peuterspeelzaal

Leah mag met 2 1/2 jaar naar de peuterschool. Ze staat al een tijdje ingeschreven en ik verwacht dat ze dit jaar na de zomervakantie mag starten.
De andere 3 kinderen zijn ook naar een peuterschool geweest en ik ben er erg voor!! Het is namelijk een uitstekende manier om je voor te bereiden op de basisschool, anders is de stap wel erg groot om naar de basisschool te gaan!!
Mijn kids hebben erg veel geleerd op de peuterschool. Ook al zou ik het moeilijk vinden om Leah er naar toe te brengen de eerste keren, ik weet gewoon dat het erg goed voor haar is en dat ik het afscheid kort moet houden en dat ze zich echt wel gaat vermaken.
Juist als je kind nog niet goed van zich kan afbijten, zou ik een peuterschool overwegen. Dat is nou uitgerekend de plek om dat te leren!!
Leah kan toevallig wel erg goed van zich afbijten (wat wil je, met 3 andere sterke persoonlijkheden boven zich), en moet misschien juist leren om wat minder fel te zijn (en niet gelijk te gaan slaan of 'Weg!' te gillen tegen andere kinderen!!). Een prachtige gelegenheid om dat met leeftijdgenootjes te oefenen op een peuterschool waar ervaren leidsters met kids in die leeftijdsklasse zitten.
Hier geldt de regel niet dat ze met 3 jaar 3 ochtenden zou moeten. Leah start met 2 ochtenden en vanaf 3 1/2 heb ik ZELF de keuze om haar ook voor de woensdagochtend in te schrijven.

Hier ook een moeder die er best zenuwachtig van is... hier mogen ze naar de peuterspeelzaal met 2 jaar en 3 maanden maar omdat Daniel dan per 1 juni kan gaan doen ze het niet meer omdat daar de schoolvakantie begin juli ook weer opvolgen en mag hij lekker na de zomervakantie.
Vind het zelf wel prettig dat hij dan weer net iets ouder is.
Verder kost het bij ons 50 euro in de maand en mag hij 2 ochtendjes de di en de do van kwart voor 9 tot half 12.
Verder is hier niet de regel dat je met 3 jaar ook 3 ochtendjes moet.

Liefs Marina

Terug
Bovenaan