pcos

<p>Hallo meiden,</p><p>Aantal maanden geleden te horen gekregen bij de gynaecoloog dat ik pcos heb. Gelukkig bij mijn man alles goed. Helaas was ik net ongesteld geweest. Nu weer wachten tot het zich aan dient en kan ik medicijnen gaan slikken. Wat is jullie ervaring hier mee? met medicatie en hoe dit verliep?</p><p>Nientje  </p>

Hoi Nientje,
Hier ook een PCO-er :) Ik ben afgelopen februari gestart met medicijnen (Clomid 50 mg). De eerste cyclus moest ik op dag 12 en dag 18 naar het ziekenhuis voor een follikelmeting en toen zagen ze dat de medicijnen goed aansloegen omdat ik een groot eiblaasje had wat op springen stond. De cyclussen hierna hoefde ik niet meer naar het ziekenhuis en mochten we het gewoon aankijken.
In de derde ronde was ik zwanger, maar dit werd helaas bij 8 weken een miskraam. Na de miskraam in augustus weer gestart met de medicijnen en toen ben ik in de tweede ronde weer zwanger geworden.
Ik zit nu pas op 5 weken dus het is nog wel even spannend, maar in ieder geval positieve ervaring met de medicijnen. Al met al heb ik maar vijf rondes medicijnen gebruikt. Ik heb ook totaal geen last gehad van bijwerkingen.
Ik kreeg overigens aan het begin van het traject wel pilletjes om de menstruatie op te wekken, zodat ik niet hoefde af te wachten tot de menstruatie vanzelf zou komen om met de Clomid te kunnen starten. Mocht je ook ongeduldig zijn kan je dit misschien nog vragen.
Heel veel succes!

Hier ook pcos. Gestart met clomid 50 Mg, in het begin werkte dit super bij mij, maar helaas bij ronde 3 deed het niks meer. Door het aantal bijwerkingen bij mij, hadden ze ervoor gekozen niet te verhogen, maar te starten met tamoxifen. Ook dit deed niks, ook niet na verdubbeling. Toen werd het injecteren. Die injecties deden het wat te goed, had 5 potentiële eitjes, en ze gaan tot maximaal 3. Maar door minder eenheden te injecteren zijn er alsnog 3 eitjes weggevallen gelukkig, en mochten we het toch proberen. Dat heeft geresulteerd in een zwangerschap van nu 22 weken alweer ❤️ 

Dankjewel voor jullie reactie.
Ben nu net inmiddels ongesteld geworden. Vanaf morgen 5 tabletjes slikken. Spannend hoe dit gaat.
Nientje

Hoi Nientje,
Ik ben nu 37 weken zwanger, pcos na 1 ronde 50mg clomid zwanger. Ik kreeg ook pillen om menstruatie op te wekken.. vond de bijwerkingen best heftig maar sinds ik zwanger ben er nog nooit zo goed uit gezien. Ik wens je veel sterkte en succes, houd vol.
Xxx

hoi mamaaa,

oke spanned zeg. Succes met de laaste loodjes.
Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor baarmoederslijmvlies. Iemand ervaring mee? hoe doen ze dat?
best spannend en nog 4 tabletjes slikken en dan op dag 12 weer terug. Spannend allemaal.
NIentje

Dankjewel! Oh dat ken ik niet..
Moest wel kijken of het eitje rijpte en bloed laten testen of deze dan gesprongen was.. 
Veel succes morgen  zoveel vragen aan de gyno als je zelf wilt he

Oké nee weet ook niet precies hoe of wat. Dus best spannend. 
Idd ook weer terug voor om te kijken voor de eitjes. 
Spanennd allemaal.
nientje 

Terug
Bovenaan