Pcos en zwanger worden ervaringen

Ik weet ook al jaren dat ik pcos heb. Na een dik jaar gestopt te zijn met de pil nu 7/8jaar terug kreeg ik ook diagnose pcos. In zkh gestart met clomid dit had voor ons geen effect. We bleken spontaan zwanger te zijn maar omdat de arts medicatie had voorgeschreven om menstruatie op te wekken kregen we een miskraam ( bleek later doordat er geen bloeding op gang kwam , toen pas gingen ze testen en bloed af nemen).Omdat gynaecoloog het zekere voor onzeker wilde nemen heb ik een kijkoperatie gehad mijn eileiders zijn doorgespoeld gevolgd door een Leo ( worden er gaatjes in je eileiders gebrand en dit zorgt voor betere reactie op hormonen).Omdat we na de Leo 6 weken rust moesten nemen hebben we besloten er in het zkh mee te stoppen omdat de clomid geen effect had en we het vertrouwen toch een beetje kwijt waren door het hele gebeuren. We zijn toen een tijd later gestart in Elsendorp bij Nijgeertgen dit was een verademing , geen “ nummertje “ meer maar echt een mens mogen zijn, er werd echt geluisterd zo een ontzettend lieve personeelsleden !!  Ik ben hier gestart met gonal f en mijn cyclus werd hierdoor “ normaal” had eisprongen, alleen de gonal f alleen was niet genoeg dus hebben we daar het traject ovulatie inductie , icsi en ivf gedaan de ivf poging werd gestaakt omdat er teveel en daarna ineens te weinig eitjes zaten. Waarna we hebben besloten om
met z’n 2 en verder te gaan, het is zo ontzettend zwaar mentaal en lichamelijk om deze medische molen vol te houden, leven tussen hoop en teleurstellingen. Ik ben nog gezonder gaan eten , ben gestart met Herbalife en wat afgevallen en dus na jaar of 2-2,5 proberen nu jaar of 4 verder zonder behandelingen toch spontaan zwanger geraakt nu 30 weken. Nooit meer verwacht of durven hopen. Wens je heel veel succes en hoop van harte dat de clomid aan slaat met positief effect!!! 

Omg omg omg. Ik ben gewoon zwanger!!! Kan het niet geloven.. vanochtend een knaltest en clearblue gaf 2-3 weken aan. Echt bizar..
Maar goed wellicht leest niemand dit, maar moest dit écht even kwijt..

Nansie!! Wat super, gefeliciteerd!! Ik zag dat ik vorige maand al gereageerd had op dit topic dus hoe toevallig want ik had vanmorgen ook een positieve test!! ❤️?
Hopelijk mag het voor ons beiden goed gaan. ❤️

Oh wauw Julie-V wat toevallig! Ook jij van harte gefeliciteerd! ❤?? geweldig! Ik hoop op een voorspoedige zwangerschap voor ons beiden!
Geniet er van meid, de zon schijnt, ondanks alles een hele mooie dag! X 

Lief, dankjewel! ? Hetzelfde voor jou natuurlijk!
Ondanks de heftige tijden is het gelukkig wel lekker weer buiten en schijnt het zonnetje lekker. 
Heb je al last van kwaaltjes? 

Ik ben vooral moe sinds afgelopen week, maar daar geen zwangerschap achter gezocht en vandaag steken in mijn borsten. Verder eigenlijk nog niks.. 
En jij?

Mijn klachten begonnen echt op de dag dat ik de positieve test had, alsof je lichaam zich ineens er op in stelt. Ik slaap ook slechter sinds een week. Inslapen doe ik goed en slaap goed door alleen wordt steeds vroeg wakker met een nog niet uitgeslapen gevoel en kan dan niet meer verder slapen, daardoor 's avonds sneller vermoeid.
Wat een fijne verrassing dat je toch nog een positieve test had een dag later! Ik had ook nog een dagje gewacht want dinsdag was mijn nod. Je hoort wel eens dat testen op je nod soms een licht streepje geeft en het naarmate de dagen verstrijken, donkerder wordt. Mijn testreep was 1 dag na nod al net zo donker als de controle streep. Ik schrok me rot haha.
En je gynaecoloog meteen bellen hoor! Hij zegt dat niet voor niks! Ik had woensdag ook gebeld naar de dokter en me eerst even verontschuldigd dat ik ze stoor in deze tijd, maar assistente was heel blij dat ik belde, zodat ze meteen kon zien dat ik mijn hooikoorts medicatie niet meer mocht hebben.
Fijn trouwens om er zo even met iemand onbekends over te hebben ?

Ik wist al dat ik heel veel halfrijpe follikels 40+ in mijn eierstokken had. Toen ik ook onregelmatig ongesteld bleef (40-65 dagen) na verwijderen van spiraaltje heeft de huisarts mij na 4 maanden al doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ondanks dat de richtlijn 1 jaar proberen is.
zowel de huisarts als de gynaecoloog gaven aan dat nog maanden proberen met alle tekenen van pcos ( teveel follikels, onregelmatig ongesteld en geen pieken op ovulatietests) totaal nutteloos is. Je hebt dan amper kansen om natuurlijk zwanger te worden - kan natuurlijk wel.
Ik mocht kiezen of ik direct provera wilde meenemen om menstruatie op te wekken en clomid 50mg mee krijgen. Ik heb dat gedaan. 2e ronde al zwanger. En nu 17 weken zwanger. Succes! 

Afvallen kan iets bijdragen, maar ik vond het heel fijn dat mijn artsen wilde helpen ipv nog maanden aankijken met alle onzekerheden die daarbij meespelen!

Terug
Bovenaan