<p>Goedemiddag, </p><p>Na een aantal weken meelezen ga ik toch mijn vraag stellen, ook al vind ik het lastig! </p><p>Vanaf dat ik heel jong was wilde ik al 'later als ik groot ben' moeder worden. Echter heb ik in m'n tienerjaren een seksueel trauma opgelopen, waarna ik er altijd van overtuigd ben geweest dat ik eigenlijk niks meer te maken wilde hebben met alles wat met seks of vrouwelijkheid te maken heeft. Mijn kinderwens heb ik toen ook afgeschreven.</p><p>Nu heb ik sinds vijf jaar een vriend en gelukkig kan ik met hem wel intiem zijn, al is het altijd wel 'spastisch' volgens mijn regels en ik wil echt in controle zijn. Nu ik 29 ben begint toch die kinderwens weer te komen. Mijn eierstokken klapperen als ik baby's van vriendinnen zie. Maar ik ben zo bang dat ik het niet kan. Inwendige onderzoeken/echo's, als ik daaraan denk voel ik me al paniekerig, laat staan de bevalling zelf waarbij meerdere mensen mij naakt zien en ik me gevoelsmatig in een hulpeloze situatie bevindt. </p><p>Aan de andere kant ben ik niet van plan om door hetgeen er vroeger gebeurd is, mij mijn kinderwens te laten afnemen. Sorry voor de heel persoonlijke vraag, maar ik vraag me af of er misschien vrouwen zijn die ook moeite hebben met het inwendige en alles wat erbij komt kijken (met of zonder trauma).</p><p>Wellicht als je eenmaal zwanger bent en je weet dat het voor je kindje is, dat die angst naar de achtergrond verdwijnt? Ik ben vast niet de enige met dit probleem.</p><p> </p><p>Groetjes!</p><p> </p><p> </p>