Piemeltje? erg interessant!, maar toch....

Hallo!

Mijn zoontje is 3 jaar en heeft sinds kort zijn piemeltje ontdekt. Niets mis mee natuurlijk maar hoe ga je ermee om als hij zijn piemeltje voor zijn zusje van 1 jaar laat zwieren enz... hij houd hem ook onder de stromende kraan en moet dan erg hard en overdreven lachen. Hij gaat ook wel eens achter zijn zusje staan en staat dan als het ware tegen haar aan te rijen. Wij zeggen er dan wat van in de zin van:   niet doen en laten het daarbij. Ik heb geen idee hoe ik hier om moet gaan. Hij merkt natuurlijk dat er "gevoel" in zit.

Hoe ga ik hier goed mee om en leer ik hem dat het niet netjes is om zich zo te gedragen.

Ik hoop op veel tips,want zou het zelf echt niet weten!

Groetjes Pinky!
 
Hoi, ook mijn jongetje van 3 (bijna 4 al) heeft nu juist zijn piemeltje ontdekt. Hij vindt het erg leuk er een "torentje" van te maken. "Mama, voel/kijk eens wat een mooi torentje, zelfs door mijn broek heen". Ik probeer hem duidelijk te maken, dat hij op de wc en in badje met zijn plassertje mag spelen, maar verder niet. Ook op gewezen dat als hij 's nachts zindelijk wordt hij 's nachts geen luier meer aan hoeft, waardoor hij meer tijd heeft om ermee te spelen, wanneer niemand er last van heeft. Het is iets van hem, waar geen anderen aan mogen komen, maar waar hij anderen ook niet mee moet lastig vallen. Maar of hij het echt snapt??? Ik ben ook geïnteresseerd in meer tips.
Groetjes
 
Hoi,

Hoewel ons jongetje pas 22wkn is herken ik het probleem wel een beetje maar dan met mijn dochters. Zij vinden het erg leuk om zich uit te kleden en dan op de bank met hun "prutje" te spelen. Nu zag ik laatst dat de oudste zich begon te bemoeien met de edele delen van haar zusjes. Niet echt wenselijk.

Wij proberen altijd zo te sturen dat als ze ermee willen spelen, dat ze dat dan even lekker in hun eentje op hun eigen kamer moeten doen, en dat het niet de bedoeling is dat je dat gaat doen waar iedereen bij zit. Niet iedereen hoeft het te zien. Uitkleden ook, dat doe je om te plassen of te douchen en niet om zo naar buiten te gaan.

Maar, je blijft van de billen en de prutjes (en ook piemeltjes van vriendjes) van de andere kindjes af, we willen ook niet dat de andere zomaar aan jullie billen zitten toch?

De moeilijkheid is dat als je het nu te erg forceert ze later erg geremd raken met sex. Dus tot op zekere hoogte moet je denk ik het een beetje laten gaan, totdat ze anderen erbij gaan betrekken. Dat is echt niet de bedoeling.

liefs lin
 
sorry hoor ik wil me er niet mee bemoeien maar het zijn nog maar kinderen die weten niet eens wat sex is ze zijn 2/3/4 jaar oud!!en gevoel?jeetje dat komt pas met een jaar of 12 hoor het is echt niet zo dat ze het fijner vinden om aan zijn of haar edele delen te zitten dan aan andere lichaamsdelen jongens vinden hun piemeltje gewoon grappig en meisje hun prutje ook natuurlijk voelen ze niks ze zitten bekant nog in de luiers en ok ik snap wel dat als er iemand bij zit dat het niet zon leuk gezicht is maar iedereen snapt wel dat ze het niet doen om uuuu nou ja je weet wel het zijn maar kinderen ..
ik wil jullie niet afkraken maar zo zie ik het gewoon

groetjes mammanellie
 
hoi mammanellie,

kinderen rond die leeftijd voelen wel degelijk iets bij aanraking van hun plassertje maar hebben er geen sexueele gevoelens bij (opwinding). maar vinden het wel erg fijn om er mee te spellen soms zeggen ze ook dat ze het lekker vinden.
en je moet er ook zeker over praten met je kind.
dat ze het voor hun zelf moeten houden bv in bed er zijn al heel veel goeie tips gegeven.
maar de sexueele voorlichting begint al eigenlijk vanaf de geboorte.
als je je baby wast noem je alles op je hoofdje je armpje je neusje en ga zo maar door en daar hoort het piemeltje ook bij die mag ook zeker genoemd worden het hoort erbij.

gr moni
 
WAT EEN WONDERLIJKE REACTIE VAN MAMMANELLIE. Natuurlijk voelen kinderen een sensatie wanneer ze aan hun geslacht voelen. Dat werkt al vanaf het begin! Zeker een gelovige opvoeding gehad (ontkenning)? Wanneer ik mijn zoon van 2,5 vraag of het lekker kriebelt als hij friemelt dan bevestigd hij dat volmondig! Ik maakte me er meer zorgen om dat hij de boel niet kapot trekt! Het cb heeft mij gerustgesteld: ze vinden het lekker en dat is ook de reden dat ze friemelen. Zodra het pijn doet zal hij loslaten. Hun advies was om er zo min mogelijk over te praten. Laat ze maar gaan. Het is belangrijk voor de verkenning van hun lichaam. Natuurlijk wel in banen lijden zoals de andere reacties al zeggen; niet altijd en overal...
 
Terug
Bovenaan