pijnbestrijding

En tja... even over dat alle vrouwen bevallen kunnen en dat ze het vroeger ook zonder pijnbestrijding deden... sorry... ik vind een bevalling echt geen kleinigheid. Het doet gewoon heel erg veel pijn! En moet wel een hoofd van 10 cm door je bekken en vagina geduwd worden, dat doet erg veel pijn!

Wie tegen die pijn opziet, is geen watje hoor. Baringspijn is één van de meest erge pijn die is er is.

Ik heb het 2 keer zonder medicatie gedaan, maar vond het geen eitje! En ik kan het me erg goed voorstellen als je wel voor een ruggeprik kiest. Bedenk wel dat een ruggeprik zetten heel wat minder pijn doet dan heftige weeën.

Ik was net op tijd met mn 8 cm....veel later hadden ze het niet meer gedaan...woon niet in NL, en ze komen gewoon naar de kamer waar je bent om de ruggenprik te zetten dus wat dat betreft ideaal. Ik zat net op de grens denk ik zo laat nog...tussen de tijd dat je er om vraagt en het krijgt duurt ff natuurlijk...Ik vond het op deze manier goed werken eigenlijk...mn man was banger als ik ;-)

ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor met mn vorige berichtjes. zo bedoel ik het niet.
iedereen moet het voor zichzelf weten.

natuulrlijk is bevallen pijnlijk maar ik vind bevallen echt niet erg!
vooral de persweeen niet!!! ben juist erg blij als ik mag persen!
dat is HET moment dat je eindelijk iets kan doen.
ja oke als dat koppie er doorheen gaat en je moet puffen ( tegen t uitscheuren) brand dat best wel ja, maar een minuut later is alles achter de rug want dan heb je je kindje in je armen!

@dotjuh ondanks dat ik die weeenstorm een soort hel vond, doe ik dat nog liever dan naar de tandarts gaan hoor. hahahahah. Dat vind ik pas erg. En het persen vond ik ook geen vervelende bezigheid.

ja dat bedoel ik idd!!! ik vind t veel erger als ik mn teen stoot bv. das echt nutteloze pijn. die weeenstormen zijn tenminste nog ergens goed voor hahaha.

en idd, tandarts is ook niet echt mijn ding :(
moet er alleen helaas binnenkort toch weer aan geloven om mn andere verstandskies te verwijderen want die pijn in mn mond kan nu ook echt niet meer doorgaan zo. nutteloze pijn! hahahaha

ik was ook bang voor de tandarts, was 10 jaar niet meer geweest maar vorig jaar toch gedaan en omdat ik zoveel gaatjes had, zat ik er 3 maanden lang om de 3 weken zo ongeveer. ik ga 100000000x liever naar de tandarts dan bevallen. ik ben als de DOOD voor de bevalling straks, weet niet wat ik ermee aan moet en durf het eigenlijk gewoon niet vaginaal. moet volgende week naar de gyn ervoor, dus hoop dat ie me een beetje kan helpen ermee.

waar ben je dan precies bang voor?
das wel even heel goed om te weten.
ben je bang voor de pijn? ben je bang dat er iets gebeurd tijdens de bevalling?enz

wat kan er volgens jou allemaal mis gaan?

schrijf anders een geboorte plan en geef dit aan je gyn volgende week.

1 ding kan ik je wel verzekeren: liever een vaginale bevalling dan een keizersnede. vergeet niet dat een keizersnede hoe dan ook een operatie is. het is een complete wond, wat inhoud dat dat kan ontsteken enz. de kans op complicaties is groter dan een vaginal bevalling.

nou, schrijf even een geboorte plan met hoe jij denkt (wilt) dat je bevalling eruit ziet en bespreek alles met je gyn.

liefs, do

Hier ook een maart 2012 mama zwanger van de 3de,en ook bij de vorige 2 bevallingen nooit aan pijnbestrijding gedacht,hoewel zeker mn 1ste bevalling ook niet vanzelf ging,bij de 2de al genoeg zelfvertouwen dat ging lukken(was me al meer gelukt,waarom nu niet?)en nu weer kijk ik uit naar de bevalling.3de keer moet weer lukken,vind de pijn verschrikkelijk hoor dat is gewoon zo.maar je krijgt er kracht voor en je weet door die pijn krijg je wel een mooi kindje,en bij iedere wee kun je denken:weer een stap dichter bij je kind.zo probeerde ik vol te houden,rustig blijven dat is belangrijk tijdens een bevalling..vind juist heel veel om alles intens mee te maken en daar hoort de pijn gewoon bij....moet er echt niet aan denken om half versuft of misselijk mn kind op de wereld te zetten,daarbij ben ik heel bang voor prikken en dat ze mis prikken of wat dan ook,nee laat mij maar even door die helse pijnen heen gaan,iedereen ken het en daarna heb je je mooiste beloning ooit!

liefs jootje

Terug
Bovenaan