Persoonlijke vraag

Heb je er emdr op gehad? Dit haalt de emotionele waarde van de herrinnering uit je lichaam. Ik heb er goede ervaring mee. Daarnaast zul je keer op keer open moeten zijn over je situatie en goed blijven voelen wat goed voor jou is. Ik had helaas door complicaties veel extra inwendige onderzoeken nodig. Doordat de grote last al verwerkt was, kon ik het nu aan. Alleen niet met een uitstrijkje. Daar ging het wel mis. Ik voelde dat direct en heb dat ook snel uitgesproken. De nazorg daarin was goed. Met de bevalling ben je niet helemaal bloot én eerlijk gezegd met je met zoiets totaal anders bezig dat ik vermoed dat dit niet een issue zou zijn. Maak het heel goed bespreekbaar!

sterkte. 

Wat knap je je eigen demonen hebt weten te verslaan en nu een gelukkige zwangerschap tegemoet kan gaan! Ik vind dat zelf ook een prettige optie, om nvt in te laten vullen. Onder andere omdat iedereen het anders kan lezen, maar ook omdat ik ga dissocieren als ik er vragen over krijg. Zou het zo zonde vinden als ik daardoor een echo niet bewust kan meemaken! 
De laatste week krijg ik toch steeds meer het idee dat het verleden me niet erg in de weg zal staan. Als ik eraan denk hoe het zal zijn om (pril) zwanger te zijn, dan wil ik dolgraag het kindje zien ontwikkelen op de echo. Als dat inwendig moet denk ik dat mijn angst vooral naar de achtergrond verdwijnt. Ik heb nog nooit een inwendig onderzoek gehad, dus sowieso zal het spannend zijn, maar met zo'n mooi doel hoop ik eigenlijk een positieve associatie te krijgen.
EMDR heb ik (nog) niet gedaan, de psycholoog schatte in dat er erg veel sessies nodig zouden zijn, omdat het een complexe ptss betreft. Zo'n intensieve therapie zie ik nu gewoon niet zitten, ik heb gezegd dat ik er wel oke mee ben hoe het nu is. 

Goed van je! Je bent sterk en je wilt heel graag dit mooie leven in. Dat geeft je kracht en moed. Zo`n behandeling kan inderdaad veel teweeg brengen en kan je langere periode ook weer door een diep dal brengen en geloof me, tijdens dit dal wil je echt geen baby op de wereld zetten. 
Ik heb persoonlijk, ondanks mijn ptss behoorlijk goeie coping skills ontwikkeld (woorden van mijn psycholoog) waardoor ik toch sterk en positief door het leven kan gaan. En wat kan nog meer kracht, liefde en positiviteit brengen dan een baby? 
Dus vandaar mijn keuze nvt. Inderdaad wat je zegt, het wordt snel een ding, en dat wil je juist niet. Maar je kunt bijv wel een codewoord met je partner afspreken dat als er iets met je gebeurt dat je niet wilt tijdens een onderzoek, hij kan ingrijpen.... 
Blijf goed praten met je vriend wat er met je gebeurt, hoe je je voelt en stort alle liefde die je in je hebt in je toekomstige baby. Ik ben persoonlijk op mijn allergelukkigst ooit en dat houdt me echt op de been. 
Heel veel sterkte en geluk! En beat those demons. 

Koop het boek ‘Positief over bevallen’, van Milli Hill. Het is een supergoed boek dat op alle aspecten van de bevalling en voorbereiding ingaat, en ook ingaat en rekening houdt met bevallen met een misbruikverleden. Sowieso is het boek voor iedereen een aanrader :)
Sterkte!

Bedankt, dat boek klinkt wel als iets voor mij! 
Eerst maar proberen zwanger te worden, sinds ik alle reacties heb gelezen wil ik het echt zo graag! Over een week is mijn laatste anticonceptiedag (ik maak deze nuvaring-ronde nog netjes af) en dan hopen dat mijn cyclus snel op gang komt en dat we het geluk mogen hebben om zwanger te raken.  

Terug
Bovenaan