pcos

hoi,
gefelciteerd met je zwangerschap. Bij de echo afgelopen maandag zeiden ze dat de tabletjes hun werk hadden gedaan, dus dat vond ik wel positief. Morgen weer een echo. Spannend weer.
Nientje

Ha Nientje,
Zo te lezen lopen we gelijk op. Hier ook PCOS en een cyste aan 1 van mijn eierstokken. In het kort: 'spontaan' een eerste kindje gekregen (2016). Inmiddels vanaf januari in het clomid-traject. met 50 mg gebeurde er niets. Met 100mg wel een eisprong, ook een zwangerschap, maar helaas een mk. Daarna met 100 mg niet weer een eisprong en nu met 150 mg waren de twee echo's afgelopen week wel positief. Er lijkt iets te ontwikkelen. 
Kortom, dit weekend gezellig maken thuis en daarna de 'wachtweken'. Ik moet zeggen dat ik de wachtweken het lastigste vind. Ik mag volgende week vrijdag bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong is geweest. Dat helpt iets. Ik word gek van alles wat ik ineens voel in mijn lichaam en het welbekende 'loslaten' blijkt niet mijn sterkste punt.
Ik hoop voor je dat je tweede echo ook goed was.

Hoi Lily, 
oke spannend ook voor jou. 
Vandaag weer een echo gehaald. Helaas zijn de eiblaasjes niet zo veel meer gegroeid. Woensdag nog nog weer een echo, als ze dan niet verder gegroeid zijn dan worden waarschijnlijk de medicijnen opgehoogd. Dus ook weer even spannend. 

@ mamaaaa jaa klopt zeker! Omdat mijn moeder het ook heeft vonden ze het niet zinvol om ons het jaar ''proberen" vol te laten maken. In theorie is er altijd een kans natuurlijk maar niet heel waarschijnlijk. Maandag telefonisch consult met de huisarts over m'n bloedwaarden en dan krijg ik van haar een verwijzing. Was een beetje gek van de gynaecoloog in het ziekenhuis mocht ik meteen een afspraak maken omdat zij de verwijzing zou adviseren maar volgens de receptioniste was dat niet mogelijk lang leve bureaucratie ? Nu een beetje op onderzoek wat ik zelf nog bij kan dragen qua voeding/beweging. Niet echt overgewicht hier maar ik zit wel aan de bovenkant van wat normaal is zeg maar. Hoe doen jullie dat? 

@nientje, dat is vervelend! Je hoopt op betere berichten. Hoe groot waren de follikels? Ondanks de medicatie, was het bij mij met de ronde 100 mg nog steeds vrij laat in de cyclus voor ik de eisprong had (rond dag 21). Blijkbaar duurde het wat langer voordat ze rijp waren.

@druppel, gelukkig hebben ze jullie niet laten wachten en mag je wel beginnen. Ik heb via internet eens iets gevonden van Myrjam Koning oid. Zij schrijft een bepaald dieet voor, voor mensen met PCOS. Ik heb dat niet geprobeerd. Wel ben ik deze ronde extra op mijn voeding gaan letten, onder het mom: baat het niet, dan schaadt het niet. En dan heb ik het over gevarieerd eten, genoeg groenten en zo min mogelijk suiker. 

Hier ook PCOS, na vele kuren clomid 50,100 en 150mg geen groei. Teveel bijwerkingen helaas hebben mijn ogen blijvende 'schade' van af en toe bril dragend naar continu bril dragend en ruim 2 hele sterktes achteruit.
Na een LEO behandeling mijn gedachte op 0 gezet even geen echo's, bloedafnames ed. Plots een positieve test nog geen 4 weken later, ik had een apart onderbuik gevoel.
Half september bevallen van een gezonde zoon.
Ik leef met jullie mee en wens jullie het allerbeste toe, houdt moed!

Terug
Bovenaan