perineum olie.

Hallo Ris en Ingrid,

Ik kwam op dit onderwerp vanwege de perineumolie, maar daar gaat het al lang niet meer over! Leuk om jullie mailwisseling te lezen. Sommige dingen voor mij ook herkenbaar.
Ik ben zelf ook zwanger van de derde: 3 meiden: de oudste wordt 3 in november, de jongste is 1 geworden in april en ik ben "pas" 15 december uitgerekend.

Ik geloof dat deze zwangerschap nog redelijk soepel gaat, als ik zo van jullie hoor, maar ik krijg wel eerder allerlei klachtjes. Ik had al eerder last van met name mijn linker pols tijdens de zwangerschappen (ik ben rechts) en daar heb ik nu al last van. Ook in eens af toe erg pijn in mijn knieën.

Ik werk nu nog wel, maar heb een tijdelijk contract dat afloopt in mijn verlooftijd. Ik heb weinig zicht op verlenging, wegens inkrimpen. Ik wil wel blijven werken, dus daar moet ik me wel ook nog mee bezig houden, maar kan maar zo veel tegelijk aan mijn hoofd hebben.

Ik herken wel het gevoel dat het fijn zou zijn als zwangerschap weer voorbij is. Het is heel bijzonder en misschien klink een beetje verwend, zeker voor mensen die hun kinderwens niet in vervulling zien gaan, maar ik ben blij als dat weer achter de rug is. Ik wil graag verder. Ook het eerste levensjaar: weer wennen aan steeds wisselende ritmes en nu in te passen bij de andere twee kinderen. Onze oudste noemt de baby al bij naam en je merkt dat het werkt. De baby hoort er al "gewoon" helemaal bij. Ze vertelt dan dat L... ook kan zwemmen, net als zij. En dat ze kan huilen. En dat als de oudste een gekke kus geeft op de buik dat L... dat wel leuk vindt. Zij was 17 maanden toen we onze 2e kregen en het is nu zo anders voor haar. Erg leuk om mee te maken. Als voorbereiding op de pretecho a.s. zaterdag hebben we haar een stukje van haar eigen pretecho laten zien. Dat vond ze wel heel interessant.

Goed, ik moet nu echt werken.

hopelijk vonden jullie het niet vervelend dat me meng in jullie gesprek.

groet,
Tamar

Hoi Tamar,

Tuurlijk geeft t niet dat je je mengt in ons gesprek! Welkom zou ik zeggen!
Gebruik jij ook de olie?
Ik ga er nu voor t eerst mee beginnen en ben heeeel benieuwd of t gaat werken, ik hoop t! Mijn verlosk. was in ieder geval enthousiast over de olie. Dus proberen waard!
Oke, dus jij moet nog iets langer dan Risje en mij. Spannend hoor de derde! Leuk.
Weten jullie wat het gaat worden?
Nou, succes verder met je zw.schap en ik hoop dat je niet nog meer kwaaltjes krijgt, rustig aan!

Groetjes Ingrid.

Ha Ingrid,

Ik hoorde pas na de bevalling van mjin 2e van de perineumolie. Niet dat het bij de eerste 2 geholpen zou hebben: eerst keizersnee, daanr vacuum+flinke knip.
Nu voel ik het litteken van de knip een beetje (logisch volgens mij) dus ben ik alvast met olie begonne. Ik heb het idee dat het helpt. Of ik daarmee inscheuren voorkom, maar ik ga ervan uit dat het allemaal soepeler wordt en soepeler kan herstellen. Het zou mooi zijn als ik nu helemaal natuurlijk kan bevallen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel lastig vind om goed stevig te masseren en er goed bij te kunnen. Verder richt ik me vooral op en omstreeks het litteken, dus dan meen ik de goede plek te hebben. Klinkt misschien een beetje dom, maar daarvoor had ik nog nooit van het perineum gehoord.
Wij weten wat het gaat worden: het derde meisje. Is nog eens bevestigd bij de pretecho. Hebben we heel erg zin in.

Jullie? Of ben ik even vergeten wat jullie hadden opgeschreven.

Groet,
ook goede zwangerschpap,
Tamar

Hoi Tamar,

Ik ben dus nu voor t eerst met de olie begonnen en hoop zo dat t werkt! Ik had bij de andere twee wat hechtingen namelijk en die verdovingen vond ik afschuwelijk na zo'n bevalling, vandaar dat ik het nu maar probeer, niks te verliezen. Ja het aanbrengen is niet n makkelijke klus maar mijn man helpt me graag!
Wij hebben een dochter van 8 en een zoon van 6 en nu komt er weer n dochter. We zijn er super blij mee, dit was heel stilletjes toch nog n wens van mij .
Wanneer ben jij uitgerekend? Ik 3 okt. maar hoop erg dat t eerder komt!!!!!

jij ook nog een fijne zw.schap verder!
Gr Ingrid.

Terug
Bovenaan