perineum olie.

Hallo,

Ik ben zwanger van ons derde kindje, nu 32w wkn.
Bij alle twee iets scheurtjes waardoor ik gehecht werd. Het kon/mocht niet goed verdoofd worden dus hechten vond ik geen pretje. Nu lees ik net iets over perineum olie. Goed inmasseren vanaf week 34. Wie heeft er ervaringen mee? Helpt het??
Anders wil ik het zeker gaan proberen als de kans op het uitscheuren/inknippen kan verkleinen.
Ik hoop op reacties. Bdankt!
Groetjes Ingrid.

Hoi,

Zeker doen!! Is echt een aanrader.
Bij mijn eerste heb ik het niet gebruikt, dat was een kleine baby van 2900 gram en had ik ook ene heel klein scheurtje wat niet gehecht hoefde te worden maar ik wel veel last van had.
Bij mijn 2de heb ik het wel gebruikt, en heb ik een baby van 4040 gram gekregen zonder te scheuren!! Ik dank dat echt aan de perineumolie.
Ik zit nu ook in mn 32ste week en ben het net weer begonnen met smeren, beter iets te voeg dan te laat.

Groetjes, Risje

Oke, dank jewel voor de tip Risje!!
Wat is jouw uitreken datum? Vind je t zwaar met de twee andere kinderen erbij?
Groetjes Ingrid
ps ik ga het maandag meteen kopen!

Moet eerlijk zeggen dat ik het erg zwaar vind een derde zwangerschap, valt me eigenlijk wel tegen. Ik zie het nu al niet meer zitten, vanwege slapeloze nachten en continu elke beweging pijn doet.
Is niet anders, nog even doorbijten.
Ik ben op 29 september uitgerekend, en jij?
Hoe bevalt jou een derde zwangerschap?

Liefs, risje

Hoi Risje,
Wat herkenbaar zeg, ook ik ben t goed zat. Ik vind het ook erg zwaar. Mijn vorige zw.schappen verliepen vanaf maand 3 echt fantastisch met zoveel energie maar nu... geen energie gehad vanaf t begin. Alles doet me pijn als ik smorgens uit bed kom na weer n waardeloze nacht. Overdag kan ik nog weinig, 10 min. lopen is veel. Het kindje is ook super bewegelijk en als ik rustig wil gaan zitten zorgt t kindje er wel weer voor dat ik gestrest zit vanwege de vele harde trapjes. Ja, wel jammer, ik had echt gehoopt te kunnen genieten maar ik kijk al n heel poosje uit naar t einde! Lag ik maar al in mn kraambed denk ik dan. Mijn andere kinderen zijn 8 en 6 jaar, ze kunnen gelukkig goed helpen dat scheelt wel. Zijn jouw andere kinderen nog klein?
Ik ben 3 okt uitgerekend. Maar hoop eerder haha!
Groetjes Ingrid. En... sterkte!

Hihi, ik hoor het wel vaker van mensen die 3 kinderen hebben. Bij mijn eerste had ik zware bi dus was ook geen fijne zwangerschap. Bij de tweede ben ik gelijk in therapie gegaan en heb ik een super zwangerschap gehad!!
Had echt niet verwacht dat deze zo zwaar zou zijn. Mijn kinderen zijn 3 en 8. Dus dat is op zich niet zo heel zwaar lijkt mij. Nu hebben ze lekker vakantie.

Ik kijk ook heel erg uit naar de kraamweek, hopelijk dit keer wel zonder postnatele depressie. Dat heeft namelijk alles verpest bij mijn tweede. Maar daar zijn we nu ook heel alert op.

Jou kindje ook al zo druk, ik word er ook gek van, zou fijn zijn als hij zn positie gaat innemen en niet meer zo veel ruimte heeft.

Jij ook sterkte met de laatste zware loodjes, kunnen we lekker klagen op het forum, hihi

Nou hé, klagen is best wel s lekker, en goed hoor! Soms voel ik me wel s schuldig dan denk ik ik mopper zoveel van hier weer last van en daar weer last van maarja t valt ook niet mee. Drie en acht, leuke leeftijden hé? Onze dochter van 8 is er zo bewust mee bezig, erg leuk.
Wat vervelend die postn. depr. zeg! Ik was na de tweede ook erg lang nog bezig met moeilijke hormonen en heb er tegen aangezeten denk ik. Het heeft wel een aantal mnd geduurd, soms moest ik gewoon even weer naar boven, goed uithuilen puur door hormonen. Ik hoop voor je dat je nu beter kan genieten na je bevalling!
Weten jullie al wat het gaat worden? Wij krijgen een dochter. Geweldig!
Nou, succes en houd je rustig! Gelukkig is t nu niet meer zo warm hé?!!!
Liefs, Ingrid.

Ja, wij krijgen na de 2 meiden een jongen!! Erg leuk, moest er wel even aan wennen in het begin. Ik ben namelijk echt een meiden moeder. Maar vind dit wel een nieuwe uitdaging.
Hadden jullie al een meid?
Meisjes zijn echt leuk!
Ik ben ook zo iemand die veel last heeft van hormomen. Gelukkig ben ik er na 10 maanden met bepaalde vitamines en miniralen boven op gekomen.
Ik ga ze nu al voor de bevalling slikken, en hoop dart het dan erg mee gaat vallen.
Ben ook blij dat het nu niet meer zo warm is.
Nog 3 weken werken en dan verlof. En daarna heb ik mijn baan opgezegt, dus ik ga nu eerst een paar jaartjes genieten van de kids!!
Werk jij nog, en hoe lang moe je dan nog?

Liefs

Terug
Bovenaan