Pijnbestrijding bevalling

Bedankt voor alle reacties!! Klopt het dat je met een ruggenprik ook altijd een katheter krijgt? En wat zijn je ervaringen hiermee? Daar zou ik ook tegenop kijken, maar waarschijnlijk voel je het niet eens?

Klopt je krijgt inderdaad een katheter omdat je niet voelt dat je moet plassen . Die plaatsen ze na de ruggenprik dus daar merk je niks van. Ik niet in ieder geval. 
En er uit halen heb ik ook niks van gemerkt

Tijdens een bevalling kan het ook zo snel gaan dat er geen pijnbestrijding meer mogelijk is. Dit was bij allebei mijn bevallingen zo. Dus houdt daar ook rekening mee!
Een katheter is echt geen probleem. Bij een bevalling kan het vaker voorkomen dat je blaas leeggemaakt wordt!

Ik heb bij beide bevallingen geen pijnbestrijding gehad. Ik wilde een ruggenprik maar de bevalling ging zo vlot dat er geen tijd meer voor was. Ik moet zeggen dat natuurlijk wel pijnlijk maar allemaal goed te doen. Ik heb ruggenprik oid niet gemist

Ik heb geen ruggenprik gehad dus, wel een katheter ivm vergiftiging. Die voelde ik echt niet. Ook niet na afloop, die bleef namelijk vanwege de schade de hele nacht in tot ze de volgende dag zeker waren dat ik kon plassen. Dit gebeurt nog wel eens als het scheuren en/of de zwelling veel is.
Ook kreeg de baby een electrode op haar hoofdje wat ook via een kabeltje naar binnen ging. Ook niks van gevoeld. 

Ja idd hier ook een catheter gehad. Ingebracht toen de ruggenprik al werkte, dus niets gevoeld. Voor het persen moest hij eruit om schade aan de blaas etc te voorkomen. Ook niets van gevoeld.

Me in ruggenprik kon ook aanblijven tijdens het persen. Alleen de pijn zenuw was verdoofd, kon me benen goed bewegen en voelde de samentrekkingen van de weeen wel (waren net harde buiken, maar dan krachtiger, maar geen pijn).

Ik ben zelf zonder pijnbestrijding thuis bevallen, maar ik had ook een vlotte bevalling die in de ochtend (na een goede nacht slapen) begon. Ik heb in mijn geboorteplan wel aangegeven open te staan voor pijnbestrijding, want je weet gewoon niet wat je te wachten staat. 
Ik kreeg het gelukkig voor elkaar om goed te ontspannen en om te blijven bewegen (tip van moeder en oma!). Heb geen moment pijnbestrijding gemist. 

Ik zelf was ingeleid en wilde geen pijn bestrijding tot ik al snel weeën storm had om de minuut op 4 cm heb uur voor de bevalling pompje gevraagd. Uiteindelijk heeft het van 13 uur tot 17 uur geduurd voor het begon en na 20 minuten was hij er. Heb dit toch Uiteindelijk als prettig ervaren. Ze hadden liever ruggenprik gezet maar dat wilde ik absoluut niet.

Terug
Bovenaan