Hi dames,
Slaan en tikken en andere benamingen hiervoor is niet gaaf.
Pure onmacht, ik krijg m'n zin niet dus sla ik er maar op los, zo ging dit vroeger bij ons thuis.
Op het moment dat je slaat(tikken is hetzelfde) ben je je geduld al verloren.
Kinderen blijven je uitproberen, en vertrouw me dat leer je ze echt niet af door er maar tegen te gaan slaan.
Stel je voor dat je ergens gaat werken, en je doet iets verkeerd, dan word je toch ook niet geslagen. Onder het mom van zo dat doet ie de volgende keer niet meer, dat heb ik 'em eens goed afgeleerd.
Als je vent je slaat, ga je er toch ook bij weg(hoop ik).
Even voorbeeldje, laatst waren er mensen bij ons op bezoek, die hebben kind van vier, zij kreeg even geen aandacht en beet haar moeder in haar arm. Zij slaaaaaaat haar terug volgens mij tegen haar arm en sleurt haar naar de gang. Vervolgens moest ze ook nog haar excuses aanbieden.
Even uitleggen hoe dit overkwam, en wat ik er niet goed aan vond.
Kind bijt en hoort hiervoor straf te krijgen, okee ben ik het mee eens.
Slaan hoort niet, en zeker niet als je haar wilt straffen voor het pijn doen, je straft haar dan met pijn doen, raar hè. Met andere worden kind slaat moeder en moeder zegt nee mag niet en slaat kind weer, lekker duidelijk voor het kind.
En als je al slaat is dat al straf genoeg, niet nog eens op de gang zetten.
Kind moest even later excuses aanbieden, echt heel apart.
Is toch raar, kind moet excuses aanbieden omdat ze bijt(dus iemand anders zeer doet), krijgt hiervoor een klap, moet op de gang en excuses aanbieden.
En moeder hoefde dat niet terwijl die klap echt veeeeeeel harder was.
Conclusie moeders en vaders mogen anderen wel pijn doen en kinderen niet.
Geloof me, bereik je echt niks mee.
Handjes gewoon thuis houden.
X