peuterspeelzaal

Zo, ik heb een hele tijd niet gereageerd (maar wel jullie verhalen gelezen)

Maar nu dacht ik ik start weer eens een topic.

Ik heb Brenda namelijk opgegeven voor de peuterspeelzaal.
Toen mijn oudste dochter 3 jaar geleden ging betaalde ik 24 euro voor 1 ochtendje.
Ik (lekker naief) dacht het zal wel iets duurder geworden zijn, maar laat ik Brenda toch maar opgeven, want da's leuk voor haar en relaxed voor mama zo'n ochtendje "vrij"
Bij het opgeven konden ze nog geen prijs doorgeven want er moesten allerlei formulieren ingevuld worden etc.
Nou kreeg ik dus vanmiddag de bevestigingsbrief, we komen niet in aanmerking voor een toeslag en we moeten voor zo'n stom ochtendje 86 euro betalen !!! En 3 jaar terug nog maar 24 euro ! (was wel andere peuterspeelzaal trouwens)
Da's toch absurd !!!!
En het zijn vreselijk onhandige tijden, want er schijnt geen peuterspeelzaal meer te zijn (had er nog extra over gebeld om het na te vragen), maar het heet nu verlengde peuteropvang, en het is dus van 8 tot 12 terwijl mijn oudste van half 9 tot half 12 op school zit, da's toch ook stom!!!
Het zou alleen (verhoudingsgewijs) goedkoper zijn als we haar bv 4 ochtenden zouden brengen of 2 hele dagen, maar dat wil ik niet, ik wil haar gewoon leuk met andere kindjes laten spelen etc.

Gaan jullie kids naar peuterspeelzaal en wat betalen jullie ervoor???

Wij hebben besloten haar dus niet naar een peuterspeelzaal te doen, we dachten eerst 1 ochtend en na een jaar 2 ochtenden, maar dan zou ik ongeveer 180 euro per maand kwijt zijn ! En ik maar denken dat ze de kinderopvang etc goedkoper wilden maken.
Nu ga ik zelf maar wat bedenken, met vriendinnen regelmatig afspreken en evt op peuterzwemmen/gym.

Groetjes Bianca

Maar is het dan niet zo dat je kinderopvangtoeslag krijgt omdat het verlengde peuteropvang is? Dan zou je een groot gedeelte terug krijgen van de belastingdienst.
Maar ik was voor twee ochtenden 38 euro kwijt. Het ligt aan de subsidie van de gemeente wat je ervoor betaald. In Rotterdam is het bijv. maar 12 euro voor 4 ochtenden (dit was het vorig jaar tenminste).
Is er geen andere psz in de buurt, of in een aangrenzende gemeente, of mag dat niet? Of bijv. 2 ochtenden kdv.

Ik moet zeggen dat ik niet weet wat het hier kost.
De tijden zijn geloof ik vanaf half 9 tot kwart voor 12.
Hier is wel de voorwaarde dat de kinderen minimaal 2 ochtenden moeten gaan. 1 ochtend kan dus niet...
Hele dagen waar jij het over hebt, kan hier niet.
Ook gek eigenlijk...hele dagen...ik dacht dat de peuterspeelzaal om ochtenden ging. Het is toch geen opvanng ofzo.
Volgens mij verschilt het nogal.
Ze mogen hier trouwens vanaf 2 jaar en 4 mnd. naar de psz. Voor Minoux is dat dan ergens in juni/juli maar dan is het weer bijna zomervakantie.
Ik ga hier toch ook nog eens even goed informeren.
Voorlopig blijven we lekker zwemmen en sinds kort doen we ook ouder- en kindgym. We zijn hier dus, al lekker aan het spetteren, ravotten, klimmen, klauteren en zingen.
Groetjes, Bianca

Hoi,

Hier is de maximale bijdrage ongeveer 36 euro, maar dat hangt af van je inkomen. Dit is voor 2 dagdelen.

Wat belachelijk die verschillende bedragen. Ik kan me voorstellen dat je dat niet doet.

Liefs Lientje

Jeetje wat een bedrag. Is toch niet echt normaal meer.

Hier is het 1 ochtend en 1 middag (welke dagen zijn nog onbekend) Wat je moet betalen is afhankelijk van je inkomen. Wij betalen geloof ik dadelijk €59 per maand (11 maanden van het jaar moeten we dan betalen).

Ik ben benieuwd of ons kindje meteen met 2 jaar en 3 maanden naar de peuterspeelzaal kan, want hier zijn allemaal wachtlijsten. Hoewel je pas mag inschrijven als je kind 1.5jaar is.

Hey! Ik heb Leah ook al ingeschreven voor de peuterspeelzaal. Hier gaat het om 2 ochtenden van 8.45-11.30 uur en je betaalt dan E38 per maand. Da's heel wat anders dan die E180 van jou, ik vind dat een absurd hoge prijs.

hoihoi

ook karlijn is ingeschreven op een psz en wij betalen per maand maximaal 34€ maand voor 2 ochtenden en als ze 4 dgn gaat hetzelfde bedrag
karlijn mag vanaf de dag dat ze is komen
ook hier is de bijdrage afhankelijk van t inkomen
dus hoe meer je verdient hoe meer je betaalt

Terug
Bovenaan