peuterspeelzaal

Hallo mama's.

Wij hebben noah ingeschreven voor de peuterspeelzaal. Hij word in April 2 en dan mag hij er naar toe. En dat is al bijna.. Ik word al misselijk bij het idee, dat hij daar na toe gaat. Ik weet dat het goed is voor hem en daarom doen wij het ook, maar ik had hem het liefs tot zijn 20ste in huis gehouden...

Zijn hier nog meer kinderen die naar de peuterspeelzaal gaan en mama's die er net zo'n drama van maken als ik... whahaha

Liefs Suus

ik wilde hier van de week al een topic over openen :p

vroeg me ook af wanneer jullie kids naar de creche gaan.

hier voorlopig nog niet!!!
was eerst de bedoeling dat ik nathalia naar de creche zou doen, voordat de andere baby geboren werd. maar dat zit er niet meer in.
ik zie het gewoon niet zitten!
nathalia kan nog totaal niet van zich af bijten, nog niet duidelijk zeggen als er iets is gebeurd (bv dat de juf vervelend is geweest, of een kindje... je weet immers maar nooit tegenwoordig)
en om de laatste reden wil ik het dus gewoon nog niet.

ik wacht gewoon nog even totdat ze een stuk beter praat, en kan aangeven wat ze heeft gedaan die ochtend enzo.

klinkt misschien een beetje vaag en raar,
maar zo denk ik er gewoon over.

je hoort de raarste verhalen tegenwoordig.
en t grootste nadeel is dat die kids zelf nog niet kunnen praten, en je dus overal moeilijk achter kan komen.

mischien erg doendenkerig van mij.
hoop ook echt niet dat ik hier commetaar over krijg.
is gewoon mijn mening!
moet ieder voor zich weten toch :D

liefs, do

Indy staat ook al ingeschreven maar het mag hier pas vanaf 2 en een half. Dat wordt dus augustus.
Ik zou het wel eerder willen want ik denk dat het goed is voor haar om met andere kindjes te spelen. Het zijn maar twee dagdelen dus ik maak me niet zo'n zorgen. Ik denk dat ik t gauw genoeg merk als ze t niet leuk heeft.
Kan je kiezen of is er maar 1 peuterspeelzaal?
Anders ga je een keer kijken of vraag je of je een keer mee mag draaien? Dan heb je een beter beeld van wat ze allemaal doen daar.
Succes!

Noah gaat ook niet naar een creche, maar een peuterspeelzaal. Met alleen maar leeftijdgenootjes. Ik denk dat het goed is voor zijn ontwikkeling. Noah kan ook niet goed van zich afbijten en hangt vreselijk veel aan mij, daarom denk ik dat het goed is voor hem. Hij word er assertiever van, tenminste dat hoop ik. Het is voor 2 ochtende van 3 uurtjes. Wij hebben voor een speciale peuterspeelzaal gekozen met een caleidoscoop methodiek.
Maar ik begrijp echt jouw angst en waarom je het niet zal doen. Het is iedereens eigen mening en dat is goed hoor:) Het verschilt ook per kind, toch?

Groetjes

Ik was me hier ook al in aan het verdiepen.
Weet je wat ik niet begrijp.
Zo "moeten" minstens 2 ochtenden, 1 kan niet.
Vind ik raar, maar acceptabel.
Als ze 3 zijn moeten ze 3 ochtenden. Dit als voorbereiding op de basisschool. Begrijp ik ook, maar vind ik niet noodzakelijk.

Dus al je kindje naar de psz gaat is het (hier in ieder geval) minstens 2 ochtenden en als het 3 is dan dus 3 ochtenden. Dit laatste is volgens mij zelfs landelijk zo. (vond ik ergens op internet)

Maar nu komt ie:
je kindje is niet verplicht om naar de psz te gaan.
Dus moeders die hun kindje thuis houden is prima. Maar waarom moet je kind dan als het 3 is en wel naar de psz gaat, minstens 3 ochtenden.
En dan onder het mom voorbereiding op school.
Een kindje die helemaal niet naar de psz gaat, heeft dan toch ook geen voorbereiding? Maar dat kan dan weer wel.
Ik begrijp het niet.

Begrijpt iemand mijn verhaal? Zo ja, kan iemand me dan de logica uitleggen?

Groetjes, Bianca

Hoi hoi,

Wij willen onze meid ook inschrijfven voor de peuterspeelzaal, maar weten niet zo goed voor welke dagen we moeten kiezen. Ik wil in ieder geval dat ze een dag gaat als ik thuis ben. Zodat ik haar ook zelf kan brengen en halen. Dat ik ook zelf het contact heb en hou met de peuterspeelzaal.
Hier mogen ze met 21/2 gaan maar als er eerder plaats is ook al eerder.
Ik zie er ook best tegenop hoor, het is weer een stukje loslaten. Voor haar is het goed want ze leert er een heleboel. En vaak is het zo dat wij mama's er meer last van hebben dan de kindjes zelf.
Ik adviseer ouders altijd om het afscheid zo kort mogelijk te houden (ben juf op een basisschoolt) en dat het huilen over is voordat ze op straat zijn. En ja ik weet ook dat het echt zo is. Maar als je dan zelf in de positie van ouder staat is het toch zo gemakkelijk niet. Dan sta ik ook te slikken.
Ik heb me al voorgenomen dat ik de eerste keer dat ze moet gaan voor mezelf iets plan, zodat ik niet met mijn ziel onder mijn arm loop hier thuis. Want mijzelf kennende weet ik dat dat gaat gebeuren.

Succes ermee
Liefs Anne

Hoi hoi,

Wij willen onze meid ook inschrijfven voor de peuterspeelzaal, maar weten niet zo goed voor welke dagen we moeten kiezen. Ik wil in ieder geval dat ze een dag gaat als ik thuis ben. Zodat ik haar ook zelf kan brengen en halen. Dat ik ook zelf het contact heb en hou met de peuterspeelzaal.
Hier mogen ze met 21/2 gaan maar als er eerder plaats is ook al eerder.
Ik zie er ook best tegenop hoor, het is weer een stukje loslaten. Voor haar is het goed want ze leert er een heleboel. En vaak is het zo dat wij mama's er meer last van hebben dan de kindjes zelf.
Ik adviseer ouders altijd om het afscheid zo kort mogelijk te houden (ben juf op een basisschoolt) en dat het huilen over is voordat ze op straat zijn. En ja ik weet ook dat het echt zo is. Maar als je dan zelf in de positie van ouder staat is het toch zo gemakkelijk niet. Dan sta ik ook te slikken.
Ik heb me al voorgenomen dat ik de eerste keer dat ze moet gaan voor mezelf iets plan, zodat ik niet met mijn ziel onder mijn arm loop hier thuis. Want mijzelf kennende weet ik dat dat gaat gebeuren.

Succes ermee
Liefs Anne

Hoi,
Onze kleine man gaat vanaf 1 september naar school, dezelfde als zijn broer, hier mogen ze pas vanaf 2,5 en dan kun je zelf bepalen hoeveel, tussen 1/2 dag tot volle week!
In principe beginnen we dan met 2x een halve dag, dan wordt hij samen met zijn broer om 8.50 door het busje opgehaald en haal ik hem 12.10 op!
Of het moet zijn dat ik dan al een baan heb, dan wordt het misschien meteen 2x een hele dag dus tot 15.40, de kleintjes kunnen daar ook slapen tussen de middag!
Vind het wel spannend, heb het laatst op de nieuwe kalender gezet toen kwam het toch wel dichtbij!

Gr MJ

Terug
Bovenaan