Ik ben ook tegen slaan danwel een tik geven.
Ik ben eerder een moeder die het kind bij de bovenarm neemt en naar boven slingert whahahaha.. Hup de kamer op en wil je niet meer zien.
Ga maar lekker nadenken waarom mama boos is en als je het weet kom je het me maar vertellen.
Teminste, zo doe ik dat als ik moet oppassen.
Een klein voorbeeld;
Ging met 4 nichtjes een dagje weg en natuurlijk met als afsluiting frietjes!
Iedereen mocht zeggen wat ze wilde hebben bij de friet. De allerjongste van 2,5 is niet altijd even makkelijk, maar had ook haar keuze gemaakt en iedereen wist het zeker.
Toen ik met de bestelling aan kwam lopen zag ze ineens dat zuslief iets anders had genomen dan zij. En je raad het al..
Zij: "IK WIL OOK EEN FRIKANDEEEEELLL!!".
Ik: Nee,.. jij hebt een lekker knakworstje.
Zij: "IK WIL GEEN KNAKWORSTJE, IK WIL...."
Ik: Ik heb begrepen wat je wilt hebben, maar je hebt zelf mogen uitkiezen en je koos een knakworstje. Je krijgt dus geen frikandel.
Een heeeel groot drama op de parkeerplaats, rood hoofd en schreeuwen.
Ik zei toen weer even droog: "Hier zijn jouw frietjes en jouw knakworstje"
Zij: "IK WIL HET NIET!"
iK: "Dus je hoeft niets?"
ZIJ:"NEE!!!
IK: "Oke.." en ik gooide zo haar friet met knakworst in de prullebak. Pakte haar bij haar bovenarm en hup, de auto in!
De andere zaten al in de auto te smikkelen en mevrouw zat helemaal link en verbouwereerd in de auto. Tranen huilen natuurlijk, maar daar heb ik dan maling aan.
Na een tijdje werd ze weer wat rustig en haar toen ook gevraagd of ze wist waarom ik haar frietjes en knakworst had weggegooit.. Er werd hevig ja geknikt..
Na haar eigen uitleg over het waarom en een sorry heb ik haar lekker geknuffelt en kon ze weer lachen. Een dik half uur na de scene en wij allang klaar met eten at ze alsnog haar opnieuw bestelde knakworstje.
Ben dus een armslingeraar whahaha..
Na 3x vragen of iets zeggen is het voor mij dus ook echt basta en afgelopen!
Maar tikken geven doe ik nu ook nog steeds niet. Een nee of "het nee knik geluid" is hier vooralsnog meer dan voldoende.
Esmé mv Kay