Pijnbestrijding bevalling

Ik had in mijn geboorteplan staan om het zo liefst natuurlijk mogelijk te bevallen. Maar op een gegeven moment had ik een weeënstorm die mij compleet uitputte en waardoor ik niks meer kon, ik viel tussendoor ook weg. Toen hebben ze me toch een ruggenprik aangeraden en daar ben ik harstikke dankbaar voor. 
Hierdoor heb ik nog tot de persweeën kunnen slapen. Nu zet ik ook in mijn geboorte plan dat ik een ruggenprik wil. 

Ik wilde heel graag het pompje maar daar was het helaas te druk voor (er moet dan een uurtje iemand  anders de verpleging bij zitten). Er was wel snel plek voor een ruggenprik (dat bleek achteraf wel een beetje anders haha) dus ben toen daar voor gegaan. 

De ruggenprik zetten vond ik spannend maar werd heel lief begeleid. Na een uurtje kwam de buikpijn er weer doorheen en werd ie alsnog opgehoogd. Mijn bevalling kwam wel een beetje stil te liggen en mijn dochter had het binnen niet zo fijn. We hebben gesproken over een keizersnede maar bij de beslissende controle voelde ik persweeën komen en had ik volledige ontsluiting. Mocht dus nog vaginaal bevallen. 

Ik zou bij een eventuele volgende bevalling wel weer eerst voor het pompje kiezen als dat gaat. Maar een ruggenprik zou ik ook weer doen. 

Ik had een ruggenprik ( niet bewust voor gekozen maar werd nood) maar ik vond het heerlijk voelde niets meer en kon heerlijk slapen een paar uurtjes. En toen ik mocht persen Hebben ze het uitgezet alleen werk t het nog even door dus binnen een keer persen was ze geboren en ik heb er niks van gevoeld haha. Zou het zo nog eens doen.?

Ik ben 3 keer bevallen. Alle 3 de keren ingeleid… De eerste bevalling was een drama. Weeënstorm en slechte voorlichting door het ziekenhuis. Vanwege de weeënstorm wilde ik pijnstilling. Omdat ik nog maar 4cm ontsluiting had mocht ik alleen een ruggenprik. Omdat ze die langdurig aan mogen laten staan. Een ‘pompje’ mag maar korter gebruikt worden. Maar helaas… mijn ruggenprik zat niet, en het was erg druk, dus werd er verder niet veel gedaan. Uiteindelijk bevallen zonder pijnstilling. Want het ging gelukkig heel snel.

Mijn 2e bevalling zonder pijnstilling gedaan, die ging een stuk makkelijker?

Tegen mijn 3e bevalling zag ik zo op. Daar heb ik vooraf een ruggenprik laten zetten. Pas toen die zat zijn mijn vliezen gebroken, en is de weeënpomp aangezet. Echt ideaal! Heerlijk ontspannen naar volledige ontsluiting. Tijdens het persen heb ik het wel gevoeld, maar 3 keer persen en ze was er. Op deze manier zou ik wel een heel elftal willen?

Hi,
Ik wilde graag lachgas, omdat dit de enige(?) pijnbestrijding is die niet bij je kindje terecht komt. Ruggenprik, liever niet tenzij echt niet anders kon.
Bij de eerste viel de pijn erg mee (en ik ben heel kleinzerig) en dacht ik steeds, ik 'bewaar' het voor als ik er niet meer tegen kan, dat moment kwam niet en ik mocht persen (vond ik een stuk minder pijnlijk en fijnere fase in de bevalling).
Bij de tweede ging alles vrij snel en heftig, ik had hierdoor niet direct kracht (of zin) om goed te persen toen het moment daar was, verplaatst naar een baarkruk, perst wat makkelijker dan liggend in bed en toen was het zo gepiept.
Nu zwanger van de derde, ben niet tégen pijnbestrijding, maar ga wel weer kijken of het zonder lukt. Het is heel fijn om na je bevalling goed bij en jezelf te zijn en alles bewust mee te maken, dus dat hou ik wel in gedachte.

Ik wilde graag pijnbestrijding maar mijn bevalling ging zo snel en een weeenstorm, dat pijnbestrijding niet meer mogelijk was..? dat is de ook een optie om rekening mee te houden..

Ik wilde bij onze 1e geen pijnstilling. Maar ik werd medisch en moest worden ingeleid. Ik kreeg flinke been, buik en rugweeen waar ik niet meer tegenkon. Wilde geen ruggenprik. Toen boden ze mij pethadine aan, een soort morfine. Ik had 5cm toen ik dit kreeg. Hiervan gingen de scherpe randjes ervanaf en heb ik zelfs 2 uur geslapen. Mijn man hoorde mij tussendoor steeds de weeen wegpuffen. 2 uur later werd ik wakker met persdrang.

Ik wilde zonder pijnstilling proberen (inleiding), maar na bijna 19 uur rug en been weeen om de 1 a 2 minuten, was er net aan genoeg ontsluiting om de vliezen te breken, dus alles moest nog beginnen. Gevraagd om pijnstilling. Ruggenprik gekregen. Wel 2x flinke bloeddruk daling gehad, maar verder heerlijk. Voelde de weeen wel, maar totaal geen pijn. Tussendoor geslapen.

Terug
Bovenaan