Ik weet ook al jaren dat ik pcos heb. Na een dik jaar gestopt te zijn met de pil nu 7/8jaar terug kreeg ik ook diagnose pcos. In zkh gestart met clomid dit had voor ons geen effect. We bleken spontaan zwanger te zijn maar omdat de arts medicatie had voorgeschreven om menstruatie op te wekken kregen we een miskraam ( bleek later doordat er geen bloeding op gang kwam , toen pas gingen ze testen en bloed af nemen).Omdat gynaecoloog het zekere voor onzeker wilde nemen heb ik een kijkoperatie gehad mijn eileiders zijn doorgespoeld gevolgd door een Leo ( worden er gaatjes in je eileiders gebrand en dit zorgt voor betere reactie op hormonen).Omdat we na de Leo 6 weken rust moesten nemen hebben we besloten er in het zkh mee te stoppen omdat de clomid geen effect had en we het vertrouwen toch een beetje kwijt waren door het hele gebeuren. We zijn toen een tijd later gestart in Elsendorp bij Nijgeertgen dit was een verademing , geen “ nummertje “ meer maar echt een mens mogen zijn, er werd echt geluisterd zo een ontzettend lieve personeelsleden !! Ik ben hier gestart met gonal f en mijn cyclus werd hierdoor “ normaal” had eisprongen, alleen de gonal f alleen was niet genoeg dus hebben we daar het traject ovulatie inductie , icsi en ivf gedaan de ivf poging werd gestaakt omdat er teveel en daarna ineens te weinig eitjes zaten. Waarna we hebben besloten om
met z’n 2 en verder te gaan, het is zo ontzettend zwaar mentaal en lichamelijk om deze medische molen vol te houden, leven tussen hoop en teleurstellingen. Ik ben nog gezonder gaan eten , ben gestart met Herbalife en wat afgevallen en dus na jaar of 2-2,5 proberen nu jaar of 4 verder zonder behandelingen toch spontaan zwanger geraakt nu 30 weken. Nooit meer verwacht of durven hopen. Wens je heel veel succes en hoop van harte dat de clomid aan slaat met positief effect!!!
met z’n 2 en verder te gaan, het is zo ontzettend zwaar mentaal en lichamelijk om deze medische molen vol te houden, leven tussen hoop en teleurstellingen. Ik ben nog gezonder gaan eten , ben gestart met Herbalife en wat afgevallen en dus na jaar of 2-2,5 proberen nu jaar of 4 verder zonder behandelingen toch spontaan zwanger geraakt nu 30 weken. Nooit meer verwacht of durven hopen. Wens je heel veel succes en hoop van harte dat de clomid aan slaat met positief effect!!!