pedagogische tik (discussie)

In de leeftijd van 1,5 tot 2,5 jaar heeft sven wel een aantal tikken op zijn vingers gehad. Nu doe ik dat niet meer omdat hij de woorden heel goed begrijpt en voor 1,5 jaar heb ik nog engelengeduld.Dan kan ik echt een kind 100 keer bij een plek weg halen met het woordje nee. Maar er is zo'n leeftijd dat ze heel weinig begrijpen maar die tik op 1 of andere manier wel. Geen harde maar wel een duidelijke. Beetje apengedrag.

Maaike wat je zegt van de parasol doet mirthe ook...als ze hem weg blijft halen tja dan is het klaar zit ze maar met der gezicht in de zon. Ik smeer haar toch altijd in als we naar buiten gaan en maak geen wandeling van 2 uur dus kan geen kwaad..alleen voor haar irritant de zon in de ogen. Eigenschuld dikke bult!

Sorry meiden begrijp mij niet verkeerd ik oordeel niet, wil alleen helpen:

Het heeft geen zin om 100 keer ‘nee’ te zeggen (tegen een kind, volwassen, hond, paard, etc) want hiermee geef je het signaal dat ze het ook nog wel een keer kunnen proberen. Jij zegt ook wel voor de 100-en-eerste keer weer nee.
Daarnaast is het iedere keer een vorm van aandacht of bevestiging dat jij iets zegt, dus reageert op dat leuke spelletje. Ik schop tegen de paal en mamma zegt nee, leuk zeg...
Je mag het best herhalen maar ik denk zelf dat je duidelijk bij de tweede keer dan reactie moet krijgen.

Dit staat overigens los van de ‘corrigerende tik’. Die vind ik een teken van onmacht bij de ouder... wat een signaal geef je dan af aan je kind?

Terug
Bovenaan