Pfff!!! Ff m'n gal spuien over het k*tsysteem hier in NL!!

Hoi Debby,

Flink beroerd is dat zeg.... Misschien kun je naar een gratis rechtswinkel advies vragen?
Ik snap alleen niet hoe het kan dat het UWV het afwijst terwijl de oude werkgever je man ziek heeft gemeld voor zijn laatste werkdag? Is dat wel correct gebeurd.
En mag hij nou wel of niet bij zijn nieuwe baan beginnen als hij beter is?
Ik heb wel eens een ww gehad en ziektewet ivm zwangerschap en je moet echt zorgen dat je alle papieren meteen invult, dan kun je binnen 6 weken een aanvraag doen voor een voorschot. Moet je effies aantonen dat je huur en rekeningen moet betalen.

groetjes Maris

Hoi Mariska,

ja, zijn vorige werkgever heeft hem "ziek uit dienst" gemeld.
Dwz dat hij van het UWV een ZW-uitkering krijgt...
Maar het UWV vind dat zijn a.s. baas de de ZW betaald.
Maar zeg nou zelf... Zou jij dat doen?? Dus hebben ze het erover gehad, en besloten dat hij zolang als nodig is de ZW ingaat, en als het over is, mag hij daar beginnen.
Hij is alleen eerlijk geweest tegen het UWV en zijn a.s. baas en dan krijg je dit!!
Hij heb de UWV 5x gesproken, en iedere x zeggen ze weer wat anders... Ja, sorry hoor, maar dan weten ze toch zelf niet waar ze mee bezig zijn?!

Naar de SD kunnen we pas als die afwijzing van het UWV binnen is.
En dan hebben die ook nog een aantal weken de tijd om het te bekijken en te beoordelen.
Pfff... al dat gezeik!!
We moeten donderdag het UWV bellen, en dan horen we wat de uiteindelijke beslissing is. Maar eigenlijk weten we dat al...

En tuurlijk proberen we positief te blijven, want wat heeft het voor zin om jezelf druk te maken... daar schieten we nix mee op. Maar das af en toe makkelijker gezegd dan gedaan.
En uiteindelijk komt er wel een oplossing, dat denk ik ook wel.

Groetjes Debby.

Hoi Debby,

Ziek uit dienst is ziek uit dienst hoor! En je man heeft nog geen nieuw contract heb ik begrepen? Dan kan hij gewoon ww aanvragen volgens mij? Dan speel je het op die manier. Je moet dan wel solliciteren en je krijgt denk wel wat minder geld dan in de zw maar ja je moet wat toch?

Nou ik hoop dat er snel een oplossing komt en dat jullie een aardige werknemer van uwv krijgen die het regelt!

groetjes Maris

ps: bel anders een ander regiokantoor zonder je naam te zeggen of sofinummer en vraag wat er mogelijk is? misschien niet netjes, maar dat kan je dan wel weer als argument gebruiken voor je eigen regiokantoor?

Hoi hoi,

we hebben vandaag zoals afgesproken het UWV gebeld.
We dachten een afwijzing te horen te krijgen, maar ze hebben langer de tijd nodig om het te "onderzoeken" Ja sorry hoor!! Voor ons is het heel simpel.
En nu kregen we weer wat anders te horen trouwens.
We hebben nu al 4x andere dingen gehoord...  Zeg nou zelf dames... dat kan toch zomaar niet?!?!
Volgens hun is nu het probleem:
Ramon zn werkgever heeft het UWV gemeld dat Ramon z'n contract ontbonden heeft.
Maar dit is niet zo... Hij heeft z'n contract alleen niet verlengd, in de veronderstelling dat hij 3mrt bij die andere baas zou gaan beginnen.
Zou hij nou het contract ontbonden hebben, is Ramon "verwijtbaar" zoals ze dat noemen. En dat snappen we ook weer wel...
Maar gelukkig hebben we een brief waarin staat dat het contract niet verlengd werd, en dus niet dat Ramon het ontbonden heeft.
Maar eer dat ze dat weer uitgezocht hebben zijn we weer een aantal weken verder.
Dus nu moeten we tot na Pasen wachten, voordat we mss iig een voorschot kunnen krijgen... Hebben wij weer dat Pasen ertussen zit
Ook de woningbouw hebben we gebeld... Maar helaas was deze mevr. niet zo aardig als de vorige  Zij zei ons: Ja, maar de huur moet wel betaald worden!! Ja duhhhhhhh!! Ofda we dat zelf niet weten!!  Maar als we geen geld hebben, hebben we het niet!! We kunnen moeilijk een bank overvallen heej?!
Nu hebben we de gem. gebeld om mss aan hun een voorschot te vragen... Maar zij ging eerst de woningbouw bellen, want "dat kan zomaar niet" zei ze.
We betalen iedere maand mooi netjes de huur, dus daar kunnen ze nix over zeggen toch???
Nou... dit was het ongeveer wel denk ik...

Groetjes Debby.

tja wen er maar

hoe vaker je het UWV belt hoe vaker je een ander verhaal te horen gaat krijgen

ze weten zelf niet helemaal hoe alles werkt geloof ik

TIP:

laat na elk gesprek de wergnemen van het UWV alles duidelijk in de computer zetten zodat je verhaal duidelijk is en je dus kan "aantonen" waarover je gebelt hebt en wat die
gene tegen je heeft gezegt

heel veel succes en ik hoop voor jullie dta het snel opgelost is

groetjes moekje

quote: moekje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-03-2008 21:31:37'));

tja wen er maar

hoe vaker je het UWV belt hoe vaker je een ander verhaal te horen gaat krijgen

Ja maar dat is toch niet normaal dat het zo mag gaan?!?!
Toevallig zat mijn vriend naar het Vragenuurtje te kijken, en daar werd bestempeld dat de ambtenaren e.d. eens wat vriendelijker met de burgers om moeten gaan, want je wordt maar behandeld als een nr.  
Ja, mss ben ik aant "zeiken" maar zo denk ik er ook over. Ze denken alleen aan dr eigen zak, en wij allemaal moeten dat betalen.

TIP:

laat na elk gesprek de wergnemen van het UWV alles duidelijk in de computer zetten zodat je verhaal duidelijk is en je dus kan "aantonen" waarover je gebelt hebt en wat die
gene tegen je heeft gezegt

Mijn vriend heeft dat vandaag voor de 1e x gevraagd, maar idd een goede tip!!

Groetjes Debby.

en weten jullie wat het ergste is!!!

ik hoor van alle nederlanse mensen om me heen dat het zo kut is om een uitkering aan te vragen en dat ze zo lang op hun geld moeten wachten enzo

mijn vriend is buitelands en  kwam in dec. zonder werk te zitten ten eerste had hij het 2 weken te laat gemeld bij het cwi (doen ze normaal super moeilijk over) maar niks was geen probleem en binnen een week stond het geld erop!!

en bij andere leden in de fam. van mijn vriend ging het ook zo snel

nou is me mannetje weer lekker aan het werk maar snap niks van die hele cwi niet!

nou suc6 ermee debby en hopen dat het goed komt!

quote: mv_Djesslyn reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-03-2008 08:54:29'));

en weten jullie wat het ergste is!!!

ik hoor van alle nederlanse mensen om me heen dat het zo kut is om een uitkering aan te vragen en dat ze zo lang op hun geld moeten wachten enzo

mijn vriend is buitelands en  kwam in dec. zonder werk te zitten ten eerste had hij het 2 weken te laat gemeld bij het cwi (doen ze normaal super moeilijk over) maar niks was geen probleem en binnen een week stond het geld erop!!

Wat bedoel je hier prs mee meid??
Dat ze het wel goed doen hiero?! Tuurlijk zijn er mensen bij waar het snel gaat, maar er zijn er nog veel meer, die weken soms wel maanden lang op hun geld moeten wachten...

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan