Pcos en zwanger worden ervaringen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Bij mij is sinds vorige maand pcos ontdekt. Wij zijn nu 9 maanden bezig voor een eerste kindje.</p><p>Het advies was om nog te proberen tot juli en als een zwangerschap dan nog is uitgebleven, starten met clomid.</p><p>Ik was benieuwd naar ervaringen van anderen met pcos. Werden jullie binnen een jaar spontaan zwanger? Of hadden jullie een beetje hulp nodig? </p><p>Groetjes!</p>

Ik heb ook pcos, wij hebben eerst ruim 8 maanden zelf geprobeerd na de diagnose. Ik kreeg helaas geen eisprong. Toen toch maar naar de gynacoloog gegaan en begonnen met chlomid 50. Na de eerste ronde raakte ik zwanger, we hadden het niet durven hopen!!, en inmiddels ben ik 20 weken op weg. Ik hoop voor jou ook het allerbeste en focus op de succes verhalen :)

Hey Nansie, bij mij is er vorig jaar januari ook PCOS vastgesteld. We waren toen al anderhalf jaar anticonceptie vrij en ik had 1 of 2 cycli per jaar, dus ik mocht direct starten met clomid 50 mg. Bij m'n eerste zwangerschap was ik na 2 rondes zwanger, bij de tweede na 1 ronde al. Zonder clomid hadden we echt geen kans.

gebruik je ovulatietesten of iets om je cyclus mee op te volgen? ik gebruik nu ovulatietesten van clearblue, volgens mijn gynaecoloog zou je hiermee wel zeker je lh-piek moeten vinden voor je eisprong.

Hoi Nansie!
bij mij werd in 2015 PCOS vastgesteld. Wij waren toen destijds nog niet met kinderen bezig maar in oktober 2015 had ik toch een positieve test in mijn handen. Onze dochter wordt in juni alweer 4 jaar. Toen zij 1 werd, wilden wij graag een tweede kindje. Dat heeft ruim 2 jaar geduurd maar ik ben nu 37 weken zwanger van ons tweede meisje via de natuurlijke weg.
Ik wens je veel succes en hoop dat het snel mag lukken voor jullie!

Bij mij werd in 2004 pcos vastgesteld.. (lang geleden) had geen eisprong en reageerde niet goed op de chlomid en pregnyl, operatie was t vervolg (LEO) hierna spontaan zwanger.. heb inmiddels 3 kids :)

10 juni 2019 kreeg ik de diagnose pcos en 21 juni had ik een positieve zwangerschapstest in handen :) helaas een miskraam. In die cyclus daarna werd ik ook zwanger, maar helaas ook weer een miskraam. Daardoor wel enigszins vertrouwen gekregen in mijn lichaam. Ondanks de miskramen kan ik toch wel zwanger worden. Daarna bewust even gestopt, nu vol goede moed aan het wachten haha. 

Ik heb in januari ook de diagnose PCOS gekregen... in november aan de bel getrokken bij huisarts en duurde 2 maanden voordat ik terecht kon (ook ivm feestdagen)... ivm cyclussen van 8-10 weken heb ik een poging gedaan met teunisbloemolie, daar reageerde mijn lijf goed op en had cyclussen van 28-30 dagen daarna...
Van fertiliteitsarts mocht ik doorgaan met teunisbloemolie omdat ze op de echo's zag dat ik daar een goede cyclus op kreeg..
Nu ben ik ook zwanger, maar nog heel pril, afgelopen zondag net positief getest dus heel spannend maar het kan wel!

@Lynntor wat fijn dat je eerder dan een jaar al door verwezen bent en natuurlijk geweldig dat het je heeft geholpen om zwanger te raken!
@ChaCha gelukkig dat de clomid jullie geholpen heeft! 1 a 2 cycli per jaar is super weinig inderdaad, wat fijn voor jullie. Ja gebruik volgens mij nu 3 a 4 maanden al ovulatietesten. Deze cyclus wel eisprong gehad, de 2 cyclussen daarvoor niet. Ik gebruik dipsticks en die werken voor mijn gevoel prima!
@Ninibanini wat balen zeg dat de 2e toen zo lang op zich heeft laten wachten. En super dat het uiteindelijk wel is gelukt voor jullie! Succes met de laatste loodjes.
@ElsieJoy ik heb ook geen super onregelmatig cyclussen. Eerste 4 maanden rond de 29 dagen en toen ineens een uitschieter naar 36 dagen. Dit is zo gebleven tot op heden alleen vorige cyclus 39. Ook heb ik juist ondergewicht ipv overgewicht wat je vaker leest bij pcos. Super dat je uiteindelijk zwanger bent geraakt door je bmi naar beneden te krijgen! Helaas vind ik niet zoveel info over pcos met ondergewicht maar wellicht kan ik de info van stichting pcos eens raadplegen voor verdere adviezen. Omega is misschien ook wel een goeie, eet ook niet zoveel vis. Bedankt voor je tip!
@Gebruiker wat fijn dat het bij jou uiteindelijk ook gelukt is!
@Julie-V hè wat naar al die miskramen. Lijkt me heel heftig, knap van je dat je dan nog zo positief er in staat! Het is je van harte gegund.
@Cardiozuster ohja teunisbloem, daar lees ik ook regelmatig goede verhalen over. Misschien ook eens proberen. Spannend een prille zwangerschap, gefeliciteerd, hoop dat alles goed blijft gaan!
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ook al is het maar van een kleine greep vrouwen in Nederland, die succesverhalen doen me goed!

Terug
Bovenaan