? Wil iemand zijn verhaal met me delen? </p><p>Alleen mn vriend, mn moeder en ik weten dit, maar misschien helpt het me om met een buitenstaander erover te kunnen praten.. </p><p>Alvast bedankt voor evt reacties!</p>
 
He lieverd,
Een heel herkenbaar verhaal. Ik heb ook Pcos en van die enorm lange cyclussen. Na 2 jaar gestopt te zijn met de pil toch spontaan zwanger geraakt. Net na de intake in het ziekenhuis. Zijn jullie al bij een fertiliteitsarts geweest?
 
Liefs,
Femke
 
Hoi Femke,
 
Bedankt voor je bericht. 
We zijn bij een gynaecoloog geweest, en moet nu 2 weken op bloeduitslagen wachten of het daadwerkelijk PCOS is. Its killing me, k kom moeilijk op andere gedachten. Als ik daadwerkelijk PCOS heb, gaan ze het zaad van mijn vriend controleren en daarna een plan van aanpak..
Jullie hebben dus geen medicijnen of iets dergelijks gebruikt?
 
Liefs L
 
Hallo LHDP,
Ook ik heb PCOS. In december geconstateerd na 2 jaar lang proberen. Ik heb vanaf januari medicatie gekregen (Clomid 50mg) en ben toen nog een maand onder controle gebleven om te checken of dit goed aansloeg. Bij mij was dit gelukkig zo! Ik had/heb nu een kwalitatief goede eisprong en een cyclus van tussen de 30/32 dagen (hiervoor bleef m’n menstruatie soms wel 3 maanden uit). We zitten nu, met Clomid, in ronde 3! Hopelijk raak! Mag morgen testen!!
We moeten dit nu een half jaar proberen. Mochten we op deze manier niet zwanger reken dan krijgt mijn vriend een zaad onderzoek en gaan ze verder kijken. Hopelijk is dit niet nodig ?. 
Hou hoop!! Want ook mét PCOS kun je heel goed zwanger raken alleen hebben wij er iets meer hulp bij nodig. 
Heel veel liefs, Ingelou 
 
Hoi hoi, 
Hier ook PCOS, ik had helemaal geen cyclus, dus ook geen eisprong. Die onzekerheid was echt killing!!
Gelukkig heeft de huisarts me serieus genomen, ook gezien het feit dat ik toen 33 was en de vroege overgang in mijn moeders kant van de familie zit...
Dus al snel kon ik bij de gynaecoloog terecht en kreeg ik een inwendige echo, hierop kon ze heel duidelijk veel eiblaasjes zien bij de eierstokken. Wat enigzins positief was, maar als er niks van werkt hebben ze ook geen nut..
Toen heb ik Provera gekregen, om de menstruatie op te wekken en in de tussentijd is het sperma van mijn man onderzocht (En God zij dank was dit helemaal perfect :D)
Een aantal dagen later had ik mijn opgewekte menstruatie, dus dat was mooi. Daarna weer naar de gynaecoloog en kreeg ik weer een ronde Provera mee en als ik dan weer ongesteld werd moest ik op de 3e dag met Clomid 50mg beginnen. 
Dus dit zo gedaan en daarna weer naar de gynaecoloog voor een inwendige echo om te kijken of er al een eisprong aan zat te komen, dit moest om de 2-3 dagen. En er zat een ei!! Hoe blij kun je zijn, dat het in ieder geval werkt! Dagen erna erg last van mijn eierstok gehad, dit duidde op een eisprong En dat bleek later ook uit de bloedtest, ik heb dus een goede eisprong gehad!! 
Die week erop moesten we nog een test na samenleving doen, dit betekend de avond voor de test vrijen en de man moet dus in je klaar komen, dan maken ze de volgende dag een soort uitstrijkje van je baarmoederslijm en testen ze of het sperma blijft leven.. Smiddags kreeg ik hier al de uitslag van en deze was negatief,  erg balen! Dus ik dacht nou dan gaan we voor ronde 2... weer een nieuwe afspraak bij de gynaecoloog staan, kon helaas pas 3 weken later....
Inmiddels voelde ik van alles aan mijn lichaam dat veranderde, maar heb het al eens eerder gehad dat mijn lichaam me ontzettend voor de gek heeft gehouden.
Maar toch ergens..... dus op donderdag 1 maart heb ik een cleurblue digitale test gedaan, maar dacht toch van nou het zal toch wel niet.... Even wachten.... Huh? ZWANGER 1-2???!!!! Wacht de hoor, dit had ik totaal niet verwacht.... Uur later nog een test van de action (prima testjes trouwens) Weer positief!!! Nou ik was echt stomverbaasd!! En ook erg onzeker natuurlijk, het was nog zo pril..
Dus ik heb de fertiliteitskliniek gelijk een mail gestuurd met dit nieuws en ze reageerden erg leuk en dat zo'n samenlevingstest dus ook maar een momentopname is...
De afspraak bij de gynaecoloog heb ik gewoon laten staan en zij heeft de eerste echo gemaakt, toen was ik net 5+3 week zwanger, er was alleen een zakje net een klein wit stipje te zien. Maar ik was in ieder geval gerust gesteld.
Daarna de verloskundige gebeld en een eerste afspraak gemaakt met 8 weken, toen bleek ik iets minder ver te zijn, maar we zagen al een hartje kloppen!!!
Inmiddels ben ik bijna 10 weken zwanger nu. Dus van mij uit een heel positief verhaal, probeer zo min mogelijk de negatieve verhalen te lezen, dit maakt je alleen maar bang en onzeker en ieder lichaam is weer anders.
En als je wilt praten of dingen wilt vragen dan mag dat altijd! Heel veel sterkte en succes!!! 
Xxx
 
Lieve Ingelou en Wendy.
Bedankt voor jullie reacties. 
Het doet me goed om positieve verhalen te horen. 
Ik word gewoon gek van de onzekerheid, en ook de onzekerheid of het zaad van me vriend wel in orde is.. dat gaan ze testen als ik na de bloeduitslagen echt PCOS blijk te hebben. Dat doen ze zodat ze de juiste behandeling bepalen.. 
Mijn zus is in november 2017 door de pil heen zwanger geraakt, ze wist toen dat ik al gestopt was met de pil vanwege onze kinderwens. Zij was er helemaal nog niet mee bezig, het klinkt misschien heel egoistisch maar ik kan gewoon niet oprecht blij zijn, en tegelijkertijd wil ik me helemaal niet zo voelen en blij zijn dat ik tante word! 
Ik was liever zelf zwanger geweest:( 
 
Heel herkenbaar wat je zegt hoor LHDP! Bij mij in m’n omgeving zijn er de laatste tijd ook heel veel dames zwanger en dan bekruipt toch stiekem dat jaloerse gevoel terwijl dat helemaal niet is wat ik wil! Maar vooral als ik dan hoor dat het direct de eerste keer al raak is of ongepland is. Maar goed, ik ben er heilig van overtuig dat mijn en ook jouw tijd wel komt! Probeer positief te blijven denken ?
 
Hoi Ingelou,
Alweer bedankt voor je bericht!
Ik vind het fijn om er met anderen er over te praten die hetzelfde meemaken.. 
Ik probeer echt mn best te doen om positief te blijven, en hoop dat de twee weken snel omvliegen.
Heeft er iemand anders nog tips of ervaringen? Ik hoor ze graag!
Liefs
 
Terug
Bovenaan