pedagogische tik (discussie)

Nu we toch lekker op dreef zijn gaan we nog even verder.

Hoe denken jullie over de "pedagogische tik

Ik zal beginnen.

Ik ben absoluut niet voor slaan maar Nick krijgt af en toe wel een tik voor zijn billen. Dit gebeurt alleen als hij het echt te bont (als hij slaat, schopt of bijt. Nou komt dat gelukkig niet vaak voor)  maakt. Ik heb er wel een dubbel gevoel over want ik zeg tegen hem dat hij niet mag slaan,schoppen enz en ik doe het dan ook.

Hoe denken jullie hierover?

Groetjes sandra

Ik ben VOOR de pedagogische tik. Je hebt zo'n kindjes van een jaar of 2 die nergens met hun vingers afblijven. Ik vind dan een tik (dus niet een vuistslag) op de vingers kunnen en een tik tegen dat pamperkontje ook. Zijn ze iets ouder zou ik anders gaan straffen. Zoals het welbekende strafhoekje/stoeltje enzo. De 2 van mijn man moesten bij niet luisteren een paar minuutjes naar de badkamer. Dan sorry zeggen en klaar. Waren we de jongste een keer kwijt... was ze zelf al naar de badkamer gegaan haha.

Ik ben echt tegen slaan,

Een tik op de vingers kan maar echt verder vind ik niet.
Ik heb zelf Danique nog nooit een tik op haar vingers gegeven.

Vind dit ook nog niet echt nodig omdat ze het nog niet helemaal begrijpt.
Ze is nog veel te jong.

Als ze iets niet mag word nee gezegd en gaat ze door dan haal ik haar daar weg.
Maar verder ga ik echt niet.

Liefs Ilse mv Danique

Ik zet Nick ook wel eens in de gang als hij iets doet wat niet mag, laatst wou ik hem ophalen wou hij niet mee hij wou in de gang blijven. Nou daar sta je dan met je goede gedrag. (haha)

Groetjes sandra

Ik oet eerlijk toegeven dat ik de meiden ook wel eens een tik voor de billen geef als ze echt vervelend zijn en na 100 x waarschuwen nog door gaan.

We hadden eerst ook de regel dat ze dan op de trap moesten. Bij Nadia werkte dat erg goed, ze vond het vreselijk en was na 5 minuten op de trap de rest van de dag echt overdreven lief. Nadia vind het nog steeds erg als ik boos ben en vraagt na de tijd wel 100x of ik haar lief vind. Heb haar een keer uitgelegd dat mama altijd van haar houd, ook als ze stout is, maar dat mama wel eens een beetje boos kan worden als ze niet luistert.

Maar bij Céline werkt de trap helemaal niet. Als ik haar na 5 minuten vroeg of ze nu lief kan zijn, dan zei ze keihard NEE!!  Bij haar werkt geen enkele straf trouwens, ze is er echt niet van onder de indruk als ik boos ben.

Maar goed, meestal zijn ze echt erg lief en ik hoef dus weinig te straffen.

Ik vind het wel belangrijk om het altijd weer goed te maken als ze straf hebben gehad!

Ik vind ook dat slaan niet helpt af en toe krijgt hij een tik op zijn vingertjes als hij ergens aan zit wat niet mag, maar of dat helpt? Thomas vindt dat nog leuk ook dus. Maar wat ik zou doen als Thomas wat ouder is en heel erg vervelend is. Aan de arm pakken en op de trap zitten tot het over is.

Als Thomas op de comode ligt en ik moet hem verschonen gaat hij steeds zitten of iets pakken.Mijn commode staat onder het raam en meneer vindt het leuk om voor het raam te gaan staan.  Vorige week weer en hij had een poepbroek en iedere keer wil hij zich omdraaien en ik hem steeds terug leggen nou het was een gevecht heb hem boos aangesproken en weer terug gelegd, hij was helemaal overstuur. Ik had het er wel een beetje moeilijk mee, maar dacht bij mijzelf volhouden. Toen ik klaar was heb ik hem getroost en gezegd dat hij naar mij moest luisteren en dat ik dan sneller klaar ben. (snapt ie niet maar goed) Het heeft wel geholpen. Als hij moet liggen begint hij wel te huilen maar blijft wel liggen.
Soms kun je beter je kind blijven corrigeren en niet te veel zeggen/schreeuwen wat ik soms hoor bij moeders dan blijven ze schreeuwen en huilen.

Helemaal mee eens hoor!
Ik ben ook vóór de tik op de vingers (hoewel ik het eigenlijk niet kan..hihi)
Maar tegen slaan. Nergens voor nodig. Ik ben zelf ook nooit geslagen en gedroeg me (meestal dan...) prima.

Liefs Annet

Ik ben ook tegen slaan danwel een tik geven.

Ik ben eerder een moeder die het kind bij de bovenarm neemt en naar boven slingert whahahaha.. Hup de kamer op en wil je niet meer zien.  
Ga maar lekker nadenken waarom mama boos is en als je het weet kom je het me maar vertellen.

Teminste, zo doe ik dat als ik moet oppassen.

Een klein voorbeeld;

Ging met 4 nichtjes een dagje weg en natuurlijk met als afsluiting frietjes!
Iedereen mocht zeggen wat ze wilde hebben bij de friet. De allerjongste van 2,5 is niet altijd even makkelijk, maar had ook haar keuze gemaakt en iedereen wist het zeker.
Toen ik met de bestelling aan kwam lopen zag ze ineens dat zuslief iets anders had genomen dan zij. En je raad het al..

Zij: "IK WIL OOK EEN FRIKANDEEEEELLL!!".
Ik: Nee,.. jij hebt een lekker knakworstje.
Zij: "IK WIL  GEEN KNAKWORSTJE,  IK WIL...."
Ik: Ik heb begrepen wat je wilt hebben, maar je hebt zelf mogen uitkiezen en je koos een knakworstje. Je krijgt dus geen frikandel.

Een heeeel groot drama op de parkeerplaats, rood hoofd en schreeuwen.

Ik  zei toen weer even droog:  "Hier zijn jouw frietjes en jouw knakworstje"
Zij: "IK WIL HET NIET!"
iK: "Dus je hoeft niets?"
ZIJ:"NEE!!!
IK: "Oke.." en ik gooide zo haar friet met knakworst in de prullebak. Pakte haar bij haar bovenarm en hup, de auto in!

De andere zaten al in de auto te smikkelen en mevrouw zat helemaal link en verbouwereerd in de auto. Tranen huilen natuurlijk, maar daar heb ik dan maling aan.
Na een tijdje werd ze weer wat rustig en haar toen ook gevraagd of ze wist waarom ik haar frietjes en knakworst had weggegooit.. Er werd hevig ja geknikt..
Na haar eigen uitleg over het waarom en een sorry heb ik haar lekker geknuffelt en kon ze weer lachen.   Een dik half uur na de scene en wij allang klaar met eten at ze alsnog haar opnieuw bestelde knakworstje.

Ben dus een armslingeraar whahaha..
Na 3x vragen of iets zeggen is het voor mij dus ook echt basta en afgelopen!
Maar tikken geven doe ik nu ook nog steeds niet. Een nee of   "het nee knik geluid" is hier vooralsnog meer dan voldoende.

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan