Hoi!
Goed dat je er over nadenkt hoor
Ik wilde zelf heel graag thuis een badbevalling, maar dat is vanwege de omstandigheden niet gelukt.
Van te voren had ik ook uitgezocht welke pijnbestrijding ik éventueel zou willen indien nodig.
Mijn voorkeur ging toen uit naar Remifentanyl én ik wilde vanwege de kans op bepaalde complicaties absoluut geen ruggenprik..
Nou.. mijn bevalling duurde láng en ik kon de weeën absoluut niet meer opvangen opgegeven moment, dus toen mijn eigen verloskundige het ziekenhuis belde (want uiteindelijk wilde ik persé naar het ziekenhuis) zei ze dat Remifentanyl geen optie was omdat dat maar 4 uur werkt en ze inschatte dat het echt nog wel langer ging duren (dacht dat ik gek werd toen ze dat zei?) ( het klopte achteraf ook, want de bevalling duurde nog de hele nacht). Geloof me; al mijn principes vielen op dat moment weg en ik zei alleen maar; dan maar een ruggenprik.. als het maar nú gebeurt ?.
Ik was niet volledig verdoofd (rugweeën schijn je moeilijker te kunnen verdoven volgens de anesthesist), maar de weeën waren écht zo veel beter op te vangen.
Ondanks dat ik dit niet wilde vooraf kijk ik er heel goed op terug! Ik ben in het ziekenhuis goed voorgelicht (hoorde ik achteraf van mijn partner?, kreeg ‘t zelf niet mee).
Ik heb nauwelijks nog last gehad van de ruggenprik daarna en was blij dat er überhaupt zoiets bestaat in geval van nood ?
Heel veel succes meid! Komt vast goed!