Pfff!!! Ff m'n gal spuien over het k*tsysteem hier in NL!!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

wij hebben een (groot) probleem:

Mijn vriend is een andere baan gaan zoeken omdat ze bij dat bedrijf de afspraken niet na komen.
Hij had er met dag 1 al één gevonden... Harstikke goed!!
Zijn contract liep tot 27febr.
En hij zou dan 3mrt. bij die andere baas gaan beginnen.
Maarrrr... Hij is bij zijn vorige baas ziek geworden... Een tenniselleboog, komt waarschijnlijk door het zware sjouwen soms.
Dus moest hij een brace kopen en rust houden met zijn arm.
Hij dacht dat het 3mrt. wel over zou zijn... Nou, mooi niet dus.
Dus hij is bij zijn vorige werkgever ziek uit dienst gegaan.
Nou hadden ze van het UWV gezegd dat hij dat gwn ziektegeld kreeg (als hij maar ziek uit dienst is gemeld).
Nou... nou bellen we ze gisteren op van hoe en wat ( hij zit nog met zn arm trouwens... heeft een spuit gehad), en zeggen ze doodleuk dat het afgewezen is!!!
Wrm vroegt ie??? Ja, want jij zou bij een andere baas gaan beginnen, dus hoort die jou ziektegeld te betalen. En hij heb nog nie eens een contract!!
Welke baas doet dat nou?!?!
Dus gister een paar x nog naar het UWV gebeld, en nu zeggen ze weer, dat de aanvaag nog in behandeling is, maar waarschijnlijk wordt afgewezen.
Ja, das lekker.... Wij moeten wachten, maar de rekeningen gaan gwn door...
Maar ze hebben schijt aan ons!! Je bent maar een nr. hiero in NL.
We hebben een kind van 10,5 mnd dat ook eten enz. moet.
Nu gaat het niet om de boodschappen hoor... maar de huur e.d. moet wel betaald worden.
Nu moeten we wachten op de afwijzing van het UWV, en pas als we die binnen hebben, kunnen we naar de Sociale Diens... maar ook daar gaat weer 6wkn overheen.
Ik zie het niet meer zitten hoor!!
Strax worden we ons huis uitgeflikkerd, en dan staan we daar!!

Weet niet meer wat ik moet doen... Spanning is om te snijden hiero, en Dylano merkt dat tuurlijk ook
Sorry voor mijn lange verhaal hoor, maar heb het helemaal gehad!!

Groetjes Debby.

Heel rottig zeg!
Maar misschien wel een goede leer voor een volgende keer: zoek dat eerst van te voren uit, en zorg dat je altijd eerst een contract hebt getekend bij je nieuwe baas!
Het is logisch dat ze zeggen dat zijn nieuwe baas het ziektegeld moet betalen. Dus zo raar vind ik dat niet.
Ik vind het een beetje naïf van jullie.
Maar dat neemt niet weg dat het een hele vervelende situatie is waar je nu maar mooi mee zit! Hoop dat er gauw een oplossing voor jullie komt!
Sterkte en succes!

hoi hoi

tja ik kan ook we zeggen dat het dom is dat hij geen contract heeft getekend enzo enzo

maar daar schiet je ook niks mee op

als je een huurhuis hebt en je netjes optijd de woningbouw op de hoogte stelt
dan kun je met hun een regeling treffen omdat ej het netjes hebt aangegeven
moet je dus niet wachten tot het laatste moment en er problemen komen
eveneens geld dit voor de nuon en je ziekenfonds.

beter ff melden en regelen dan idd eruit gegooit worden
vaak doen ze niet moeilijk omdat je optijd bent

heel veel succes en ik hoop dat het snel opgelost is voor jullie

groetjes moekje

ps. vraag anders bij de sociale dienst een voorschot aan zodra ze hem in behandeling nemen

quote: sjana1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-03-2008 12:54:32'));

Het is logisch dat ze zeggen dat zijn nieuwe baas het ziektegeld moet betalen. Dus zo raar vind ik dat niet.
Ik vind het een beetje naïf van jullie.

Hoi Sjana,

thnx voor je eerlijke reactie!!!
Maar mijn vriend en die nieuwe baas hadden afgesproken dat ze dat contract zouden tekenen als hij daar zou gaan beginnen. Is mss niet slim.
Maar bekijk het ook van een andere kant... Wat als hij het contract getekend had, ging daar werken, en dezelfde dag al naar huis.
Dan heeft die baas het volste recht om hem te ontslaan... Ten 1e omdat hij niet eerlijk is geweest over zijn ziekte, en ten 2e omdat die baas nix aan hem heeft, sterker nog: hij kost alleen maar geld!! En dat doet tuurlijk geen enkele baas.
En nogmaals: Het UWV heeft ons duidelijk gezegd: als je ziek uit dienst bent gemeld door je werkgever, heb je recht op een ZW- uitkering.
Maar nu draaien ze het allemaal terug!!
Wij dachten (uiteraard) hier goed aan te doen, maar nu hebben we onze eigen ruiten ingegooid.
Als we wisten dat dit zo zou lopen had mijn vriend tuurlijk in dienst bij zijn vorige werkgever gebleven.
Maar helaas: omdat je eerlijk bent, krijg je dit!!

Groetjes Debby.

He Debby

Dat is inderdaad erg vervelend zeg!!!!! Ik hoop voor jullie dat het probleem snel is opgelost.
Ik kan je geen enkele tip geven, ben er zelf gelukkig nooit mee in aanraking gekomen.
Ik zal voor jullie duimen dat het snel is opgelost.
Maak je niet druk dat ze je zo uit het huis zetten, dat kunnen ze echt niet zomaar doen. Ga inderdaad overleggen met de verhuurder of er misschien een regeling te treffen is!!
Succes en ik duim voor jullie.

liefs Naomi

Hoi Naomi,

ook jij bedankt voor je reactie, en Moekje glf ik???... Jij ook tuurlijk!!
We hebben naar de woningbouw gebeld en idd, net wat Moekje zegt vinden ze het echt geen ramp   dat we nu moeilijk komen te zitten, omdat we altijd netjes de huur hebben betaald.
Dus das dan wel weer goed!!
Verder hebben we het Juristenloket én rechtsbijstand geinformeerd van hoe het wat.
En ze zeggen allebei hetzelfde: WAT HET UWV DOET, MAG NIET!!!!
Ramon heb gwn recht op een ZW- uitkering.
We kunnen er dus een zaak van maken, maar daar hebben we op dit moment geen geld mee tuurlijk.
Dus moeten we nog eens ffkes goed bekijken of we een zaak gaan aanspannen tegen ze.
En ohja: als zijn ziekmelding afgewezen wordt, wordt het zo en zo  de SD (Sociale Dienst).
Maar we hebben 2 auto's, dus wat zeggen ze dan?? Ja, verkoop eerst maar een auto, en maak dat geld maar op, en dan kun je komen.
En dat door het UWV!!

En weet je wat het ook is??

Weet je dat de meeste familiedrama's onstaan door deze dingen?!?!
Omdat mensen door de bomen het bos niet meer zien, omdat ze zo niet willen leven en hun kind zo'n leven niet willen geven.
En uiteraard de spanningen die het met zich meebrengt doen ook geen goed!!
En begrijp me niet verkeerd hoor dames: zo ver komt het bij ons absoluut niet. En ik wil die mensen ook absoluut niet goedpraten.
Maar er is een gezegde "een kat in het nauw, maakt rare sprongen" en dat blijkt wel.

Ooohhhh, nu ben ik helemaal over de zeik!!!

Gr. Debby.

Ach meid, valt ook allemaal niet mee he!!!!!!! Bij de woningbouw heb je het nu geregeld de rest komt echt allemaal goed.
Probeer het positief in te zien, hoewel dat natuurlijk vandaag best moeilijk is als dat vandaag allemaal speelt. Morgen bekijk je het misschien wel heel anders (athans bij mij is dat vaak zo, eerst geheel over de zeik, de volgende dag heel nuchter en denkl ik waar maak ik me druk om)

Wacht eerst het UWV af en als zij echt niks voor je kan doen, zou ik er een zaak van maken!!!
Blijf positief en als je het even niet ziet zitten, gewoon hier even van je af typen en wij helpen je er wel doorheen.

Ik blijf duimen!!!!
Liefs Naomi

Hee debby,
Ja, ik begrijp het eigenlijk ook wel, iedereen kan zoiets wel overkomen, we zijn allemaal wel eens te goed van vertrouwen. Geloof me, ook wij hebben ook wel eens te goeder trouw gehandeld en achteraf hadden we dat anders moeten doen.
Feit blijft gewoon dat je nu in een vervelende situatie zit, en ik hoop dat jullie echt gauw een oplossing vinden.
Maar mijn motto, en dat helpt, is: uiteindelijk komt overal weer een oplossing voor.
Maar de stress is niet fijn.
Succes en sterkte!

Terug
Bovenaan